Снимка: iStock
Електрическите превозни средства постигнаха друг важен момент в сряда. Пускането на сложен, оборудван с лидар електромобил, който може да бъде закупен за по-малко от 25 000 долара. Превозното средство обаче не идва от лидера при електрическите автомобили Tesla.
Китайският производител на електромобили XPeng (тикер: XPEV) пусна своя трети сериен модел, седан P5. Оборудван с лидар EV, който започва от по-малко от 160 000 китайски юана, което е по-малко от 25 000 долара.
На пазара има електромобили с по-ниски цени, но не с лидарни, усъвършенствани системи за подпомагане на водача и не с обхват на P5.
Lidar е по същество лазерно базиран радар и помага за активиране на функции за автономно шофиране. XPeng бързо отбелязва, че функциите му за подпомагане на водача - както всички останали, налични в пътнически превозни средства, закупени от потребителите в наши дни - все още изискват от шофьорите да обръщат внимание на пътя през цялото време. Автономните системи за шофиране могат да направят много - дори да правят незащитени завои наляво по улиците на града - но те все още не са самоуправляващи се.
Lidar е необичаен за автомобила за потребителите. Това е впечатляваща характеристика за EV на по-ниска цена. В допълнение, седанът P5 ще изминава приблизително 290 мили до 375 мили с едно зареждане, в зависимост от закупената конфигурация. Това също се сравнява благоприятно с по-скъпите електромобили.
По-достъпните електромобили отварят нов сегмент на пазара за индустрията за електрически автомобили с батерии. Само няколко сегмента от автомобилната вселена имат конкурентни електромобили за продажба.
В момента пристигат лекотоварни пикапи. Очаква се Rivian да започне доставките на своя пикап през 2021 г. И Tesla Model 3, както и Chevy Bolt - два популярни модела EV - могат да се продават на дребно между 40 000 и 60 000 долара. И двете са по-скъпи от автомобилите тип Honda Civic или Toyota Corolla. Tesla работи върху модел на по-ниска цена, който също да започва от около 25 000 долара. Инвеститорите очакват този модел да се появи около 2023 г.
Въпреки ниската покупна цена на P5, президентът на XPeng Брайън Гу казва, че рентабилността на P5 трябва да попадне между неговия по-малко печеливш SUV G3 и по-печелившия седан P7. Брутните печалби на XPeng от продажбата на автомобили са били положителни през последните четири тримесечия, като са достигнали около 11% през второто тримесечие на 2021 г. Маржовете на печалбата на превозните средства са се подобрили с нарастването на обемите и след като компанията представи седана P7.
Акциите обаче не реагират твърде положително на съобщението. Акциите поевтиняха с 3.7% при търговията си вчера след новината. S&P 500 се повиши с 0.5%, докато Dow Jones Industrial Average нарасна с около 0.3%. Акциите на Tesla (TSLA) са нараснали с около 0.6%
P5 изглежда като печеливш продукт, така че разочарованието при стартирането вероятно не е отговорно за слабостта на цените на акциите. Други неща, които възникнаха при стартирането на конференцията на компанията, може да са свързани с инвеститорите. Две области, които Гу адресира - в отговор на въпроси - бяха броят на електромобилните компании в Китай и конкуренцията от чуждестранни конкуренти.
В Китай има стотици EV компании и правителството иска по-малко от тях. Компании като XPeng обаче са по-големите, утвърдени играчи. От тях и от другите традиционни производители на автомобили ще зависи да изчистят излишния капацитет. Това може да е надвесло върху акциите, но XPeng може да има шанс да вземе производствен капацитет с отстъпка.
Гу също каза, че вярва, че чуждестранните производители на автомобили биха могли да продават успешно електромобили в Китай. Това също може би изнерви инвеститорите, но Гу посочи, че компанията му има огромен потенциал, предлагащ продукти на цени, които са привлекателни за китайските купувачи.
Китай е най-големият пазар в света за нови автомобили и електромобили. Около 10% от всички нови автомобили, продадени в Китай тази година, са изцяло електрически или с включване на електрически хибриди.
Акциите на XPeng са се понижили с около 13% на годишна база, изоставайки от 19% печалбата на S&P 500. И все пак акциите са нараснали с около 77% през последните 12 месеца. S&P нараства с около 31% за същия период.
Още по темата:
XPeng е силна покупка след резултатите от второто тримесечие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.12% |
USDJPY | 152.30 | ▼0.44% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.06% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 980.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 037.88 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 20 973.90 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 335.50 | ▼0.16% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 727.70 | ▲0.87% |
Ethereum | 3 412.81 | ▲2.65% |
Ripple | 1.38 | ▼1.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.36 | ▼0.07% |
Злато | 2 640.06 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.75 | ▲0.44% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |