Снимка: iStock
Mercedes-Benz на Daimler AG ускорява усилията си за електрически превозни средства, за да защити позицията си на най-продавания производител на луксозни автомобили в света чрез историческа трансформация в индустрията. Преминаването към електрически превозни средства набира скорост, особено в луксозния сегмент, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус в съобщение по имейл преди актуализация на стратегията в четвъртък.
„Преломната точка се приближава и ще бъдем готови, когато пазарите преминат към електричество“, каза Калениус.
След години на критики, че е закъснял да приеме автомобили, задвижвани от батерии, немският производител активизира действията си с пускането на EQS, електрическата версия на своя флагман S-Class, по-рано тази година. Седанът бе похвален от анализатори и рецензенти на автомобили за смесване на престижна привлекателност и конкурентна гама, която предизвиква моделите на Tesla Inc.
През следващата година Mercedes ще направи осем напълно електрически автомобила достъпни на три континента. Той съпътства EQS с модели, включително компактния EQA, и планира да представи електрическата версия на своя най-продаван седан E-Class на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.
Досега Mercedes заяви, че очаква включените хибриди и изцяло електрическите автомобили да представляват повече от половината от продажбите на автомобили в световен мащаб до 2030 г. До 2039 г. компанията има за цел да превърне парка си от нови автомобили в неутрален въглерод. Компанията все още не е посочила конкретна дата, в която да изключи двигателите с вътрешно горене, тъй като темпът на преминаване към батериите варира значително на различните пазари.
Daimler повтори в сряда, че очаква Mercedes да бъде по-доходоносен през 2021 г., отколкото е бил от години, благодарение на голямото търсене и наклон към модели с висок марж, които са приоритетни по време на глобалния недостиг на полупроводници. Прогнозира се годишна възвръщаемост на продажбите за разделението на леки и лекотоварни автомобили между 10% и 12%, въпреки големите инвестиции в електромобили и други бъдещи технологии.
Компанията предупреди тази седмица, че противоположният вятър от цените на суровините може да се засили през втората половина и може да не успее да компенсира това със същото ниво на повишаване на ефективността, регистрирано през първите шест месеца.
Актуализацията на EV стратегията ще бъде една от последните гледни точки за Mercedes, водеща до планираното отделяне на Daimler на неговото подразделение за камиони, което очаква да завърши до края на годината. Компанията разделя бизнеса отчасти, защото вярва, че те ще продължат по различни начини за електрификация, като пътническите автомобили преминават към батерията, а водородните горивни клетки вероятно ще играят по-голяма роля в търговските превозни средства.
„Ще бъдем купувачи на Daimler преди отделянето на камионите в края на годината“, заяви Том Нараян, анализатор в RBC Capital Markets, в доклад в четвъртък. „Според нашата математика по принцип бихте получили бизнеса с автомобили безплатно.“
Още по темата:
Daimler и Jaguar Land Rover последните жертви на полупроводниковата криза
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.30% |
USDJPY | 151.37 | ▼1.04% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.30% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 918.00 | ▼0.15% |
S&P 500 | 6 028.30 | ▼0.21% |
Nasdaq 100 | 20 923.80 | ▼0.31% |
DAX 30 | 19 217.00 | ▼0.77% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 699.00 | ▲1.93% |
Ethereum | 3 477.84 | ▲4.60% |
Ripple | 1.45 | ▲3.37% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.94 | ▲0.09% |
Петрол - брент | 72.48 | ▲0.10% |
Злато | 2 648.52 | ▲0.63% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.38 | ▲2.76% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.60 | ▲0.29% |
Germany Bund 10 Year | 135.69 | ▲0.20% |
UK Long Gilt Future | 95.46 | ▲0.38% |