Снимка: Pixabay
Частните въздушни превози процъфтяват по време на пандемията.
Всъщност интересът е толкова висок, че много частни авиационни компании имат друг проблем: да се справят с търсенето, съобщава CNBC Travel.
Частната авиационна компания VistaJet съобщи, че броят на новите участници в първата половина от 2021 г. се е увеличил с 53% в сравнение с 2020 г., при това в Европа през този период се появява най-голям брой нови участници (51%).
„Не е изненадващо, че търсенето на „чартърни полети“ се е увеличило с 520% през последните 12 месеца“, каза Навин Дитакави, главен изпълнителен директор на сайта за полети Next Vacay. „Търсенето по заявка „ако искате да използвате частен самолет“ се е увеличило с 1100% през последните 12 месеца в световен мащаб“.
Повечето хора, които могат да си позволят да летят с частен самолет, не го правят, каза Грег Брънсън-Питс, основател на Advanced Aviation Team, брокер на частни самолети от Вирджиния. Пандемията накара някои от тези хора да резервират частни полети, много от тях за първи път.
„Хората... излязоха от укритията си“, каза той. „Не само богатите хора разполагаха със средства – правителствата ги използваха. Те бяха начин за придвижване на доставките, така че нашият бизнес се разви доста бързо дори по време на локдаун“.
Брънсън-Питс, който беше директор на туристическия офис в Белия дом по време на втория мандат на президента Джордж У. Буш, призна, че ценообразуването на чартърните самолети не е толкова прозрачно, колкото търговските полети. Но има причини за това, каза той.
За разлика от търговския полет – при който пътниците летят с един и същ самолет по едно и също време на една и съща дата – чартърните самолети се различават значително по размер и обслужване („нито един“ срещу „ВИП кетъринг и стюардеси“), каза Брънсън-Питс. Поради нарастващото търсене, гъвкавостта по отношение на датите на пътуване също оказва влияние върху цените, каза той.
Така че полетът за четиричленно семейство от Ню Йорк до Вашингтон може лесно да варира от 10 000 до 50 000 долара, каза той, в зависимост от изискванията на клиентите.
За да добие по-широка представа за цените, CNBC говори с новодошлите в сектора на частните полет пътници за това колко са платили за първите си полети по време на пандемията.
„Дългогодишна борба с разходите“
Име: Джарет Престън
Професия: Главен изпълнителен директор на международната компания за търговия с активи Idoneus
Престън каза, че преди пандемията „много рядко е ползвал частен полет“.
„От години се боря с разходите и ползите от частните пътувания“, каза Престън. „Тъй като глобалната пандемия набира скорост и полетите рязко намаляват или се пренасочват, опашките стават по-дълги и случаите на насилие на борда на самолетите стават все по-чести, реших, че са необходими частни полети“.
Той плати около 10 500 долара за полет от Тампа до Маями и обратно с чартърната компания Monarch Air Group, базирана във Флорида.
„Освен безбройните спестявания на време, моята безопасност и безопасността на семейството и екипа ми са на първо място“, каза той. „Това беше едно от най-добрите бизнес и лични решения, които направих“.
Сигурност, поверителност и комфорт
Име: Ахмад Сахрони
Професия: Бизнесмен и политик
Като член на Съвета на народните представители, един от двамата избрани законодатели на Индонезия, Сахрони заяви, че е започнал да лети частно поради „сигурността, неприкосновеността на личния живот и комфортта“.
Той плати около 36 000 долара за първия си полет, извършен с индонезийската авиационна компания CeoJetset. Той отлетя от Бали до столицата на страната Джакарта.
„Като човек с висока мобилност... ефективността на времето също е ключов фактор“, каза той.
Що се отнася до това дали планира да продължи да лети с частен самолет, след като пандемията изчезне: „Да, определено“.
„Облекчава целия стрес“
Име: Стивън Садака
Професия: Главен изпълнителен директор на фирма за търсене на ръководители StevenDouglas
Садака често излита от Международното летище в Маями.
„Това е много натоварен път през такова голямо международно летище. Има безкрайни опашки през службата за сигурност и бивате третирани просто като поредния номер бордна карта“, каза той. „Това винаги е било болезнен момент за мен, но никога не съм могъл да оправдая (харченето на) 6000 долара на час на чартърен самолет“.
Компанията, с която лети сега, Jet It, печели около 1600 долара на час, каза той. Той плати 8000 долара, за да лети от Бока Ратон, Флорида до Тетърбъро, Ню Джърси, за първия си полет.
Садака каза, че пътуването с частен самолет „облекчава целия стрес от пътуването“. Сега, каза той, няма да се върне към стария начин на пътуване.
„Мога да пристигна пет минути преди излитане, машината ме чака на местоназначението ми и не е нужно да се притеснявам за анулирането“, каза той. „Мога да пътувам по собствен график, дори ако се промени“.
Полу-частно пътуване
Име: Дерик Л. Майлс
Професия: Основател и главен изпълнителен директор на медицинската технологична компания CourMed
Майлс смени начина на пътуване по две причини: спестяване на време и безопасност от Covid-19.
„Закъсненията при пътуване, прекарването на време в дълги опашки могат да повлияят негативно върху способността на нашата организация да постига по-добри резултати всеки ден“, каза той. „Времето е пар“.
Сега той лети с JSX, базирана в Далас услуга, която експлоатира 30-местни самолети в Съединените щати. За първия си полет той плати 1200 долара, за да лети от Далас до Маями.
„Въпреки че JSX не предоставя истински чартърни услуги, аз лично предпочитам услугата „директно качване“, каза Майлс. „Те имат предварително конфигурирани полети до определени дестинации и мога да пътувам на по-скромна цена“.
Най-голямата привилегия, според Майлс, е „да си върнеш времето“.
„Не е нужно да влизам в частна чакалня по-рано от 20 до 30 минути преди заминаването"“, каза той. „Освен това паркингът на JSX е на около 20 метра от съоръжението. Така че спестявам часове време и мога да се съсредоточа върху ликвидността, рентабилността и растежа на компанията“.
Най-частният от всички
Име: Брандън Хам
Професия: Инвестиционен мениджър във финансовата индустрия
Това не е на джет, но Хам лети по най-частния начин – пилотира собствения си самолет.
Той каза, че е започнал да взема уроци по пилотиране точно преди да започне пандемията. През септември той купи едномоторния бутален самолет Cirrus SR22.
Той отказа да сподели стойността на самолета, но каза, че сертифицираните самолети бързо достигат „седем цифри“, докато новите самолети струват „много милиони“. Хам каза, че притежаването на собствен самолет и летенето с него е много по-скъпо, отколкото да лети с търговски полет в седалка от първа класа. Въпреки това, наемането на самолет с професионален пилот е още по-скъпо, каза той.
„Покупната цена говори само за част от историята“, каза той. „Оперативните разходи и поддръжката са огромни разходи за всички самолети, като експлоатацията на самолетите обикновено струва хиляди долари на час“.
Най-големият аспект на притежаването на самолет е гъвкавостта, която надхвърля дори чартърния транспорт, каза Хам.
„Ако искаш да поспиш повече, можеш. Ако се чудите дали имате време да завършите голф кръга си или да направите още един джогинг в планината, можете“, каза той.
Но има и недостатъци.
„Цената със сигурност е една от тях и фактът, че в самолета няма нито тоалетна, нито храна и напитки... моят самолет също ще лети много по-бавно от търговския самолет“, каза Хам.
Времето се спестява „на земята“, каза той, добавяйки, че от врата до врата, от апартамента му в Чикаго до дома на сестра му в Нешвил, е по-бързо да лети със собствения си самолет.
Хам не е летял частно, преди да стане пилот, каза той, добавяйки, че ще продължи да лети с търговски полети, особено за пътувания в чужбина.
Още по темата:
Кое е бъдещето на пътуването без стрес?
Защо милиардери като Бил Гейтс и Джеф Безос купуват въглероден офсет – и как работи
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 513.20 | ▼0.49% |
Ethereum | 3 382.15 | ▲1.53% |
Ripple | 1.57 | ▲6.93% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |