Снимка: iStock
Тайванският Foxconn представи първите си три прототипа на електрически превозни средства в понеделник, подчертавайки амбициозните планове да се отклони от ролята си на изграждане на потребителска електроника за Apple Inc и други технологични фирми.
Превозните средства - SUV, седан и автобус - са направени от Foxtron, предприятие между Foxconn и тайванския производител на автомобили Yulon Motor Co Ltd.
Заместник -председателят на Foxtron Цо Чисен заяви пред репортери, че се надява, че електрическите превозни средства ще донесат трилион тайвански долари за Foxconn за пет години - цифра, еквивалентна на около 35 милиарда долара.
Официално наречен Hon Hai Precision Industry Co Ltd, най -големият световен производител на електроника по договор има за цел да се превърне в основен играч на световния пазар на електромобили, въпреки че признава, че е новак в автомобилната индустрия.
Компанията за първи път спомена своите амбиции за EV през ноември 2019 г. и се движи сравнително бързо, като тази година обявява сделки за производство на автомобили със стартиращия в САЩ Fisker Inc. и енергийната тайландска компания PTT Pcl.
„Hon Hai е готов и вече не е новото момче в града“, каза председателят на Foxconn Лю Йънг-уей преди събитието, посветено на рождения ден на основателя на компанията милиардер Тери Гоу, който изкара седана на сцената с мелодията на „Happy Birthday".
Седанът, който е разработен съвместно с италианската дизайнерска фирма Pininfarina, ще бъде продаван от неуточнен автомобилен производител извън Тайван през следващите години, докато SUV-ът ще се продава под една от марките на Yulon и се очаква да се появи на пазара в Тайван през 2023 г.
Автобусът, който ще носи марката Foxtron, ще започне да се движи в няколко града в южен Тайван през следващата година в партньорство с местен доставчик на транспортни услуги.
„Досега Foxconn е постигнал доста добър напредък“, казва техническият анализатор на Daiwa Capital Markets Кайли Хуанг.
Foxconn също си е поставил за цел да предоставя компоненти или услуги за 10% от световните електромобили в периода между 2025 и 2027 г.
Този месец той купи фабрика от стартиращия в САЩ Lordstown Motors Corp за производство на електрически автомобили. През август купи завод за производство на чипове в Тайван с цел да отговори на бъдещото търсене на автомобилни чипове.
Успешното прокарване на асемблери по договори в автомобилната индустрия има потенциала да привлече множество нови играчи и да подкопае бизнес моделите на традиционните автомобилни компании. Китайският автомобилен производител Geely тази година също представи планове да стане основен производител на договори.
Индустриалните наблюдатели следят отблизо кои фирми биха могли да създадат електрически автомобил за Apple. Докато източници по-рано казаха, че технологичният гигант иска да пусне кола до 2024 г., Apple не разкрива конкретни планове.
Още по темата:
Fisker с по-различен подход при производството на електрически автомобили
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.10% |
USDJPY | 152.49 | ▼0.31% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 999.60 | ▲0.04% |
S&P 500 | 6 040.62 | ▲0.01% |
Nasdaq 100 | 20 986.60 | ▼0.01% |
DAX 30 | 19 335.20 | ▼0.16% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 653.10 | ▲0.79% |
Ethereum | 3 360.76 | ▲1.08% |
Ripple | 1.37 | ▼2.53% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.84 | ▼0.06% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.06% |
Злато | 2 638.38 | ▲0.25% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 541.12 | ▲0.49% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |