Снимка: Sandals
Надводни бунгала на пътеки с форма на сърце. Стаи със самостоятелни хидромасажни вани. Розови листенца навсякъде. Луксозната верига Sandals Resorts International отвори своя хотел Royal Barbados в средата на май, след като беше затворен от пандемията повече от година. Компанията очаква елитни гости - такива, които плащат до 6000 долара на вечер, за да отседнат в най-добрите апартаменти на хотела. Те са посрещани на летището в Rolls-Royce Ghosts и отвеждани до стаите им от иконом с бели ръкавици.
Вътре в комплекса техните океански стаи се предлагат с лични „безкрайни басейни“, денонощна услуга и балкони с „ванички за спокойствие“, построени за двама.
Това е ниво на лукс, което може да изненада мнозина, които свързват 40-годишната ол инклузивна карибска хотелска верига с дългогодишния й опит. „Sandals е за влюбени“, съгласно нейните повсеместни и кичозни телевизионни реклами от 80-те и 90-те години. В крайна сметка курортите само за възрастни не се възприемат обикновено като петзвездни дестинации.
Главният изпълнителен директор и изпълнителен председател на Sandals Адам Стюарт се опитва да промени настоящия имидж на компанията.
„Позиционираме се на върха на ол инклузив сегмента“, казва Стюарт. „Докато други са останали на ниво 2 1/2- или 3 звезди, ние изграждаме 5-звездното и 6-звездното царство.“
Стюарт продължава, че Sandals са „най-скъпата ол инклузив верига.“ Цените са средно около 2170 долара на вечер, според говорител на компанията.
„Верига“ е действащата дума. Такива средно ниво, ол инклузив марки в Карибите като Paradisius и Club Med активно се надпреварват за по-луксозна потребителска база с нови услуги като грижи за бебета и все по-амбициозни ресторанти, макар че те може да не попадат в малките апартаменти на Sandals с басейн и надводни бунгала.
И докато потребителите на лукс обичат определени марки, които се фокусират върху индивидуализиран, вдъхновен от местоположението дизайн за всеки хотел - курортите Aman и Auberge - силно марковите „верижни“ хотел започват да се избягват от повечето посетители на петзвездни курорти.
Тази година това изглежда няма значение. Резервациите в 24-те имота на компанията - марката Sandals, както и Beaches, Grand Pineapple, Fowl Cay Resort и Your Jamaican Villas - се движат с 30% до 50% над нивата си за 2019 г. Съименната курортна марка е най-луксозното предложение на компанията, вариращо от традиционно оформени средни фасади с акценти от тъмно дърво и теракотни покриви до сламени бунгала около плаваща пътека във формата на сърце.
Най-фантастичните стаи на Sandals, като вили с големи частни басейни, се разграбват най-бързо от уморени от блокировките туристи. Това може да отразява комбинация от фактори, включително факта, че по-конвенционалните курорти за масови потребители са почти изцяло запълнени.
„Това е като пробив“, казва 40-годишният Стюарт в телефонно обаждане от Ямайка. „Хората казват: „Отивам в Карибите и ще се лекувам, защото не успях и беше напрегната година.“
Това беше стресираща година и за Sandals. Заедно с останалата част от туристическата индустрия, семейната, тясно държана компания беше силно засегната от Covid-19. Повечето хотели на компанията са работили с около 40% от нормалния капацитет, а други са били затворени изцяло, тъй като островите са забранили на чуждестранни туристи да ги посещават. След това, през януари, Гордън „Бъч“ Стюарт, основателят на компанията и тогавашният председател, почина от рак на 79-годишна възраст.
По-младият Стюарт продължи еволюцията, заложена от баща му: По време на пандемията той изпомпа 75 милиона долара в нови хотели в Кюрасао и Сейнт Винсент, които трябва да бъдат отворени съответно през пролетта на 2022 и 2023 година. Не се планират отново да се рестартират усилията за продажба на компанията, която според някои сметки е оценена на 4.5 милиарда долара през 2019 г. „В обозримо бъдеще - казва Стюарт - тази компания ще остане изцяло семейно предприятие“.
