Снимка: iStock
Тъй като цените за превоз по време на пандемията на коронавирус станаха по-скъпи, някои от най-големите райони в САЩ виждат клиентите да се връщат към по-традиционните таксита.
Обемът на таксита се е увеличил през последните няколко месеца в Сан Франциско, Ню Йорк и Чикаго, което съвпада не само с възстановяването от пандемията, но и с оплаквания за покачване на цените на превозите от Uber Technologies и Lyft Inc.
„Повишените цени на Uber и Lyft върнаха много хора в такситата“, каза Хансу Ким, президент на Flywheel, приложението за резервации, което според него се използва от повечето таксиметрови компании в Сан Франциско. Той каза, че от началото на лятото Flywheel е отбелязал увеличение от 15% до 20% в изтеглянията на приложението си.
Обемът на превозите с такси в целия град се е удвоил, нараствайки със 106% от януари до началото на октомври, според данни на Общинската транспортна агенция в Сан Франциско. В Ню Йорк пътуванията на месец с жълти такси са нараснали със 116% от около 1,36 милиона през януари до близо 3 милиона през септември, според данни от Комисията за таксита и лимузини.
Докато обемът на пътуванията с такси постоянно нараства през това време, данните на TLC показват тенденция към намаляване на пътуванията в Ню Йорк с превозни средства като Uber и Lyft: обемът на пътуванията спадна от 15 милиона през юли до 12,7 милиона в края на септември.
Данните от Чикаго също показват подобна тенденция, като гигантите за превозни средства показват спад в пътуванията на ден от юли до август, докато такситата не. Изглежда обаче обемът на Uber и Lyft отново нарасна през октомври.
Крис Суис, главен изпълнителен директор на Yellow Cab в Сан Франциско, каза, че обемът на превозите в неговата компания нараства. Той каза, че „клиентите идват при нас, след като отворят приложението Uber и Lyft, казват, че смятат, че цените са много високи“.
Uber и Lyft признаха, че цените им са се увеличили на фона на нарастващото търсене на пътувания и трудностите при набирането на шофьори. Изследователската фирма YipitData, която има достъп до имейл разписки от повече от 1 милион потребители на Uber и Lyft в Съединените щати, съобщи, че цените за пътуване са се повишили по-рано тази година, тъй като ваксинациите срещу COVID-19 се появиха, времето се затопли и хората започнаха да ходят навън.
В средата на март YipitData отбеляза най-високото увеличение на цените на превозните средства от пет години, каза Питър Мартин, изследователски анализатор за фирмата.
„Цените се понижиха малко след максимумите от април до юли“, каза Мартин. "Но цените остават доста високи в сравнение с преди шока в предлагането през март."
Таксите на пътуване за Uber и Lyft в Ню Йорк са се увеличили с 19% на годишна база през октомври и са били с 29% по-високи в сравнение с октомври 2019 г., според YipitData. За Чикаго тези числа са съответно 38% и 43%, докато в Сан Франциско те са съответно 28% и 27%.
Според данни, споделени от Sweis с MarketWatch, обемът на таксиметровите пътувания не се е възстановил до времето преди пандемията, но шофьорите с компанията са видели седмичните си приходи нараснали с 50% от третата седмица на септември 2020 г. в сравнение със същия период на тази година поради по-голямо търсене — а също и защото не всички шофьори са се върнали към шофьорските такси.
Таксиметровият бизнес, който беше унищожен от възхода на Uber и Lyft през последното десетилетие, остава далеч зад гигантите на превозните средства по обем на пътуванията. Но тъй като все повече потребители разбират, че могат да викат и плащат таксита чрез приложение, някои таксиметрови шофьори се чувстват донякъде оптимисти.
„Надявам се да можем да преобразуваме хората за постоянно или поне да ги накараме да обмислят таксиметровите такси като алтернатива за транспорт“, каза Бари Таранто, който работи за National Cab и кара такси в Сан Франциско от около 21 години.
Таранто каза, че някои пътници са се оплаквали от високи цени, особено за пътувания от международното летище в Сан Франциско до центъра, за които той чува, че може да струва от 70 до 100 долара. В такси той казва, че пътуването струва около $45 до $50.
Според Джейсън Грос – вицепрезидент на мобилния отдел в Curb Mobility, който казва, че прави приложението за таксита номер 1 в Съединените щати – броят на таксиметровите шофьори на платформата в Чикаго се е удвоил повече от 1800 между юни и октомври. Грос също така каза, че изтеглянията на приложението за пътуване на Curb са се покачили с 280% през последните шест месеца в сравнение със същия период на миналата година и са нараснали със 175% спрямо същия период на 2019 г.
Въпреки че не всички таксиметрови шофьори се завръщат на пътя, Ким от Flywheel каза, че разликата е, че такситата нямат повишени цени като Uber и Lyft. Изпълнителният директор на Yellow Cab Sweis потвърди това.
„Нашите цени са регулирани“, каза той. „Нашите цени на измервателните уреди се определят от града и това действа като максимум.“
Освен по-ниските цени за таксита в момента, Таранто, таксиметровият шофьор, каза, че се надява повече хора да разберат, че таксиметровите шофьори „всъщност знаят къде отиват. Много от хората, които са използвали приложенията за пътуване от известно време, са объркани, че техният таксиметров шофьор не трябва да използва GPS, за да ги разкарва из града."
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.39% |
USDJPY | 153.11 | ▼0.80% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.32% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.22% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.27% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 960.80 | ▲0.54% |
S&P 500 | 6 040.38 | ▲0.80% |
Nasdaq 100 | 21 001.00 | ▲0.82% |
DAX 30 | 19 366.40 | ▼0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 206.80 | ▼0.91% |
Ethereum | 3 338.45 | ▼2.13% |
Ripple | 1.41 | ▲0.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.98 | ▲0.50% |
Петрол - брент | 72.44 | ▼0.17% |
Злато | 2 633.02 | ▲0.87% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.30 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |