Снимка: iStock
Ако електрическите превозни средства са част от инфраструктурния план на Байдън, това е голяма работа - както за купувачите на автомобили, така и за автомобилните компании. И най-големият победител би бил най-големият производител на електромобили, Tesla.
В момента правителството дава данъчен кредит от 7 500 долара за кола. Има обаче уловка: Всеки производител има ограничение за до 200 000 електрически автомобила, продадени в САЩ. Ако продадат повече от това, купувачът не може да получи приспадането.
Например, Nissan не е продал 200 000 автомобила от своя електрически Leaf, така че купувачът получава приспадането. Същото важи и за други производители на EV - приспадането все още е налице - с изключение на две компании: Tesla (тикер: TSLA) и General Motors (GM).
GM подкрепя данъчния кредит и се отърва от ограничението. В есе за LinkedIn президентът Марк Ройс настоява за „интелигентна и ефективна публична политика“. Той се фокусира върху три ключови момента: инвестиции в станции за бързо зареждане, които биха повишили доверието на потребителите в електромобили; стимули за купувачи, включително „промяна на данъчния кредит за EV, така че клиентите на компании като GM да не бъдат санкционирани и този, който прави използваните купувачи на EV подходящи;“ и данъчни кредити за инвестиции, така че компаниите да могат да построят повече електроцентрали в САЩ.
В началото анализаторите решиха, че планът на Байдън ще вдигне ограничението, но ще запази сумата на кредита от 7500 долара. Сега те мислят, че няма да има ограничение и кредитът ще бъде повишен до 10 000 долара, което би било онова, което анализаторът на Wedbush Дан Айвс описва като „златен сценарий в очите на улицата“.
Адам Джонас от Morgan Stanley казва на инвеститорите да се подготвят за „сметка за инфраструктура за електромобили, включително стимули за закупуване на електромобили.“ Нов федерален тласък би бил добър не само за Tesla и наследените производители на автомобили като GM, но и за стартиращи компании като Lucid Motors. И все пак за Джонас най-големият победител би бил Тесла. „Съберете всичко и ние вярваме, че инвеститорите в автомобили са изправени пред по-голям риск да не притежават акции на Tesla.“
И Айвс, и Джонас са бикове за Tesla, като дават рейтинг на акциите „Купи“. Целева цена на Айвс е 1000 долара. Джонас има целева цена от 880 долара.
Сравнете Tesla с два популярни модела, задвижвани с газ. Model 3 на Tesla започва от около 37 000 долара. С данъчен кредит от 10 000 долара покупната цена спада до около 27 000 долара. Моделите Toyota Camry и някой на Honda започват от около 25 000 долара.
Същото важи и за други EV. Както Chevy Bolt, така и Kona на Hyundai стартират от около 37 000 долара. Кросоувърът на Nissan Rogue и Honda CR-V започват около 25 000.
Ford Motor (F) Mach E започва от около 43 000 долара. Tesla Model Y започва от около 40 000 долара. Версията на Mach E, която Barron е шофирала, струва около 60 000 долара. Компактният кросоувър на BMW (BMW) също започва от около 60 000 долара.
Данъчният кредит по същество заличава първоначалната разлика в цените, а електромобилът струва по-малко за експлоатация и поддръжка. При сегашните цени на бензина и електричеството зареждането на EV струва по-малко от зареждането на автомобил. Поддържането на такъв също е по-евтино, защото по същество EV двигателят е по-малко сложен. Голяма част от технологията е в батериите, които не се движат и могат да издържат стотици хиляди мили, стига традиционната кола да може да остане на пътя.
Сега това не означава, че всичко е плюс за електромобилите. Все още има разлики в обхвата и EV все още се зареждат по-дълго, отколкото автомобилите, задвижвани с газ, за пълнене. Но намаляването на разликата в покупните цени би направило много електромобили по-привлекателни - а това би означавало тласък на търсенето, което би довело до ръст в акциите електромобилите, според пазарни наблюдатели.
За Tesla търсенето не е проблем. Tesla победи очакванията за доставка за първото тримесечие. И все пак акциите на пионера са се понижили с 4% до момента. Индексът на стойността на Russell 1000 е нараснал с около 12% за годината; Индексът на растеж Russell 1000 нараства с около 4%.
Най-голямата причина, поради която Tesla се забавя в представянето си: по-високите лихвени проценти и ротация към стойностните акции. А GM е една от тези стойностни акции, които се възползват от ротацията. Те са поскъпснали с около 47% за последната година.
Още по темата:
4 акции за зареждане на електрически превозни средства, захранващи EV революцията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.14% |
USDJPY | 157.25 | ▲0.06% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.09% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.29% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 630.70 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 098.88 | ▲1.05% |
Nasdaq 100 | 22 045.30 | ▲1.43% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 185.00 | ▲4.71% |
Ethereum | 3 527.33 | ▲3.23% |
Ripple | 2.34 | ▲3.57% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.02 | ▲0.84% |
Петрол - брент | 73.08 | ▲0.56% |
Злато | 2 616.23 | ▲0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.52 | ▼0.03% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |