Снимка: iStock
Facebook (FB) променя името си на Meta, тъй като се фокусира върху метавселената, серия от взаимосвързани, постоянни виртуални светове, които позволяват на хората да взаимодействат с цифрови обекти и аватари.
Съществуващото Facebook приложение на компанията все още ще запази името си.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви ребрандирането по време на конференцията Connect на компанията в четвъртък, която предложи допълнителен поглед върху плановете на компанията за така наречената метавселена през следващото десетилетие.
„Вярваме, че метавселената ще бъде наследник на мобилния интернет“, каза Закърбърг по време на речта. „Ще можем да се чувстваме присъстващи, сякаш сме там с хората, без значение колко далеч сме един от друг.
Метавселената все още е в начален стадий, но компании като Facebook се надяват, че това ще бъде нова версия на интернет. Метавселената може да бъде достъпна чрез слушалки за виртуална реалност и разширена реалност или нещо толкова основно като средния ви лаптоп или смартфон. Ключът е, че той служи като вид виртуална защита за реалния свят.
„С течение на времето се надявам, че ще бъдем разглеждани като компания с метавселени“, каза Закърбърг.
В допълнение към излагането на своята визия за метавселената, компанията дебютира прототип за VR слушалки с кодово име Cambria, които ще могат да отразяват неща като вашите реакции на лицето във виртуални светове. Прототипът също се очаква да бъде пуснат през следващата година.
Големите технологии са обсебени от метавселената
Facebook не е единствената компания, която инвестира сериозно в метавселената. Nvidia вложи значителна част от промяната в своя проект Omniverse, който е предназначен да функционира като водопровод за метавселенски проекти.
Междувременно Microsoft (MSFT) инвестира в метавселената като средство за подобряване на отдалечените срещи, докато Amazon (AMZN) и Disney (DIS) дадоха да се разбере, че също се интересуват. Roblox (RBLX), компания за онлайн игри, вече пусна свой собствен вид метавселена, която позволява на геймърите да създават и хостват свои собствени игрови светове.
Новините на Facebook идват на фона на противоречията около Facebook Papers, поредица от статии, базирани на документи, предоставени на редица медии от подателя на сигнали Франсис Хауген. Wall Street Journal беше първият вестник, който съобщи за файловете.
Откакто първоначалните истории тръгнаха на живо, Facebook беше критикуван от регулаторни органи и законодатели в САЩ и чужбина, че привидно игнорира всичко - от речта на омразата и въздействието, което приложенията на компанията имат върху някои тийнейджърки, до трафика на хора и сектантското насилие.
Facebook отвърна с поредица от публикации в блогове и изявления на ръководители, които твърдят, че документите нямат подходящ контекст и че проучванията, цитирани в докладите, не са научни. Оттогава Хауген свидетелства както пред Конгреса, така и пред членовете на парламента на Обединеното кралство.
Facebook също се бори за отхвърляне на антитръстов иск, заведен от Федералната търговска комисия. Делото, което първоначално беше отхвърлено без предразсъдъци и впоследствие повторно заведено от Федералната търговска комисия, твърди, че Facebook е нарушил федералния антитръстов закон, като е управлявал схема за покупка и „загробване“ на нови конкуренти.
Насочването на Facebook върху метавселената е част от стратегията на компанията да има повече контрол върху собствената си съдба. В момента компанията разчита на хардуер като iPhone на Apple и Android устройствата на Google, за да достигне до потребителите чрез своите приложения. Със своя собствен хардуер и нова колекция от софтуерни предложения, Facebook не трябва да се тревожи, че трети страни ще се намесват в бизнеса му.
Закърбърг изрично спомена тази динамика по време на своята основна реч.
„Ето ни през 2021 г. и нашите устройства все още са проектирани около приложения, а не хора“, каза Закърбърг. „Изживяванията, които ни е позволено да изграждаме и използваме, са по-строго контролирани от всякога. А високите данъци върху креативните, новите идеи задушават.“
Заплахата от външни компании да влияят върху крайния резултат на Facebook стана ясна, когато гигантът на социалните медии отчете печалбите си за третото тримесечие на 2021 г. и призна, че новата функция за поверителност на рекламата на Apple създава пречки за бизнеса.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.01% |
USDJPY | 152.84 | ▼0.08% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 972.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 038.38 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 20 977.40 | ▼0.05% |
DAX 30 | 19 366.40 | ▼0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 189.00 | ▲0.29% |
Ethereum | 3 330.03 | ▲0.16% |
Ripple | 1.40 | ▲0.02% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.78 | ▼0.15% |
Петрол - брент | 72.42 | ▼0.17% |
Злато | 2 629.70 | ▼0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.31 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |