Снимка: iStock
Превозните средства с водородни горивни клетки ще се превърнат в основен играч на търговския пазар на камиони в Китай, прогнозира Илейн Ву от JPMorgan.
„В момента превозните средства с горивни клетки представляват по-малко от 5% от пазара на търговски камиони в Китай и това може да нарасне до около една трета от общия пазарен дял през 2050 г.“, каза Ву, ръководител на бившето азиатско звено за проучване на ESG и комунални услуги от фирмата, съобщи в понеделник пред CNBC „Squawk Box Asia“.
Електрическите превозни средства с горивни клетки работят на електричество, захранвано от водород, което може да се използва за съхранение и доставка на енергия, получена от други източници. Водородът е чисто гориво и когато се консумира в горивна клетка, произвежда само вода.
Една от причините, поради които превозните средства с горивни клетки са „много добър вариант“ за пазара на търговски камиони, се дължи на времето за зареждане, което е само около 10 до 15 минути, каза Ву. Те също имат пробег от около 800 километра, около 50% до 100% над електрическите превозни средства с литиева батерия.
Големи автомобилни производители като Toyota, Honda и BMW навлизат на пазара на водородни горивни клетки.
Според анализатора на JPMorgan Китай вече настоява за популяризиране на превозни средства с горивни клетки.
„Китайското правителство популяризира нещо, което наричаме „градски клъстери“, за да може да има демонстративни градове, разказващи успешни истории за това как превозните средства с горивни клетки се прилагат в различни части на страната“, каза Ву.
„Това също е политика, която видяхме прилагана преди около десетилетие, когато централното правителство се опитваше да произвежда електрически превозни средства с литиеви батерии. И видяхме колко успешен беше това“.
Пекин заяви, че би искал 20% от продадените нови автомобили да бъдат нови енергийни превозни средства до 2025 г. Конкуренцията е ожесточена във вътрешното пространство за електрически превозни средства, като Tesla се състезава с подобни местни играчи като Nio и Xpeng.
Климатичните цели на Китай
С обещанието на Китай да стане неутрален по отношение на въглерода до 2060 г., водородът вероятно ще играе роля в тежката промишленост като чист енергиен източник, според Ву.
„За този тежък индустриален сектор се изисква високо съдържание на топлина и следователно възобновяемата енергия не е добър вариант за захранване на тежко индустриалния сектор - но водородът е“, каза тя.
Анализаторът каза, че Китай е водещ в света по производство на водород и представлява една трета от световното производство.
„В бъдеще може да има насърчаване на производството на зелен водород, при което възобновяемата енергия ще се използва за производство на водород“, добави Ву.
В момента водородът се произвежда от въглища и преминаването към зелено производство ще бъде възможно само ако разходите за възобновяема енергия продължат да намаляват, добави тя.
„Това, което видяхме през последните 10 години, е, че разходите за производство на слънчева енергия са спаднали с 80% в Китай. Цената на производството на вятърна енергия е спаднала с 40%“, каза тя. „Ако тази тенденция продължи - и ние вярваме, че ще се дължи и в бъдеще - това означава, че зеленият водород ще бъде възможен в бъдеще, когато тези неща влязат в действие“.
Още по темата:
GS: Индустрията на "зелен водород" е възможност веднъж в живота
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.71% |
USDJPY | 153.34 | ▼0.68% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.41% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.35% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 765.90 | ▲0.10% |
S&P 500 | 6 021.38 | ▲0.48% |
Nasdaq 100 | 20 940.80 | ▲0.53% |
DAX 30 | 19 421.00 | ▼0.06% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 545.70 | ▼0.54% |
Ethereum | 3 334.61 | ▼2.24% |
Ripple | 1.34 | ▼4.76% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.60 | ▲1.40% |
Петрол - брент | 73.12 | ▲0.79% |
Злато | 2 632.31 | ▲0.84% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.00 | ▲1.52% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.42 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 135.20 | ▲0.03% |
UK Long Gilt Future | 94.86 | ▼0.12% |