Снимка: Istock
Mercedes-Benz може да не се отличава с първото електрическо превозно средство, но има едно от най-луксозните такива.
Mercedes EQS, модел от 2022 г., съчетава производителност, модерен лукс, модерни технологии и традициите на Mercedes. За разлика от това, най-скъпите предложения на Tesla имат почти същия спартански интериор като базовия модел 3.
Елегантен и извит
Елегантният дизайн на EQS, с наклонена и извита каросерия, го прави да изглежда бърз дори когато стои неподвижно. Той също така спомага за максимизиране на аеродинамичната ефективност - има най-ниската стойност на коефициента на съпротивление от всеки сериен автомобил, при 0.20.
Тази аеродинамична ефективност има важна роля за разширяване на обхвата на превозното средство до 480 мили (770 километра), въз основа на европейските стандарти за тестване, или около 300 мили, използвайки EPA, по-взискателен стандарт.
EQS ще се предлага в два комплекта: вариант с един електрически двигател, известен като 450+, който произвежда 333 конски сили и въртящ момент от 406 паунда, и модел със задвижване на всички колела, EQS 580 4Matic, който има два електрически мотора, осигуряващи 523 конски сили и 611 паунда въртящ момент.
Ускорението от 0 до 60 мили в час отнема само 4.1 секунди за модела със задвижване на всички колела и 5.5 секунди за варианта с един двигател. Максималната скорост и за двете разновидности е 130 мили в час. С избор между две батерии - 90 или 107.8 киловатчаса - ще можете да зареждате вашия Mercedes с помощта на супер бързи публични зарядни устройства с мощност 200 kW, които могат да добавят пробег от 186 мили само за 15 минути.
Ако обаче ще зареждате у дома, бъдете готови да чакате. На стандартното зарядно устройство от 11 kW ще са му нужни 10 часа, за да презареди напълно батерията на автомобила, но можете да платите допълнително за зарядно устройство от 22 kW, което намалява времето наполовина.
EQS е голяма кола. За да увеличи своята маневреност, Mercedes направи двете оси управляеми. Кормилната система на задния мост позволява 4.5 градуса и опция за завъртане на задните колела 10 градуса. Това прави колата пъргава в тесни завои и осигурява допълнителна стабилност.
Шофирането на EQS е плавно, релаксиращо и безшумно, благодарение на Airmatic, поръчковата система за въздушно окачване на Mercedes. Airmatic използва маншон и амортисьори с въздушно окачване, както и усъвършенствани сензори и алгоритми, за да накара всяко колело да реагира активно на пътния профил за изключително гладко шофиране.
Висококачествен стерео
За да направи шофирането още по-безшумно, Mercedes предлага Burmester, допълнителна аудио система от висок клас, предлагаща компенсация на шума в автомобила (VNC). VNC се захранва от интелигентен алгоритъм, който непрекъснато проверява дали има определен музикален сигнал или смущаващ шум и регулира силата на звука, за да намали външните звуци или шума от двигателя. Докато заглушава външния шум, Burmester предлага три собствени фонови звукови картини, които можете да използвате за допълване на това, което иначе би било безшумно пътуване.
EQS е едновременно „красавица и звяр“. Неговата изключителна мощност се съчетава само с футуристичния и елегантен интериор, който е доминиран от информационно-развлекателната система „Hyperscreen“. Тази група от екрани се състои от 12.3-инчов дисплей на водача, 17.7-инчов екран за развлечение и 12,3-инчов екран за пътника на предната седалка.
AI в кабината
Екраните се захранват от актуализирана версия на информационната и развлекателна система MBUX на Mercedes, която използва изкуствен интелект (AI), за да предскаже нуждите на потребителя. Системата показва информация и подкани, без да се налага да превъртате менютата. Употребите му варират, от нещо толкова фино като откриване на погледа на водача и автоматично затъмняване на дисплея на пътника, за да го направи по-малко разсейващ, до запомняне на неравности при определени места за автоматично регулиране на въздушното окачване.
Колата също ще запомни, ако се обадите на някого в определен час от деня, и ще ви предложи да направите същото обаждане на следващия ден точно по същото време, ако забравите. Ако на предната седалка няма пътник, съответният дисплей няма да бъде интерактивен, включващ звездна анимация на екрана вместо елементи на потребителския интерфейс.
И накрая, EQS ще разполага и с опционални 12-инчови дисплеи за пътниците на задната седалка.
Можете да избирате между осем стила на тапицерията, които могат да бъдат перфектно координирани, както и 190 декоративни LED осветителни функции около кабината.
Предлагат се два дизайна за волана и можете да персонализирате интериора, като използвате широка гама от материали, включително лъскава пластмаса и необработено дърво, което по някакъв начин идеално се вписва във футуристичния интериорен разказ.
Седалките се предлагат в два стила - един за комфорт и друг за изпълнение - и можете да превключвате между 10 програми за масаж.
Ако сте впечатлени от луксозните електромобили на Mercedes, имам добри новини за вас: EQS е само началото. През следващите две до три години Mercedes има цял парк изцяло електрически модели, включително кросоувъри като EQA (2022) и EQB (2023), както и луксозния EQE (2022) седан.
Що се отнася до EQS, той се очаква да бъде пуснат в продажба тази есен при цена от около 100 000 долара.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.71% |
USDJPY | 151.18 | ▼1.17% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.47% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.19% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 823.50 | ▼0.36% |
S&P 500 | 6 014.16 | ▼0.44% |
Nasdaq 100 | 20 811.00 | ▼0.84% |
DAX 30 | 19 322.10 | ▼0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 360.50 | ▲4.83% |
Ethereum | 3 638.40 | ▲9.43% |
Ripple | 1.49 | ▲6.66% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.78 | ▼0.15% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.06% |
Злато | 2 636.00 | ▲0.16% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.62 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |