Снимка: iStock
На автомобилното изложение в Шанхай тази седмица китайският производител на електрически автомобил Xpeng разкри втория си прототип за летящ автомобил, за който компанията твърди, че вече е претърпял осем години развитие.
Базираната в Китай Geely, която е собственик на Volvo, също показа „въздушно такси“, разработено от партньора от съвместното предприятие Volocopter.
BYD, подкрепен от американския милиардер Уорън Бъфет, планира да се съсредоточи върху наземния автомобилен транспорт за момента.
По-малко от половин година от разкриването на прототип на летящо превозно средство, китайският стартиращ електрически автомобил Xpeng представи втори модел на автомобилното изложение в Шанхай през април 2021 година. За него, производителят твърди, че вече е претърпяло осем години развитие. Новият модел наподобява летящ автомобил повече от първоначалната версия, разкрита в Пекин през септември, която приличаше повече на безпилотен самолет, превозващ хора.
Xpeng не е единственият, който гледа към небето. Geely също показа "въздушно такси" с електрическо задвижване на Volocopter за първи път в Китай на автомобилното изложение в Шанхай през април 2021 г.
Компании, включително Hyundai, германския стартиращ Lilium и базираната в Китай Ehang, разработват летящи превозни средства, които могат да превозват физически лица.
„Ние сме по-фокусирани върху автомобилния транспорт“, заявиха представители на BYD.
Един от пунктовете за продажба на компании за летящи превозни средства е нарастващият градски уличен трафик в страната. Въпреки това, докато нивото на потребителското търсене остава неясно, регулацията предотврати по-широкото използване на летящи автомобили.
Но има много начини да се реши проблемът със задръстванията на улицата, каза Ли Юнфей, говорител на BYD, в коментари, които CNBC превежда от мандарин. „В момента - каза той - ние сме по-фокусирани върху автомобилния транспорт.“
Ли каза, че летящите модели не са толкова по-различни от хеликоптерите. Подкрепен от инвестиционния гуру Бъфет, BYD продаде над 100 000 автомобила през първото тримесечие, повече от половината от които бяха нови енергийни превозни средства, категория, която включва чисто електрически и хибридни автомобили.
На автомобилното изложение компанията обяви нова версия на своята операционна система за електрически автомобили, която се предлага с вътрешно разработената батерия „Blade“. BYD планира да продаде тази акумулаторна система на производители на трети страни и вече смята държавния китайски производител на автомобили от висок клас Hongqi като свой клиент на батерията, каза Ли.
Миналото лято луксозният седан на BYD Han стана първият автомобил на компанията, който използва батерията Blade. Автомобилът се превърна в един от най-популярните в новата енергийна категория, като се класира на трето място по продажби в цялата страна през първото тримесечие. Само Hongguang Mini EV и Model 3 на Tesla са го надминали, според класацията на Китайската асоциация за леки автомобили.
Ли заяви, че 70% от продадените превозни средства Han са модели с чисто електрически акумулатор. В началото на този месец BYD заяви, че планира да използва батерията „Blade“ във всички свои чисто електрически автомобили.
Още по темата:
5 производителя на електрически автомобили за следващите 10 години
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.68% |
USDJPY | 151.16 | ▼1.18% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.79% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 820.20 | ▼0.37% |
S&P 500 | 6 012.34 | ▼0.47% |
Nasdaq 100 | 20 791.00 | ▼0.94% |
DAX 30 | 19 305.50 | ▼0.32% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 259.90 | ▲5.80% |
Ethereum | 3 625.64 | ▲9.05% |
Ripple | 1.51 | ▲7.81% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.66 | ▼0.30% |
Петрол - брент | 72.24 | ▼0.23% |
Злато | 2 638.16 | ▲0.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.66 | ▲0.34% |
Germany Bund 10 Year | 135.62 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |