Снимка: iStock
Продажбите на превозни средства на Volvo Car AB паднаха с повече от една пета през октомври, тъй като компанията се борr с пречките във веригата на доставки, добавяйки към знаците, че 2021 г. може да се превърне в още една катастрофална година за автомобилните производители.
Доставките в Китай спаднаха с около една трета, докато продажбите в Европа са намалели с 21.5% на фона на „липса на налични автомобили“, се казва в изявление на шведската компания в сряда.
Производителите на автомобили се борят с недостиг на полупроводници, който се очаква да струва на индустрията 210 милиарда долара продажби тази година, според AlixPartners.
Подразделението Skoda на Volkswagen AG заяви на 1 ноември, че ще намали производството през следващите седмици поради продължаващите проблеми с чиповете.
Акциите на Volvo Cars се понижиха с 1.7% в Стокхолм. Компанията нарасна в своя търговски дебют миналата седмица.
Не е ясно кога точно ситуацията с доставките ще се подобри. Много производители на автомобили смекчиха проблемите, като повишиха цените и насочиха производството към най-доходоносните си модели, но производителите на части, включително Continental AG и Faurecia SA, бяха силно засегнати от кризата.
Главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсън каза пред Bloomberg Television миналата седмица, че ситуацията с доставките ще се нормализира и няма да представлява проблем за дългосрочното развитие на автомобилния производител.
Всички модели автомобили на Volvo, произведени от 2019 г., са или изцяло електрически, или, подобно на седана S60, хибридни.
Листването на компанията отново на борсата, което се случи скоро, представлява един от най-драматичните обрати в автомобилната индустрия. Ford Motor Co.F, отслабена от световната финансова криза, продаде шведската компания на Geely за 1.8 милиарда долара през 2010 г.
Volvo отдавна се възползва от марка, призната за безопасност, но по време на продажбата си продуктовата гама не успя да развълнува купувачите на автомобили. Geely финансира възстановяването на Volvo през следващото десетилетие, като отвори Китай като пазар за марката и осигури финансиране, за да помогне на компанията да обнови моделните си предложения.
Днес Volvo е печеливш, с пътна карта за въвеждане на електрически модели, която изпреварва някои конкуренти. Марката му отново е на мода в САЩ и другаде по света. Сега той се конкурира с немски премиум марки, включително производителя на BMW Bayerische Motoren Werke, Volkswagen и неговата марката Audi и Mercedes-Benz на Daimler.
За първата половина на тази година Volvo отчете 41% увеличение на продажбите спрямо същия период на миналата година до 380 757 автомобила. Продажбите на компанията в САЩ нараснаха с 47% до 63 754 автомобила.
Отивайки една крачка по-далеч от решенията на своите конкуренти в сферата на елекрическите автомобили, превозните средства на Volvo ще бъдат достъпни за продажба само онлайн, се казва в изявление на компанията.
„Избираме да инвестираме в бъдещето - електрически и онлайн“, каза главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон. „Ние сме напълно фокусирани върху това да се превърнем в лидер в бързо растящия премиум електрически сегмент.“
Ходът на Volvo следва конкуренти, включително Jaguar Land Rover, General Motors Co. и Volkswagen AG, които обявиха плановете си да електрифицират своите предложения.
С подкрепата на своите китайски собственици, Volvo увеличи инвестициите си в електрически автомобили от 2017 г., когато за първи път заяви, че планира постепенно да премахне превозни средства, които разчитат на двигатели с вътрешно горене.
И все пак, компанията има само един напълно електрически модел със собствена марка на пазара, компактният кросоувър XC40 Recharge. Освен това Polestar, която е съвместна собственост на Volvo и Geely, пусна своя конкурент на Model 3 на Tesla Inc. през 2019 г.
По-рано Volvo заяви, че ще вложи около 5% от годишните приходи в научноизследователска и развойна дейност и тази сума ще бъде достатъчна, за да финансира разработването на електрически модели, каза Самуелсон пред репортери. Компанията е продала над 660 000 автомобила през миналата година и е отчела целогодишни приходи от 263 милиарда шведски крони (31.2 милиарда долара).
До 2025 г. Volvo очаква половината от автомобилите, които продава, да бъдат напълно електрически, а другата половина да бъдат хибриди, включително така наречените меки хибриди, които нямат контакт за зареждане. От 2016 г. Volvo продава автомобили онлайн като част от абонаментното си предложение "Care by Volvo".
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.04% |
USDJPY | 152.83 | ▼0.09% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.03% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.06% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 972.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 038.42 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 20 978.80 | ▼0.04% |
DAX 30 | 19 366.40 | ▼0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 272.60 | ▲0.38% |
Ethereum | 3 335.69 | ▲0.33% |
Ripple | 1.41 | ▲0.45% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.42 | ▼0.17% |
Злато | 2 630.58 | ▼0.06% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.34 | ▲0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |