Снимка: iStock
Майкъл Джордън спря да бележи точки в НБА през април 2003 г., но Nike (NKE) все още продължава да печели тримесечни печалби до голяма степен заради постоянната сила на марката, която легендата на НБА направи известна.
По време на конференцията си за четвъртото фискално тримесечие на приходите ръководителите на Nike споменаха небрежно, че продажбите на марката „Jordan“ са нараснали с впечатляващите 31% до 5 млрд. долара за току-що приключилата фискална година на компанията.
В малко перспектива марката Jordan сега представлява над 11% от общия бизнес на Nike. Очаква се конкурентът на Nike Under Armour (UA) да реализира продажби от 5.3 милиарда долара за текущата си финансова година - или марката Jordan сама по същество е цяла Under Armour.
Продажбите от женските колекции на Jordan са нараснали повече от три пъти през четвъртото тримесечие, каза Nike. Nike кредитира силата на ретро маратонките Jordan (Air Jordan 1 и Air Jordan 11) и новите версии на младата звезда от НБА Цион Уилямсън.
"Силната продажба на колекцията от обувки на Zion показва демонстрация на непрекъсната любов към списъка на спортистите на Jordan Brands от цял свят", заяви главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахю.
Анализаторите остават впечатлени от инерцията на марката Jordan и очакват тя да продължи да бъде ключов елемент в печалбата на Nike през следващите години.
"Марката Jordan блести", каза анализаторът на BMO Capital Markets Симеон Сигел в изследователска бележка за клиентите. „Инерцията продължава да се движи от комбинацията от наследство на марката и иновации.“
Разбира се, Jordan не е единственото нещо, което Nike прави за това - а точно обратното.
Гигантът за спортно облекло отчете рекордни продажби в Северна Америка за четвъртото си фискално тримесечие, тъй като потребителите продължиха да предпочитат спортния външен вид и се фокусираха върху здравето и благосъстоянието, излизащи от пандемията.
Продажбите нараснаха със 141% спрямо миналата година и с 29% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 г. (известна още като предпандемично). Цифровите продажби скочиха със 147% от четвъртото тримесечие на 2019 г. Дори продажбите в Китай - където Nike беше погълната от протести на потребителите заради позицията си към Синдзян - се увеличиха във всички категории продукти през тримесечието (водени от 34% увеличение на продажбите на оборудване) .
Акциите на Nike скочиха с 15.4% до 154,35 долара в сесията в петък, завършвайки на рекордно високо ниво. Инвеститорите също се зарадваха на много оптимистичната перспектива на Nike за цялата година. Компанията вижда, че продажбите за първи път надхвърлят 50 млрд. долара, а маржовете на брутната печалба се увеличават в диапазона от 125 базисни точки до 150 базисни точки.
"Размерът и бюджетът на Nike се оказват ключово, дългосрочно конкурентно предимство. Марката няма паралел в историята, когато става въпрос за размер/обхват за Северна Америка. С водещ рекламен бюджет, подхранващ водещия растеж на долара в очакване, очакваме продължаващи печалби.", каза Сийгъл.
Сийгъл потвърди рейтинг за превъзходство на Nike и издаде целева цена от 174 долара.
Още по темата:
Нови исторически върхове за S&P 500 и Nasdaq, Nike поскъпва с 8%
Акциите на Nike остават качествено име, което може да бъде притежавано в дългосрочен план
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.38% |
USDJPY | 151.56 | ▼0.92% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.44% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.33% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 971.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 032.88 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 20 946.60 | ▼0.20% |
DAX 30 | 19 264.00 | ▼0.53% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 220.70 | ▲1.41% |
Ethereum | 3 477.34 | ▲4.59% |
Ripple | 1.42 | ▲1.61% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.20 | ▲0.46% |
Петрол - брент | 72.70 | ▲0.39% |
Злато | 2 650.56 | ▲0.71% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.12 | ▲2.72% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.66 | ▲0.34% |
Germany Bund 10 Year | 135.63 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 95.42 | ▲0.35% |