Sandals също ремонтират някои стари имоти. В Royal Bahamian в Насау, Бахамите - построена през 1946 г. и реконструирана през 2016 г., компанията добавя „басейн с лагуна“, който свързва апартаментите с барове и социални зони, и инсталира лични вани на някои балкони на стаите. В знак на отразяване на новата пандемична реалност, е и събарянето на някои закрити помещения и зали, за да се създаде зона за развлечения на открито, където гостите могат да се наслаждават на предавания на живо на плажа, ако вече не са заети в 19-те ресторанта и бара на хотела или в апартаментите.
Сексът продава
Докато компанията напредва в нещо като нова посока, тя все още запазва своите корени, ориентирани към медения месец. За сметка на това: Неговата най-висока категория апартамент се нарича „Любовно гнездо“, тематичните вечери включват „Сватбена нощ на новобрачна игра“, а маркетинговите изображения на хотела се фокусират върху хетеросексуални двойки.
Стюарт обича да се хвали, че Sandals са „най-голямата булчинска компания на планетата Земя“, домакин на около 8 000 сватби годишно.
В много отношения акцентът върху влюбените и младоженците допринася за изтънчената репутация на Sandals - проблем с възприятието, който Стюарт признава и който затруднява сектора като цяло.
„Когато пътниците чуят термина „ол инклузив“, той обикновено не се свързва със супер, супер лукс“, казва Линдзи Епърли, основател и главен изпълнителен директор на карибската агенция Epperly Travel. „Но условията не се взаимно изключват. И Sandals са предприели някои много интересни стъпки, като създаването на курорти вътре в курортите - където неща като техните надводни бунгала предлагат по-високо ниво на лукс."
С над 6000 долара на вечер, най-висококачествените плажни апартаменти в Sandals Royal Barbados струват три до шест пъти повече от луксозните курорти в Карибите. За сравнение, вила с една спалня на плажа в независим шестзвезден частен островен курорт Petit St. Vincent в Гренадини се предлага за около 1300 долара на вечер, включително всички ястия и много дейности. В Sandals Emerald Bay на Бахамските острови вила на брега с две спални може да донесе 8 000 долара на вечер - съблазнителни цени, дори за тези, които са свикнали с най-добрите хотели в Карибите, които обикновено надхвърлят около 2000 долара на вечер.
Бъдещ напред в състезанието
Стюарт казва, че усилията за реконструкция на репутацията на Sandals са започнали преди повече от десетилетие. Компанията умишлено се опитва да надхвърли своите съперници в продължение на 12 години и разполага с около 20 партиди първокласни карибски недвижими имоти в холандските, испанските и френските Кариби, които ще определят нейното бъдещо развитие.
Но Sandals имат нова конкуренция. През 2020 г. Marriott се премества в сектора, като поема 19 курорта Blue Diamond в Карибите с намерението да ги превърне във всеобхватни версии на Ritz-Carlton, Luxury Collection и Westin.
„Когато мислите за ол инклузив на Ritz-Carlton, не искам да мислите за ол инклузив, искам да помислите за невероятен Ritz, който случайно включва всички желания, които може да имате“, заяви Тина Едмъндсън, директор на световната марка Marriott's, пред Bloomberg през май. „Има малко негативизъм около това пространство, но ние се стремим да изработим и подготвим нещо, което не съществува.“
Стюарт обаче не е обезсърчен. Той каза, че е казал на своя дизайнерски екип да „отиде в града“ - да построи бунгала със стъклено дъно, все по-пищни басейни, суит-апартамент с френска и карибска тематика и да натрупа удобствата на предстоящите места, които са се развили в Кюрасао и Ямайка. Последният имот, който ще се нарича Sandals Dunn’s River, вече има бюджет от 230 милиона долара.
„Очаквам с нетърпение да покажа на света какво всъщност означава иновацията в тази следваща фаза на семейното наследство“, казва Стюарт. „Ще разработим стаи, които ще ви взривят ума.“
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.63% |
USDJPY | 151.32 | ▼1.08% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.67% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.46% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 982.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 033.12 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 20 946.90 | ▼0.20% |
DAX 30 | 19 276.80 | ▼0.46% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 487.50 | ▲2.79% |
Ethereum | 3 479.96 | ▲4.67% |
Ripple | 1.44 | ▲2.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.70 | ▼0.28% |
Петрол - брент | 72.24 | ▼0.23% |
Злато | 2 650.54 | ▲0.71% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.38 | ▲3.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.41% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.58 | ▲0.50% |