Снимка: iStock
Акциите на германския автомобилен гигант Volkswagen се сринаха през последните три месеца поради опасения, че производството ще бъде засегнато от глобалния недостиг на полупроводници, които контролират електронните “мозъци” на неговите превозни средства, и от проблеми във веригата на доставки, които ще забавят доставките на необходимите части.
Компанията зад Audi, Bentley, Porsche, Skoda и Seat отбеляза спад на акциите си с 16.2%, до 189.30 евро (222,07 долара), по-лошо от конкурентния Ford Motor (F), с 10%надолу и Mercedes Benz на Daimler (DAI.Германия), отстъпка от 9.3%.
Този спад може да бъде добра възможност за покупка, защото оптимизмът относно напредъка на VW в производството на електрически превозни средства може да увеличи продажбите и да намали разходите.
Неговият Volkswagen ID.4 GTX - електрически спортен лек автомобил с цена от 50 000 евро - се разглежда като ефективен конкурент на Tesla (TSLA). На автомобилното изложение в Мюнхен този месец компанията, регистрирана във Франкфурт, представи изцяло електрически малък автомобил, целящ да донесе тези превозни средства на масите на достъпни цени.
Тези постижения ще помогнат на VW да достигне около 20% от своите групови продажби от електрически превозни средства с акумулатори или BEV до 2025 г. и около 50% до 2030 г., според собствените цели на компанията. Планът му за изграждане на шест гигафабрики - създадени с партньори като Northvolt и Gotion - преди 2030 г. ще осигури захранването на батерията и ще намали разходите.
Тим Рокоса, анализатор в Deutsche Bank, има рейтинг „Купи“ за акциите и казва, че „повишаването на ефективността при производството на батерии чрез икономии от мащаба трябва да помогне за намаляване на разходите за батерии с над 50%“. Той има целева цена за акциите от 270 евро.
Даниел Шварц, анализатор в Stifel Nicolaus, казва, че акциите биха могли да се повишат с 66%до 312 евро. VW „е на път да стане най -големият производител на електрически превозни средства през 2021 г.“, казва той.
VW планира до 2023 г. да намали фиксираните си разходи от нивата през 2020 г. с 5%, като намали 2 милиарда евро от 40 милиарда евро и има за цел да намали разходите за покупки със 7% за същия период, според Стивън Райтман, анализатор в Société Générale .
Лидерът на автомобилния пазар в Европа и Китай, VW оперира 118 производствени завода в 30 страни. Тя има 662 000 служители и пазарна стойност от 122 милиарда евро. Той достига ниско кратно от 6.2 пъти очакваните печалби тази година и се оценява в съответствие с неговите конкуренти.
Силното търсене на премиум марки на VW-компанията успешно се справя с недостига на чипове, насочвайки доставки към своите превозни средства с по-висока печалба - и солидното представяне в нейния отдел за финансови услуги помогна за постигане на рекордни резултати за първата половина на годината. VW също увеличи перспективите си за 2021 г.
Печалбата преди данъци за първата половина на годината е 11.2 милиарда евро при продажби от 130 милиарда евро, в сравнение със загуба от 1.4 милиарда евро и 96 милиарда евро продажби за същия период на предходната година.
„Продължаваме с високите си темпове, както в оперативен, така и в стратегически план“, заяви изпълнителният директор Хърбърт Диес в полугодишното изявление за приходите.
Докато доставките на електрическите му автомобили са се увеличили почти три пъти през последната година, продажбите на ID.4 в Китай, най -важният пазар на VW, са разочароващи. „Нарастването на ID.4 върви добре в Европа и САЩ, докато стартът в Китай беше доста бавен“, казва Рокоса от Deutsche Bank.
Schwarz на Stifel приписва това на лошото представяне в шоурумите в сравнение с по-добрите усилия на съперниците Tesla и Nio (NIO), а не на фундаменталните проблеми с автомобила.
Арно Антлиц, главен финансов директор на Volkswagen, каза пред Barron's в изявление, че компанията „се ангажира с разработването на водещ панел за автомобилен софтуер и ще продължи да инвестира в услуги за автономно шофиране и мобилност“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Още по темата:
3 катализатора, които се очаква да повишат акциите на Nio през 2021 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.12% |
USDJPY | 152.30 | ▼0.44% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.06% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 980.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 037.88 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 20 973.90 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 335.50 | ▼0.16% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 727.70 | ▲0.87% |
Ethereum | 3 412.81 | ▲2.65% |
Ripple | 1.38 | ▼1.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.36 | ▼0.07% |
Злато | 2 640.06 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.75 | ▲0.44% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |