Снимка: iStock
Джао Ян спечели по-голямата част от състоянието си, оценявано на стойност 11 милиарда долара, продавайки на козметичните гиганти, химикал, без който не могат да живеят. Сега тя се надява да стане още по-богата, като се насочи директно в масите със съединението - хиалуронова киселина или HA - в собствената си линия продукти за грижа за кожата.
„Можем да се конкурираме с най-добрите марки в света“, казва Джао, 54-годишна, председател на Bloomage Biotechnology Corp., чиято компания произвежда около половината от глобалното предлагане на HA.
Докато човешкото тяло естествено произвежда съединението, професионалистите в козметологията казват, че допълнителна порция на ден може да направи чудеса за тонуса, текстурата и твърдостта на кожата.
От години подобни на L’Oréal, Estée Lauder и Shiseido козметични компании използват HA в овлажнители, които могат да струват 100 долара или повече за малко бурканче, но напоследък нещата започнаха да се появяват навсякъде.
Наградите Readers ’Choice Awards на списание Allure за 2021 г. включват балсам за устни Laneige, маска за лице Wander Beauty и серум за лице Neutrogena - всички с HA. Harper’s Bazaar през февруари го нарече „съставката, която виждате навсякъде“. Месец по-късно изданието на Elle’s UK обяви на читателите, че HA „държи ключа за гладка, безупречна и хидратирана кожа“.
Bloomage, която е разработила специални ферментатори, за да намали разходите за производство на HA, прави стотици вариации, използвани в кремове за кожа, лекарства и др. Сега компанията излиза извън рамките на задкулисната си роля и продава маркови стоки, първо в Китай, а скоро и в Европа и САЩ.
През 2017 г. Bloomage придобива Revitacare, френска компания, която изследва и произвежда съединения на основата на HA. И Bloomage удвои усилията си за предлагане на пазара на собствената си марка за грижа за кожата Biohyalux, която предлага HA кремове, маски и гелове с до 60% по-ниски цени от тези на конкурентните продукти от световни производители.
„Разполагаме със силна технология в подкрепа на иновациите и знаем как да разговаряме с клиентите си“, казва Джао.
Подсилено от нарастващото търсене на HA, Bloomage се превърна в най-добрият производител сред средните китайски компании. След основаването на инвестиционна фирма през 1989 г., Джао през 2001 г. започва работа със стартираща компания за биотехнологии в Дзинан, на пет часа път с кола южно от Пекин, която скоро променя името си на Bloomage.
След обявяването на компанията през 2019 г. в Шанхай, нейните акции са се увеличили повече от пет пъти, тъй като инвеститорите се стремят да завладеят нарастващия дял на китайския пазар на медицинска козметология за 30 милиарда долара. Миналата година Bloomage е спечелила 623 милиона юана (97 милиона долара) при приходи от 2.6 милиарда юана, което е с 40% повече от 2019 година.
Инфлеунсърът на социалните медии Остин Ли представи Bloomage в поредицата си „Hot Chinese Brands“, а половината от приходите на компанията през миналата година идват от продукти за грижа за кожата, от малко над 10% през 2017 г. Bloomage ще се възползват както от китайските потребители, които веднъж рефлексивно са избрали чуждестранни продукти, пренасочвайки ги към местни алтернативи, казва Ейми Джин, анализатор на красотата в изследователя Mintel. „Това е чудесно време за местните производители да нараснат“, казва тя. „Потребителите сега са готови да разгледат технологиите, които имате, дори и да не сте утвърдена световна марка.“
Джао планира да разшири пазара, като предлага HA за потребителски стоки далеч отвъд кремовете за кожа. Миналата година Bloomage го представи като смазка в некозметични продукти като презервативи, а по време на пандемията разработи дезинфектанти за ръце, обвързани с HA, за да успокои кожата, напукана от натрапчиво търкане.
След като Китай одобри HA като хранителна съставка през януари, Bloomage пусна бутилирана вода и дъвчащи бонбони, напоени със съединението, и изследва други идеи като използването му в кисело мляко и пробиотици - въпреки че някои поставят под въпрос научната обосновка за използването на HA на толкова много места.
Габриел Чиу, пластичен хирург от Бевърли Хилс, казва, че макар HA да е „златният стандарт“ в лечението, което лекарите инжектират в кожата, той вижда малка стойност за нея като хранителна съставка. „Когато поглъщате нещо, то ще бъде разградено от стомашната киселина“, казва Чиу. „Не изглежда вероятно тя все още да е в използваема форма.“
Джао не е съгласна, цитирайки изследванията, които според нея доказват, че оралната употреба може да стимулира тялото да отделя повече от съединението. И тя казва, че след поглъщане някои молекули на НА се насочват към различни органи, където могат да облекчат възпалението и да поддържат кожата влажна. Нейната цел е да продължи да открива нови начини за оползотворяване на съставката и да продължи да дава на потребителите повече причини да харчат пари за предложенията на Bloomage.
„Ние сме лидер в това да покажем на света как да използва HA“, казва Джао, цитирана от финансовото издание Bloomberg. „С нашите технологии и иновации ние създаваме продукти, които наистина работят.“
Още по темата:
Това са петте най-богати млади милиардери в Китай
Тази компания произведе повече милиардери от Google и Facebook
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.81% |
USDJPY | 150.73 | ▼1.46% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 928.70 | ▼0.13% |
S&P 500 | 6 008.62 | ▼0.53% |
Nasdaq 100 | 20 709.60 | ▼1.33% |
DAX 30 | 19 293.50 | ▼0.38% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 894.60 | ▲4.32% |
Ethereum | 3 556.65 | ▲6.97% |
Ripple | 1.47 | ▲5.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.64 | ▼0.33% |
Петрол - брент | 72.14 | ▼0.39% |
Злато | 2 640.12 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 550.12 | ▲2.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.72 | ▲0.39% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.50 | ▲0.44% |