Снимка: iStock
Избухването на Covid, което частично затвори едно от най-натоварените контейнерни пристанища в света, засилва опасенията, че бързото разпространение на делта варианта ще доведе до повторение на кошмарите за корабоплаването от миналата година.
Избухването на Covid, което частично затвори едно от най-натоварените контейнерни пристанища в света, засилва опасенията, че бързото разпространение на делта варианта ще доведе до повторение на кошмарите за корабоплаването от миналата година.
Избухването на Covid, което частично затвори едно от най-натоварените контейнерни пристанища в света, засилва опасенията, че бързото разпространение на делта варианта ще доведе до повторение на кошмарите за корабоплаването от миналата година.
Пристанището на Лос Анджелис, чиито обеми спаднаха поради избухването на Covid през юни в пристанището Yantian в Китай, се подготвя за нов потенциален спад поради последното спиране на пристанището Нингбо-Джошан в Китай, каза говорител.
Антон Познер, главен изпълнителен директор на компанията за управление на веригите за доставки Mercury Resources, каза, че много компании, които наемат кораби, вече добавят клаузи от договора за Covid като застраховка, така че няма да се налага да плащат за заседнали кораби.
Изглеждаше така, сякаш нещата тепърва започват да се успокояват, „и сега сме в делта забавяне“, казва Емануил Ксидиас, партньор в Ifchor North America LLC, в телефонно интервю. „Ще има вторичен удар.“
Затварянето в Нингбо-Джошан поражда опасения, че пристанищата по света скоро ще се сблъскат със същия вид огнища и ограничения на Covid, които забавиха потоците на всичко от нетрайни храни до електроника миналата година с настъпването на пандемията.
Инфекциите заплашват да се разпространят по доковете, точно когато световната корабна система вече се бори да се справи с безпрецедентното търсене с отваряне на икономиките и нарастване на производството.
Пристанището Нингбо-Джошан заяви в изявление късно в четвъртък, че всички други терминали, освен Мейшан, работят нормално. Пристанището активно води преговори с корабни компании, насочва ги към други терминали и пуска информация на платформа за данни в реално време, се казва в съобщението. За да се сведе до минимум въздействието, той също така регулира времето на работа на други терминали, за да се увери, че клиентите могат да изчистят пратките си.
Полети отменени
Говорителят на пристанището заяви, че няма нови актуализации, когато се свърза с него в петък.
Според здравната комисия на града град Нингбо все още се счита за зона с нисък риск от вируси, въпреки че полетите от и до столицата Пекин са отменени.
Балтийският сух индекс, който служи като глобален ориентир за цените на насипните товари, се е повишил с повече от 10% от преди месец, тъй като делта вариантът започна да се разпространява бързо. Въпреки че няма значителни ефекти върху пристанищата в САЩ, проблемите в Китай могат да навредят на компаниите, които разчитат на износа на контейнери от страната.
Още по темата:
Инцидентите с контейнери само ще растат
Недостигът на транспортни контейнери увеличава разходите за доставка на китайски стоки
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.26% |
USDJPY | 151.69 | ▼0.84% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.22% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.36% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 937.10 | ▼0.11% |
S&P 500 | 6 030.66 | ▼0.17% |
Nasdaq 100 | 20 943.50 | ▼0.21% |
DAX 30 | 19 282.00 | ▼0.44% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 441.80 | ▲1.65% |
Ethereum | 3 417.68 | ▲2.79% |
Ripple | 1.42 | ▲1.68% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.07 | ▲0.30% |
Петрол - брент | 72.60 | ▲0.25% |
Злато | 2 649.77 | ▲0.68% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.50 | ▲3.18% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.54 | ▲0.22% |
Germany Bund 10 Year | 135.52 | ▲0.07% |
UK Long Gilt Future | 95.33 | ▲0.25% |