Снимка: iStock
Революцията на електрическите превозни средства е тук. И тя ще бъде скъпа и разрушителна. Това ще създаде огромни възможности за инвеститорите от всяка ивица. Анализаторът Джим Колинс вярва, че до голяма степен ще дойде от масовия пазар, на който електромобилите досега са игнорирани.
„Илон Мъск може да изведе на сцената човек в костюм на робот и да привлече цялото внимание на медиите, но преминаването към електрификация няма да е толкова просто. Също така най-важното е, че това няма да включва само луксозни и луксозни автомобили, които съставляват цялата актуална оферта на Tesla“, пише наскоро Колинс в „Реални пари“.
Преминаването към електрически превозни средства е много по-голямо от всяка една компания, добавя Колинс. „Това, за което говоря тук, е процес. Процесът на преминаване от превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, към тези, задвижвани от батерии. Този процес е огромен, глобален и ще струва трилиони долари. Правителствата ще субсидират част от това, но реалната икономическа стойност (и вероятно, поскъпването на цените на акциите) ще бъде създадена от истинските новатори“.
Глобалният недостиг на полупроводници в продължение на близо година причини трудности за автомобилните производители, тъй като пандемията от COVID-19 нарани монтажните линии в Югоизточна Азия. Забавянето на производството в Малайзия, Виетнам и Филипините принуждава автомобилните производители да намалят производството. Това е така, защото чиповете са от съществено значение за новите поколения превозни средства, които изискват изчислителна мощ.
Белият дом в четвъртък проведе втората си среща за полупроводници за пет месеца, включваща компании като Intel (INTC) и др. На срещата Белият дом поиска от компаниите да изяснят търсенето и предлагането на пазара, съобщи Washington Post.
Очаква се недостигът на чипове да струва на автомобилната индустрия 450 милиарда долара глобални продажби до края на 2022 г., съобщава Post.
Пат Гелсинджър, главен изпълнителен директор на Intel, най -големият производител на чипове в САЩ, заяви, че очаква недостигът да продължи до 2023 г.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск не е твърде притеснен от недостига на полупроводници, който възпрепятства автомобилното производство, като заяви, че очаква въпросът да бъде „краткосрочен“. Оптимизмът на Мъск идва от очакваното производство от нови полупроводникови заводи, които са планирани или в процес на изграждане.
"Изграждат се много заводи за производство на чипове", каза Мъск по време на съвместна сесия със Stellantis. Мисля, че до следващата година ще имаме добър капацитет за предоставяне на чипове."
През миналата седмица Ford обяви, че компанията ще похарчи 50 милиона долара в партньорство със стартъпа за рециклиране на батерии Redwood Materials, за да използва повторно суровини от своите батерии за електрически превозни средства, за да намали зависимостта си от вноса и да избегне затрудненията във веригата на доставки.
Ford каза, че партньорството с компанията за доставка на литиево-йонни батерии е да се изгради американска верига за доставка на батерии и възможности за рециклиране на батерии за електрически превозни средства.
„Нашето партньорство с Redwood Materials ще бъде от решаващо значение за нашия план за производство на електрически превозни средства в мащаб в Америка, на възможно най-ниска цена и с подход с нулеви отпадъци“, се казва в изявление на президента на Ford и главен изпълнителен директор Джим Фарли.
Кати Ууд ог Ark Investment (ARK) заяви в сряда, че вероятно ще продаде Tesla, ако акциите на производителя на електрически превозни средства достигнат петгодишната си цел от 3000 долара до края на 2022 г. „Ако нищо не се промени в нашите перспективи ние трябва да видим 3000 долара през следващата година, предполагам“, каза тя на инвестиционна конференция, според Bloomberg. На 16 септември Ark продаде 81 600 акции на Tesla, тогава оценени на 61,7 милиона долара.
Tesla планира да разшири възможностите си за самостоятелно управление, но новият ръководител на Националния съвет по безопасност на транспорта може да не е толкова запален по идеята. Този ход ще помогне на автомобилите да се движат през градовете. Засега системата за подпомагане на водача е предназначена най-вече за магистрали. Но Дженифър Хонди, която миналия месец пое поста председател на NTSB, каза пред The Wall Street Journal, че Тесла не трябва да отиде в градовете.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.14% |
USDJPY | 152.31 | ▼0.43% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.04% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 982.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 037.62 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 20 972.90 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 337.00 | ▼0.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 745.70 | ▲0.89% |
Ethereum | 3 420.96 | ▲2.89% |
Ripple | 1.38 | ▼1.84% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.36 | ▼0.07% |
Злато | 2 639.93 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.75 | ▲0.44% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |