Снимка: iStock
Бен Франсис основава Gymshark, сега марка за фитнес облекло за 1 милиард долара, когато е едва на 19 години. През 2015 г. той се оттегли като главен изпълнителен директор в това, което той определи като сърцераздирателно решение.
Сега той отново е начело на компанията и говори пред CNBC защо смята, че първоначалното му решение да се оттегли е било най-доброто за компанията.
„Главният изпълнителен директор не беше правилната роля за мен, когато бях в началото на двайсетте си години“, каза основателят, сега 29-годишен, пред CNBC Make It, седмица след като се върна към ролята през август.
„Това, че започнах много бързо разрастващ се бизнес, не означаваше, че съм най-компетентният главен изпълнителен директор“.
Онлайн марката за фитнес облекло и аксесоари Gymshark отбеляза бърз растеж, откакто Франсис създаде първата итерация на уебсайта като студент само преди десетилетие. Оборотът му се е увеличил десетократно през последните четири години, достигайки 400 милиона паунда (550 милиона долара) тази година, според последните годишни финансови резултати на компанията през юли.
Gymshark също почти удвои броя на служителите си само за последните 12 месеца, до над 800 служители.
Франсис се оттегли като главен изпълнителен директор преди шест години, предавайки юздите на тогавашния управляващ директор Стив Хюит, бивш директор на Reebok.
Франсис смяташе, че „не беше най-добрият човек за работата“ в първите години на бизнеса, но каза, че решението все още е „малко сърцераздирателно“.
Като се върна назад, той каза, че отстъпването всъщност му е дало „невероятна възможност“ да се опита да работи в различни области на бизнеса. Франсис прекарва последните шест години в ротация на редица роли, включително главен технологичен директор, главен маркетинг директор и главен продуктов директор.
Той каза, че това му е дало време да работи както върху слабостите си, така и да надгражда силните си страни, „без да се притеснява, че ще се провали“, защото имаше пълната подкрепа на Хюит и председателя на компанията Пол Ричардсън.
Франсис го оприличи на „да можеш да правиш изпит и да го правиш толкова често, колкото искаш, докато не получиш желания резултат“, и каза, че решението временно да се оттегли като главен изпълнителен директор в крайна сметка е „турбо-заредило“ развитието му като бизнес лидер.
Въпреки че е само на две седмици, Франсис има амбициозни планове за бизнеса.
Той каза, че харесва как различните страни имат свои собствени известни марки спортни облекла, като Lululemon в Канада, Nike и Under Armor в САЩ, както и Adidas и Puma в Германия.
„Наистина мисля, че Gymshark може да бъде отговорът на Обединеното кралство към тези марки“, каза той. „Но това не означава, че Великобритания е мястото, където започва и свършва за нас, ние също искаме да бъдем наистина глобална марка“.
Франсис каза, че е вдъхновен и от други марки, като автомобилния производител Jaguar Land Rover.
„Знам, че те са британска марка и са от другата страна на пътя, откъдето съм израснал, но е толкова готино, когато сте в чужбина, че… виждате как се движат превозните им средства“, каза той.
Франсис е останал близо до корените си в Западен Мидлендс във Великобритания, като централата на Gymshark се намира в Солихал, точно извън Бирмингам. Офисите на Gymshark сега се състоят от кампус, пълен със собствен лифт клуб и фитнес зала за служители.
Това е впечатляващ скок, от който Франсис започна да прави първите парчета фитнес облекло в марката си преди близо десетилетие.
Произходът на Gymshark
Докато работеше като тийнейджър при дядо си, който управлява компания за облицовка на пещи, Франсис реши, че иска да започне и собствен бизнес.
Урок по информационни технологии в училище тогава предизвика страстта на Франсис към създаването на уебсайтове и приложения. В същото време Франсис също развива интерес към фитнеса.
„Тогава тези две неща просто се събраха и започнах да правя много фитнес сайтове, по-скоро за забавление, отколкото за нещо друго“, обясни той.
През 2011 г., като 19-годишен студент в университета Астън в Бирмингам, Франсис създава първата версия на уебсайта Gymshark.
Той включи в бизнеса си и своя приятел Люис Морган през 2012 г. Желаейки да работят във фитнес индустрията, двойката първоначално използва уебсайта на Gymshark, за да „пусне“ фитнес добавки. Бизнесът приема поръчки на клиенти, но всъщност не поддържа продуктите на склад.
Това означава, че те действително са действали като посредници на пазара и са продавали продуктите, без да се налага да поемат допълнителните разходи и риск от закупуване на запаси сами.
Те използваха парите, спечелени от дропшипинга, както и спечеленото от Франсис като доставчик на Pizza Hut, за да си купят шевна машина и ситопринтер, за да започнат да произвеждат свои собствени фитнес облекла.
Още по темата:
4 акции за покупка, ако искате да следвате Кати Ууд през август
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.09% |
USDJPY | 152.20 | ▼0.50% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.04% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.10% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 985.60 | ▲0.01% |
S&P 500 | 6 038.38 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 20 970.90 | ▼0.08% |
DAX 30 | 19 333.50 | ▼0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 182.40 | ▲1.37% |
Ethereum | 3 424.38 | ▲3.00% |
Ripple | 1.38 | ▼1.25% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.80 | ▼0.12% |
Петрол - брент | 72.34 | ▼0.12% |
Злато | 2 643.02 | ▲0.42% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.25 | ▲0.35% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.46 | ▲0.16% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |