Снимка: iStock
Миналата година не беше особено приятна за пътниците.
Може би затова толкова много от тях оставят надеждите си за 2022 г., пише CNBC Travel.
Резервациите за пътуване и заявките се увеличават, казват пътуващите, по възходяща траектория, която, ако бъде приложена, може да бъде от полза и предизвикателство за пътниците през следващата година.
„Хората искат да наваксат“
Пътуванията през 2022 г. ще бъдат още по-оживени, отколкото преди пандемията, каза Брандън Бърксън, основател на базираната в Ню Йорк туристическа компания Hotels Above Par.
„Хората искат да наваксат“, каза той, добавяйки, че потенциалните клиенти са заявили, че желанието им да пътуват през следващата година е по-голямо от всякога.
Бен Дрю, президент на туристическата компания Viator, собственост на TripAdvisor, заяви през декември, че търсенето на предстоящи пътувания е „извънредно“.
„Пътуването се завръща с гръм и трясък“, каза той. „Дори и пред лицето на омикрон, пътниците резервират повече нови бъдещи преживявания, отколкото в момента в периода преди пандемията от 2019 г.“
Данните от Viator за 2022 г. показват, че резервациите също се увеличават от лятото до есента, когато пътуванията обикновено се забавят.
Признавайки, че през 2022 г. може да се „срещнем с трудности“, Дрю каза, че очаква да бъде „нова глава на устойчивост, възраждане и растеж на туристическата индустрия“.
Готова ли е индустрията?
Докато новините за бизнес бума вероятно са музика за ушите на обсадената туристическа индустрия, това може да е проблематично, ако се случи твърде бързо, каза Маной Чако, изпълнителен вицепрезидент на компанията за управление на бизнес WNS.
„Скоростта и силата на търсенето могат да изненадат някои играчи от туристическата индустрия“, каза той. „Авиокомпаниите, например, може да имат трудности при повторното наемане на пилоти. Освен това пилотите може да се нуждаят от допълнителни програми за обучение и повишаване на квалификацията“.
Авиокомпаниите не са единствената част от туристическия сектор, която може да има трудности при наемането на персонал тази година.
Около 62 милиона работни места, свързани с пътуванията, бяха загубени през 2020 г., според Световния съвет за пътуване и туризъм. Въпреки че много от тези работни места, сега се връщат – през октомври WTTC изчисли, че нивото на заетостта в индустрията ще нарасне с 18% през 2022 г., – бивши служители не бързат да се връщат към старите си роли.
Опарени от общите съкращения на индустрията, някои работници се насочват към други индустрии. Други не желаят да заемат челни позиции в епоха на нарастващ гняв на клиентите и агресивно поведение.
Едно от 13-те работни места, свързани с пътуванията, се очаква да остане незаето в Съединените щати, според доклада за персонала на WTTC, публикуван през декември. В Португалия цифрите се покачват до 1 на 9, според доклада.
„Трудно е да се намерят готвачи и достатъчно сервитьори, за да се справят с нарастването и възстановяването на търсенето в индустрията“, каза Джон Борц, главен изпълнителен директор на базирания в САЩ Pebblebrook Hotel Trust, пред „The Exchange“ на CNBC миналата година.
За да се запълни тази празнина, служителите работят извънредно и мениджърите „работят на смени“, каза той.
За пътниците недостигът на работници може да доведе до забавяне на пътуванията и намаляване на услугите, от по-малко резервации в ресторанти до отмяна на ежедневните услуги за почистване на стаите.
„Ние бяхме една от първите индустрии, които пострадаха; вероятно ще бъдем сред последните, които ще се възстановят напълно“, каза Борц. „Ние непременно ще молим клиентите да бъдат търпеливи“.
Тласък към технологиите
Недостигът на работници подчертава прехода на индустрията, започнал много преди пандемията, към използването на технологии за извършване на определени работни места в областта на пътуванията.
Задачи като румсървис и почистване на летищата могат да се извършват от роботи, каза Рейчъл Фу, ръководител на катедрата по туризъм, гостоприемство и организиране на събития в Университета на Флорида. Хотелите също могат да използват „роботи консиержи“, за да помогнат на клиентите да направят резервации, каза тя.
„Разумното използване на изкуствен интелект може значително да намали разходите за труд, без да компрометира нивото на персонализирани услуги“, каза Фу.
Това може да помогне на предприятията да премахнат някои пропуски в работната сила, но иновации, които пряко влияят на пътниците, могат да се окажат още по-важни, тъй като компаниите продължават да се борят за тези долари.
Някои хотели позволяват на гостите да се регистрират и да напуснат, да резервират летищен трансфер и да си запишат среща в СПА-центъра чрез приложения като приложението на луксозната марка Four Seasons.
„За разлика от много други приложения за хотелиерство, чатът на Four Seasons се обслужва от истински хора в хотела“, каза Бен Трод, старши вицепрезидент продажби и хотелски маркетинг на Four Seasons Hotels And Resorts.
Технологията, наречена „HoverTap“, прави асансьорите безконтактни. Създадени от технологичната компания NZ Technologies, тези асансьори, според представители на компанията, се използват в Канада.
„През следващата година ще видим още много безконтактни асансьори“, каза Нима Жиракнеджад, основател и главен изпълнителен директор на компанията.
Асансьорите са само началото. Технологията може да се използва на всяка повърхност с високо докосване, каза Жиракнеджад. Компанията планира да се разшири до павилиони за самообслужване на летища, ресторанти и хотели, както и до банкомати и системи за развлечение на облегалката на самолета, каза той.
Скоро компаниите, които притежават тези технологични постижения, ще имат предимство пред тези, които нямат, каза Чако от WNS.
„В някои страни пътниците все още трябва да попълват хартиени формуляри и да спазват нормите за физическо третиране на длъжностни лица с техните паспорти и други документи за пътуване“, каза той. „На други места, като Испания, голяма част от информацията... може да бъде събрана в едно приложение“.
С нарастването на очакванията на клиентите и наличието на безконтактни технологии, тези постижения „несъмнено ще бъдат ключово конкурентно предимство“, каза той.
Още по темата:
Топ 10 места, където можете да наблюдавате неземното Северно сияние тази зима
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 748.90 | ▼0.25% |
Ethereum | 3 492.44 | ▲4.84% |
Ripple | 1.55 | ▲5.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |