Снимка: iStock
Ако смятате, че сте пропуснали Голямото възстановяване на авиокомпаниите, Уолстрийт би искал да помислите отново.
Няколко анализатори излязоха с възходящи възгледи за сектора, твърдейки, че акциите все още имат потенциал да поскъпват, въпреки печалбите от около 30% през тази година и скока от 91% през последните шест месеца.
Разбира се, секторът вече не е евтин. Но въвеждането на ваксини и ликвидирането на пандемията стимулират търсенето. Въпреки че все още настоява за предпазливост, Центърът за контрол и превенция на заболяванията сега казва, че напълно ваксинираните хора могат да летят с „нисък риск“. Междувременно Уол Стрийт очаква въздушният трафик през 2022 г. да надвиши нивата от 2019 г., подхранвайки повече печалби за сектор, който е един от най-големите победители в т. нар. търговия на възобновяване.
„Макросредата може да стимулират трафика значително по-високо от базовото ниво за 2019 г., при бичи сценарий“, пише анализаторът на Morgan Stanley Рави Шанкер. Като цяло той вижда 30% потенциал за ръст спрямо ценовите нива и 45% ръст на печалбите в по-дългосрочен план, въз основа на консенсусните оценки за 2023 г.
Във вторник Шанкер повиши Alaska Air Group (тикер: ALK) до рейтинг с наднормено тегло и премести United Airlines Holdings (UAL) от Underweight на Equal-Weight. Той увеличи ценовите си цели за JetBlue Airways (JBLU), Delta Air Lines (DAL) и Southwest Airlines (LUV), като повтори еквивалента на рейтингите за покупка. Той също така стартира покритие на American Airlines Group (AAL) с рейтинг под ниско тегло.
Изглежда пътуването излита във V-образно възстановяване. Вътрешният пътнически трафик удари 1.5 милиона пътници на ден в началото на април. Това, спрямо 108 000 през април миналата година. И това е само с 38% спрямо нивата от април 2019 г. от около 2.4 милиона пътници дневно.
Сега превозвачите добавят капацитет за обратен полет и персонал, за да се справят с повече резервации за лятото и есента. Индустрията също така насърчава пътуванията с по-леки политики за анулиране и промяна на таксите, заедно с непрекъснатите усилия за уверяване на пътниците, че здравната безопасност в самолетите е относително силна.
Случаят с бикове за акциите зависи от пътуването, което се възстановява по-бързо от консенсуса. Шанкер смята, че това се случва. Понастоящем Wall Street моделира приходи за 2022 г., които са с 20% под нивата от 2019 г., а наличните мили в седалки - мярка за капацитет - са с 10% по-ниски. Според него това е твърде ниско. Той очаква капацитетът да се възстанови до нивата от 2019 г. до началото на 2022 г., което предполага по-силно възстановяване на приходите.
Той също така смята, че улицата е твърде консервативна при моделирането на 2019 г. като базова линия за 2023 г. Неговата аналогия: през 20-те години на миналия век след възстановяването от Първата световна война и испанския грип броят на изминатите автомобилни мили се удвоява за два години. След това през 50-те години обемът на търговските авиокомпании нарасна шест пъти след Втората световна война.
„Въпреки че пътуванията със сигурност са по-зрели - пише той, - не бихме се изненадали да видим връщането на „златната ера“ на пътуванията през 2020-те.“
Други причини да бъдем бичи включват структурно по-ниски експлоатационни разходи в цялата индустрия и цените на реактивните горива, които остават под нивата от 2019 г. - въпреки 40% скок от техните минимуми през миналата година.
Други анализатори обаче не са толкова бичи. Стивън Трент от Citigroup отбелязва, че докато пристигна възстановяването на пътуването, балансите се разшириха и броят на акциите на някои превозвачи нарасна от емитирането на акции по време на пандемията.
Промишлеността може също така да добави обратно капацитет твърде бързо за търсене, като оказва натиск върху цените на билетите.
Трент все още вижда „привлекателен глас“ в Delta и United, които са по-тясно свързани с възстановяването на международните и бизнес пътувания. Но той понижи Spirit Airlines (SAVE) до неутрален рейтинг, като написа, че акциите вече са близо до справедлива оценка.
Междувременно анализаторът от Бърнстейн Дейвид Върнън повтори рейтинг за превъзходство на Delta, пишейки, че авиокомпанията може да премине от изгаряне на пари към печалба по-бързо от консенсуса. Той увеличи целта си за акциите на Delta до $ 64 от $ 61, въз основа на "мощността на печалбата" на авиокомпанията през 2023 г.
„Възстановяването в международен план ще отнеме повече време“, пише Върнън, „но когато започнем да отваряме отново европейските пазари, историческата позиция на Delta в силата в трансатлантическия океан ги поставя в добра форма, за да бъдат сред първите, които участват в значимо международно възстановяване."
JetBlue също изглежда страхотно за някои анализатори. Реймънд Джеймс надгради акциите до „Превъзходство“ в сряда въз основа на подобряване на тенденциите при резервиране, подобряване на ефективността на разходите и нови двигатели на приходите, включително съюз с американски. Тя вижда, че акциите могат да достигнат 24, в сравнение с последните цени около 21 долара.
Що се отнася до американския, той остава загадка за няколко анализатори. Докато компанията отчита по-силни резервации и тенденции в трафика, акциите са нараснали с 54% тази година, доста пред сектора. Балансът на американеца е подложен на дълг и той е намалил собствения си капитал, за да укрепи своите парични и капиталови бази.
Още по темата:
3 акции на авиокомпании, които ще се изстрелят
Някои авиокомпании въвеждат „полети до никъде“ и хората си плащат за тях
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.27% |
USDJPY | 153.09 | ▼0.85% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.12% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.23% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 943.70 | ▲0.50% |
S&P 500 | 6 034.62 | ▲0.70% |
Nasdaq 100 | 20 950.50 | ▲0.58% |
DAX 30 | 19 361.50 | ▼0.37% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 594.00 | ▼1.57% |
Ethereum | 3 314.17 | ▼2.84% |
Ripple | 1.39 | ▼1.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.64 | 0.00% |
Петрол - брент | 72.18 | ▼0.52% |
Злато | 2 629.70 | ▲0.74% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.32 | ▼0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |