Снимка: iStock
Азия все още е най-скъпата дестинация в света за богатите, според нов доклад, който показва, че устойчивостта на региона към пандемията Covid-19 поддържа високите цени на стабилно ниво, пише Карън Гилкрист от CNBC Make It..
Най-гъсто населеният континент в света остава най-скъпият за хората с висока и свръхвисока нетна стойност (HNWI) в доклада за „Глобалното богатство и начин на живот“ на банката Julius Baer за 2021 г., тъй като бързият ѝ отговор на глобалната здравна криза и общата стабилност на валутата поддържа цената на луксозните стоки в региона.
Четири от петте най-скъпи града за HNWI – физически лица с инвестиционни активи от 1 милион долара или повече – сега са в Азия, според годишния доклад.
Най-скъпите градове за богати хора за 2021г.
1 Шанхай 10 Ню Йорк 19 Маями
2 Токио 11 Банкок 20 Джакарта
3 Хонконг 12 Дубай 21 Сао Пауло
4 Монако 13 Милано 22 Мумбай
5 Тайпе 14 Сидни 23 Мексико Сити
6 Цюрих 15 Барселона 24 Ванкувър
7 Париж 16 Манила 25 Йоханесбург
8 Лондон 17 Франкфурт
9 Сингапур 18 Москва
Шанхай, Китай, се изкачи на върха на класацията на 25 световни града, за да бъде обявен за най-скъпото място за живеене за един богат човек. Хонг Конг, който се класира на първо място миналата година, се спусна до трето, докато Токио, Япония, уверено остана на второ място.
Монако, малка богата държава в Западна Европа, и Тайпе, Тайван, завършиха списъка на първите пет.
„Covid не се превърна в епидемия (в Азия) по същия начин, както в другите страни от индекса“, каза Раджеш Манвани, ръководител на пазарите и решенията за управление на парите за Азиатско-тихоокеанския регион на банката Julius Baer.
Европа и Близкият изток се класираха на второ място, като повечето глобални градове, представени в региона, бяха подкрепени от силата на еврото и швейцарския франк.
Междувременно Америка, силно засегната от пандемията, се превърна в най-евтиния регион за луксозен начин на живот, тъй като американските и канадските долари се понижиха спрямо другите големи световни валути.
Новите задължителни луксозни стоки
Класацията се основава на цената на кошница от луксозни стоки, представляващи дискреционни покупки на HNWI в 25 града по света.
Списъкът претърпя големи промени тази година, тъй като четири от 18-те точки бяха заменени, поради промени навиците на потребителските разходи заради пандемията.
Лични треньори, сватбени банкети, ботокс и пиана бяха премахнати и заменени с велосипеди, бягащи пътеки, медицинска застраховка и пакет от технологии, включително лаптоп и телефон.
„През годината, обхваната от глобалните блокажи, популярността на личните технологии и бягащите пътеки се е увеличила драстично, докато цените на женските обувки са спаднали до голяма степен“, отбелязва докладът.
„В бъдеще смятаме, че всички тези точки все още ще имат място в списъка“, добави Манвани, като прогнозира, че промените, причинени от пандемия, ще останат постоянни.
Като цяло, най-скъпите стоки, които са паднали в доларово изражение, са дамските обувки (-11.7%), местата за настаняване в хотелите (-9.3%) и виното (-5.3%). Най-голям ръст се наблюдава при полетите от бизнес класа (11.4%), видовете уиски (9.9%) и часовниците (6.6%).
Кои тенденции за богатството на Азия да следите
Азия се очаква да запази крепостта си като най-скъпия регион в света за богатите през следващите години, тъй като икономическият ѝ растеж ще продължи с бързи темпове, отбелязва докладът.
Индия – в момента е родното място на един от най-достъпните световни градове в региона, Мумбай, – ще стане една от страните, водещи по този въпрос, каза Марк Матюс, ръководител на отдела за изследвания на Азиатско-тихоокеанския регион на банката Julius Baer.
„Темпът на растеж на Индия ще се увеличи“, каза той. „Индия ще поскъпне. Сега това е изгодна сделка.“
Китай междувременно ще остане изключителен световен пазар на луксозни стоки, тъй като китайският богат потребител ще поеме властта, каза той. Очаква се до 2025 г. Китай да представлява 47% – 49% от пазара на луксозни стоки срещу 16% – 18% в Америка и 12% – 14% в Европа.
Две други тенденции обаче могат да променят начина, по който богатите хора харчат парите си през следващите години: съзнателното потребление и предпочитанието за опит пред стоките.
„Ние вярваме, че съзнателният начин на живот на потреблението е станал наистина основен“, каза Манвани. По този начин хората могат да намалят полетите на дълги разстояния и да започнат да купуват електрически автомобили, да променят начина си на хранене и да се откажат от бързата мода.
„Поколението Z се интересуват от тази тенденция“, каза той, като се позовава специално на потребителите от Gen Z.
Още по темата:
Какво можете да спечелите при стартъп в Югоизточна Азия?
Корейски изпълнителен директор споделя какво е научила за женското лидерство
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.27% |
USDJPY | 151.44 | ▼1.00% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.29% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.41% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 916.80 | ▼0.15% |
S&P 500 | 6 028.38 | ▼0.20% |
Nasdaq 100 | 20 925.80 | ▼0.30% |
DAX 30 | 19 252.80 | ▼0.59% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 639.80 | ▲1.87% |
Ethereum | 3 431.28 | ▲3.20% |
Ripple | 1.45 | ▲3.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.03 | ▲0.25% |
Петрол - брент | 72.56 | ▲0.19% |
Злато | 2 648.35 | ▲0.63% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.38 | ▲2.76% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.60 | ▲0.29% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.45 | ▲0.37% |