Снимка: iStock
Има много начини да се подпомогне ученето и развитието на детето, но един от водещите образователни психолози казва, че има един прост аспект, който е „вътрешно ценен“ за насърчаването на основни умения.
Дан О’Харе, основател на Edpsy, онлайн общност за образователни психолози, каза пред CNBC чрез видео разговор, че професионалистите в тази област наскоро са говорили много за значението на играта за ученето и развитието на детето.
О’Хеър каза, че играта често се разглежда като „средство за постигане на цел“, за да демонстрира например социалните умения на детето, но добавя, че дейността също е „присъщо ценна“ в неструктурирана форма.
Неструктурираната игра, насочена към деца или водена от деца, беше от съществено значение, тъй като позволява на децата да развият своето въображение, каза той.
О’Харе обясни: „Често мисля, че понякога има мнение, че има правилен начин на игра и този правилен начин на игра често изглежда като игра с други деца в съвместна игра, но трябва да имате доста умения, за да достигнете до този етап и всъщност с по-малките деца е напълно нормално по-малките деца да играят сами или да играят с друго дете.”
Той каза, че е важно да се признаят уменията, които независимата игра помага на детето да развие, като двигателни умения, както и умения за преговори и управление на конфликти.
Дори „грубата игра“, която О’Хеър каза, че родителите могат бързо да спрат, би могла да помогне за развитието по отношение на това да позволи на детето да се научи „как да управлява тялото си, силата, баланса и риска“, например.
О'Хеър се позовава на изследване, публикувано през 2019 г. от Института по образование на Лондонския университетски колеж, което установи, че учениците от 5-7 клас са имали 45 минути по-малко време за почивка от децата през 1995 г. Изследването стига до заключението, че съкращаването на часовете на ваканция в Англия може да навреди на развитието на децата.
Значението на скуката
О’Хеър също твърди, че родителите не трябва да гледат да запълват цялото време на детето си с дейности.
„Да имаш малко време, да имаш време, където има скука, всъщност е доста добро по отношение на управлението и научаването да се забавляваш, да бъдеш креативен, да решаваш проблеми“, каза той.
Това е така, защото изследванията свързват скуката с повишената креативност. Например, проучване, публикувано през 2013 г. от учени от Университета в Централен Ланкашър, предполага, че предприемането на скучна задача може да помогне на някой да намери по-креативно решение на проблем, тъй като умът му е бил в състояние да се скита.
О’Хеър каза, че често родителите може да се чувстват задължени да запълнят времето на детето с дейности и подчерта, че той не оспорва децата да извършват извънкласни дейности, но каза, че „саморегулирането“ може да бъде от полза за развитието на определени умения.
Още по темата:
Родителите да помогнат на децата си с тези три черти, за да са успешни
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.31% |
USDJPY | 151.73 | ▼0.81% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.26% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.40% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 931.80 | ▼0.12% |
S&P 500 | 6 030.88 | ▼0.16% |
Nasdaq 100 | 20 945.90 | ▼0.20% |
DAX 30 | 19 281.00 | ▼0.44% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 470.50 | ▲1.68% |
Ethereum | 3 433.07 | ▲3.26% |
Ripple | 1.42 | ▲1.43% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.98 | ▲0.15% |
Петрол - брент | 72.49 | ▲0.12% |
Злато | 2 646.48 | ▲0.56% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 554.88 | ▲3.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.56 | ▲0.25% |
Germany Bund 10 Year | 135.54 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 95.33 | ▲0.25% |