Снимка: iStock
Изцяло електрически роудстър с врати в стил карета и големи гуми, най-забележителната характеристика на Skysphere е, че може да намали или удължи междуосието си с натискане на бутон.
Skysphere предвещава още два концептуални автомобила, планирани за дебют тази година: концепцията Grandsphere, която трябва да излезе следващия месец, и концепцията Urbansphere, която ще дебютира през 2022 г.
„Това е първото парче от това как предвиждаме бъдещето“, каза Хенрик Вендерс, ръководител на марката за Audi AG, на частна визуализация на автомобила на 9 август в студио в Холивуд. „Настоящето предлага всичко необходимо за бъдещето... и е по -добре да побързаме.“
Предният багажник събира две чанти за голф. Предлага се мек покрив за горната част на колата.
Източник: Audi
Новината за концепцията идва, когато Audi отчита най-добрите си резултати за първите шест месеца в 52-годишната история на модерната итерация на марката, с нетен паричен поток между 4.5 милиарда евро (5,27 милиарда долара) до 5.5 милиарда евро, спрямо 3.5 до 4.5 млрд. евро преди това.
През юли компанията-майка Volkswagen AG повиши прогнозната си оперативна възвръщаемост до цели 7-5%, отчасти благодарение на големите двуцифрени маржове в Audi. Американското подразделение на Audi увеличи доставките със 92% през второто тримесечие спрямо същия период на 2020 г. Досегашните продажби в Северна Америка са нараснали с 60%, съобщи Audi през юли.
Междувременно Audi е ангажирала 15 милиарда евро за електрификация в целия си автопарк, каза Хилдегард Вортман, член на борда за управление и продажби на Audi AG. До 2025 г. Audi ще предлага 20 различни електрически автомобила в световното си портфолио. Хибридите и електромобилите на Audi вече са печеливши и най-продавани в Европа, каза Вортман.
В Съединените щати 30% от продажбите ще дойдат от електрически превозни средства дотогава, каза говорителят. Хибридният Q5 вече обхваща 12% от общите продажби на Q5. Така че серията електрически концепции се вписва точно според плана, каза тя. „Няма да направим това наполовина“, каза Уортман. „Искаме да извървим пълния път. Искаме да бъдем водещата устойчива премиум марка."
Най-доброто от двата свята
Променливото междуосие на Skysphere предлага на собствениците две възможности за транспортиране: елегантния комфорт на голяма туристическа кола с дълги колела и спортното управление на спортна кола. Когато е във форма с дължина 5.19 метра с дълги колела, колата работи на ниво четвърто автономно шофиране и предлага максимално, обширно пространство за краката.
Съкратената форма свива дължината на колата с 250 мм (близо 10 инча), намалява я с 10 мм и разкрива волан, педали и изместваща колона под таблото. Само в съкратена форма превозното средство може да се управлява като конвенционалните съвременни превозни средства.
Вдъхновен от колата Horch 853 от 1937 г., която е с дължина 5.2 метра, Skysphere се предлага с 23-инчови алуминиеви джанти, LED предни и задни светлини и врати в стил карета.
Източник: Audi
„Става въпрос за различен начин на пътуване - не само да се стигне от А до В, но и пространството между тях“, каза Гаел Бузин, ръководител на Audi Malibu Design Loft, в предварителен преглед. „Като дизайнер първо проектирам за опит, а колата следва.“ Бузин каза, че подобна трансформационна структура никога не би била осъществима на шаси, изградено за вътрешно горене. „Електрификацията е най -доброто нещо, което се е случило с дизайна на автомобила“, каза той.
Електрически мотор в задната част на колата доставя 465kw (623hp) мощност на 1 800 kg (3,968-килограмова) кола. Ако се тества в реални условия, ускорението от 0 до 62 км/ч ще бъде четири секунди, според Audi. Общият пробег в режим GT е 500 км, или 310 мили, заяви марката в бележките, придружаващи колата, въпреки че маркетингът на марката отказа да каже дали някога ще бъде направен в производствена форма.
Интериорът е вдъхновен от дизайна на Art Deco, казва старшият дизайнерски директор на Audi Гаел Бузин. Веган кожа, микрофибър и евкалиптово дърво с устойчиви източници обхващат облицовката отвътре.
Вътрешността на Skysphere е ориентирана да поддържа четвърто ниво на автономно шофиране - нивото, при което водачите могат да делегират пълна отговорност за движение на колата, без да се налага да дават никакви данни като ръце на волана или крака на спирачката. Седалките са изработени от микрофибърна тъкан, докато дървените акценти от евкалипт го карат да се чувства топъл и приветлив, като частен салон.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.50% |
USDJPY | 153.54 | ▼0.55% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.38% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.19% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 731.50 | ▲0.02% |
S&P 500 | 6 019.58 | ▲0.45% |
Nasdaq 100 | 20 945.50 | ▲0.56% |
DAX 30 | 19 413.80 | ▼0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 821.80 | ▼1.32% |
Ethereum | 3 304.59 | ▼3.12% |
Ripple | 1.35 | ▼4.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.46 | ▲1.21% |
Петрол - брент | 72.96 | ▲0.57% |
Злато | 2 627.18 | ▲0.65% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 542.12 | ▲1.33% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.34 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 135.12 | ▼0.05% |
UK Long Gilt Future | 94.86 | ▼0.13% |