Снимка: Netflix
В стрийминг войните успехът на една компания е провал за друга.
„Играта на калмари“ („Squid Game“) на Netflix е изключение, отбелязва CNBC.
Netflix удари джакпота с „Игра на калмари“, кървав антиутопичен южнокорейски сериал, който стремглаво завладява света. Повече от 111 милиона зрители по целия свят вече са гледали поне две минути от шоуто.
Обикновено хитовите серии пораждат конкурентна завист и страх. Netflix превъзхожда HBO с небезизвестния „Къща от карти“, оплакване от ръководителите на HBO близо десетилетие по -късно. Но някои конкуренти на Netflix приветстват успеха на „Игра на калмари“, защото още повече отваря вратата за производство извън САЩ, което позволява на медийните компании да спестят куп пари, ако телевизията на чужд език стане част от стандартната консумация на американското семейство. Amazon, Apple, Disney, HBO Max на WarnerMedia, NBCUniversal, Starz на Lionsgate и ViacomCBS търсят по целия свят нови телевизионни сериали, които ще привлекат вниманието на света.
Холивудските студия спестяват милиони долари, като наемат местни таланти вместо холивудски звезди, събират данъчни кредити и отстъпки от гладни нации, които търсят неравности в туризма и признанието, и избягват строгите американски синдикални разпоредби, каза Аджай Маго, корпоративен и технологичен адвокат и управляващ партньор за ЕМ3.
„Различните страни имат различни пакети от стимули“, каза Маго. „Някои страни ще ви дадат безплатен маркетинг по обществени канали или поддръжка на фестивали. Те дори могат да ви осигурят безплатни местни копродуценти“.
Страните от Източна Европа, като Унгария, Австрия и Малта, а също и Канада отдавна предлагат значителни данъчни облекчения и привилегии за Холивуд, каза Доминик Романо, адвокат на забавленията и управляващ партньор в Romano Law. Но в миналото американските продукции често са използвали международни местоположения като дубльори за американските филмови площадки.
„Те биха дошли в Канада или на друго място, което предлага данъчни облекчения, и биха поставили няколко американски пощенски кутии и улични знаци, биха сменили регистрационните табели на колите и voilà“, каза Романо. „Това, което се случва сега, е местно съдържание от тези региони. Студиата вече не се маскират“.
Американската аудитория обикновено гледа на чуждоезиковите филми като на ниша. Много малко, ако има такива, неанглоезични телевизионни сериали са станали част от основния дух на времето преди „Игра на калмари“. Поддържането на местни актьори и декори значително спестява производствените разходи, каза Романо. Замяната на елитните скъпи холивудски актьори, за да вдъхнат нов живот в стари хитови чуждестранни предавания, както е било правено в миналото, може да струва десетки милиони долари на шоу, каза Романо.
Спестявания върху интелектуалната собственост
Disney заяви тази седмица, че планира да започне производство на 27 нови телевизионни сериали и филми в Азиатско-тихоокеанския регион за Disney+ и неговата азиатска стрийминг услуга Disney+ Hotstar. Общите разходи за създаване на „Игра на калмари“ са само 21.4 милиона долара, съобщи агенция Bloomberg тази седмица. Топ мениджър на развлекателната индустрия заяви пред CNBC, че цената на „Игра на калмари“ с участието на САЩ и правилата за производство на профсъюзите, които забраняват дългите работни дни, разрешени в Южна Корея, вероятно ще бъде от 5 до 10 пъти по-голяма.
Инвестициите в местни международни продукции също така спестяват на холивудските студиа да инвестират в скъпа интелектуална собственост. Епизодите на шоутата на Marvel на Disney+, като „Уандавижън“ или „Фалкън“, струват на Disney 25 милиона долара на епизод – повече от всичките девет епизода на „Игра на калмари“ – и това не включва 4 милиарда долара, платени от Disney за връщане на Marvel през 2009г. Първият сезон на Amazon Prime Video на предстоящия сериал „Властелинът на пръстените“ ще струва 465 милиона долара, според министъра на икономическото развитие и туризма на Нова Зеландия. Amazon плати около 250 милиона долара за правата върху интелектуалната собственост Толкин през 2017 г.
Успехът на „Игра на калмари“ също може да бъде благосклонност към създателите, които са останали в индустрия, разчитаща на филми за супергерои и „рестартиране“ на стари телевизионни предавания, за да генерира надеждни приходи. Обръщането към света в търсене на нови звезди и идеи открива нови възможности за растеж, които могат да бъдат от взаимна полза за артистите и ръководителите на студията.
„Netflix е един от първите глобални потоци в Южна Корея и те се опитват да спечелят състезанието за съдържание“, каза Романо. „Изглежда, че надпреварата във въоръжаването от времето на Студената война сега се е превърнала в състезание за съдържание, където стриймърите падат един върху друг, за да намерят съдържание, което да излъчва ексклузивно, за да могат да се абонират преди началото на състезанието“.
Инвеститорите ще получат по-добра представа за това колко успешна поредица е „Игра на калмари“ за печалбите на Netflix на 19 октомври, когато глобалният стрийминг гигант обяви приходите си за третото тримесечие.
Още по темата:
Типичните проблеми на доставките ще засегнат и компании като Apple и Amazon.com
Погребаната до западната стена на Йерусалим сграда се отваря за туристи
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.10% |
USDJPY | 152.46 | ▼0.33% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.05% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 983.10 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 039.12 | ▼0.03% |
Nasdaq 100 | 20 981.60 | ▼0.03% |
DAX 30 | 19 327.00 | ▼0.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 633.10 | ▲0.77% |
Ethereum | 3 349.87 | ▲0.76% |
Ripple | 1.36 | ▼2.83% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.66 | ▼0.32% |
Петрол - брент | 72.20 | ▼0.30% |
Злато | 2 638.10 | ▲0.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 542.00 | ▲0.68% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |