Снимка: iStock
Китайският пазар на електрически превозни средства (EV) отбеляза огромен растеж досега през 2021 година, пише Yahoo Finance.
„Тази година със сигурност видяхме експлозия на навлизането на електромобили. Така че да кажем преди една година, това е приблизително 5% проникване. И в последно време тази цифра е близо до 19%. Това е драматично увеличение в продължение на вероятно 15 до 18 месеца“, каза Браян Гу, президент и заместник-председател на XPeng Motors, китайски производител на електромобили.
През ноември китайските потребители закупиха 339 000 нови електрически превозни средства (което включва както акумулаторно-електрически, така и хибридни леки автомобили), което е с 16,8% повече от октомври 2021 г. Между януари и ноември 2021 г., близо 3 милиона електрически коли са продадени в Китай, като EV приемането нарасна със 177,6% спрямо предходната година.
Редица производители на електрически автомобили се борят за дял на колосалния китайски пазар на електромобили. Базираната в САЩ Tesla (TSLA) е водеща, въпреки че китайските стартиращи компании като Nio (NIO), Li (LI) и XPeng (XPEV) стават все по-утвърдени играчи в сектора.
През ноември Tesla достави 52 859 електрически автомобила, произведени в Китай (от тях 21 127 бяха за износ). Междувременно данните за XPeng, Li и Nio бяха съответно за 15 613, 13 485 и 10 878 електрически автомобила.
Китай се смяташе за най-големия пазар на електромобили в света, докато не беше изпреварен с малко от европейския пазар тази година, според IEA.
Щедрата правителствена подкрепа за стартиращи фирми за електромобили като XPeng – съчетана със субсидии за потребители, производители и инфраструктура – изградиха китайския пазар на електрически превозни средства от самото начало.
Много от големите градове в Китай са въвели допълнителни политики за насърчаване на EV, като по-лесен достъп до регистрационните табели, намалени разходи (или напълно безплатно, в Чунцин) паркиране, субсидии за използване на инфраструктурата и директни субсидии за покупка.
„Мисля, че това, което наистина раздвижи този процент на проникване, всъщност е наличието на много добри, интелигентни EV продукти, съчетани с приемането, както и поведението на потребителите, което всъщност трябва да приветства тези продукти“, каза Браян Гу.
„Защото субсидията в Китай всъщност намаля доста драматично от преди две до три години. И това се превърна в много малка част от продажната цена", добави Гу.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.25% |
USDJPY | 153.12 | ▼0.83% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 953.00 | ▲0.52% |
S&P 500 | 6 033.12 | ▲0.67% |
Nasdaq 100 | 20 936.50 | ▲0.51% |
DAX 30 | 19 356.00 | ▼0.40% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 174.00 | ▼2.02% |
Ethereum | 3 299.22 | ▼3.28% |
Ripple | 1.38 | ▼2.06% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.56 | ▼0.12% |
Петрол - брент | 72.12 | ▼0.61% |
Злато | 2 628.58 | ▲0.70% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.32 | ▼0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.42 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |