Снимка: iStock
Cadillac пусна серия от концептуални превозни средства Halo, включително представения през изминалата година на Consumer Electronics Show (CES) PersonalSpace (едноместен автономен самолет с вертикално излитане и кацане) и SocialSpace (голям автономен крайцер с места за шест души). Тази година на CES компанията представи InnerSpace, нещо като стилно самоуправляващо се домашно кино на колела.
Цялото изцяло остъклено предно стъкло и покрив, заедно с вратите, се завъртат нагоре, за да позволят влизане на двама пътници, които да седнат с лице към голям екран на диван с наклон. Но ъгълът, заедно с нископрофилния под, дава възможност за много лъскава и аеродинамична линия на покрива. Седалките се завъртат навън при отваряне на вратите. Пътниците дори получават поставки за крака.
InnerSpace използва биометрични входове и интерфейси, управлявани от изкуствен интелект, за да представи три възможни теми в автомобила – ангажиране с разширена реалност, забавление и възстановяване на здравето.
Франк Сауседо, директор на съоръжението за модерно проектиране на GM в Калифорния, казва, че опцията за разширена реалност използва повърхностно монтирано устройство или SMD екран, за да покаже преминаващия пейзаж в широкоъгълен изглед, подобно на това, което може да се види от мотоциклетист.
В режима за възстановяване и уелнес, казва Соседо, се прилагат както ароматната, така и светлинната терапия. Ароматите включват тамян и евкалипт. Синята светлина е успокояваща, червената светлина е стимулираща, казаха от GM.
„Искаме да докоснем всичките пет сетива наведнъж, за да създадем усещане за здраве“, казва Соседо. Възможностите за забавление са резултат от присъствието на борда на новата платформа Ultifi на GM, също представена на CES, която ще позволи по-бързи актуализации по въздуха и много бързи скорости на връзката. „Ние не просто проектираме автомобили, ние проектираме преживявания“, добавя Сауседо.
Cadillac InnerSpace е двуместен автомобил с различни опции на екрана, ориентирани към изкуствен интелект.
Снимка: Cadillac
В изявление Брайън Несбит, изпълнителен директор на GM за глобално усъвършенстване дизайн и глобално архитектурно студио, каза, че Halo „са визии за следващото десетилетие и след това, показващи възможностите, предоставени от цялостния подход на General Motors към технологията за автономно задвижване с цел свят с нулеви катастрофи, нулеви емисии и нулеви задръствания."
Автомобилните производители демонстрират автономни концепции от години, в много случаи, за да покажат как интериорът може да се промени без необходимостта от шофьор, седнал отпред. Не всички тези идеи бяха практични, тъй като пътниците, обърнати назад, може да се сблъскат с морска болест. Интериорът на InnerSpace избягва този проблем.
Предстои още едно превозно средство Cadillac Halo, OpenSpace, насочено към бъдещи луксозни пътувания.
Самоуправляващите се автомобили се развиваха бързо, но напоследък те бяха в застой на ниво 2 – позволявайки ограничена автономия на магистралата и не много повече. Но изглежда, че General Motors се опитва да започне отново бързото им разработване.
На CES компанията представи Ultra Cruise, който според нея ще даде възможност за работа със свободни ръце „в 95% от всички сценарии на шофиране“ – включително по всеки павиран път в САЩ и Канада. Първоначално това е повече от два милиона мили, като е възможно да нарасне до 3,4 милиона мили. Изпълнителният директор на GM Дъг Паркс каза, че Ultra Cruise ще бъде изживяване за самостоятелно шофиране „от врата до врата“.
Всъщност пробивът тук е, че самостоятелното шофиране, поне теоретично, ще прмине от междущатските пътища към градските улици, в селските райони и предградията. И идва скоро. Шокиращото е, че главният изпълнителен директор на GM Мери Бара каза на CES, че компанията възнамерява да въведе някаква форма на „лично автономно превозно средство“ до средата на десетилетието, което означава приблизително до 2025 г. Ultra Cruise все още изисква ангажиран оператор на мястото на водача; това превозно средство от 2025 г. може да не е.
„С обявяването на системата Ultra Cruise заедно със стратегията си за електрификация на CES миналата седмица, GM дава да се разбере, че има намерения да остане стабилен през следващите години, дори чрез големи промени в индустрията“, каза Джесика Колдуел, изпълнителен директор на Insights в Edmunds.com. „Улесняването на потребителите в технологията без шофьор чрез първо въвеждане на функциите за подпомагане на шофирането със свободни ръце изглежда е практическият път напред, а не рязко да се замени изживяването на водача без междинна стъпка.“
Първата кола, която ще получи Ultra Cruise (който използва камери, радар и LiDAR), ще бъде Cadillac Celestiq, луксозен седан от висок клас, който ще започне производство през следващата година. Сред неговите възможности, каза GM, са автоматична и при поискване смяна на платното, избягване на близки обекти, спазване на ограниченията на скоростта и паркиране в жилищни алеи. На борда на Ultra Cruise ще има технология от Qualcomm, под формата на платформата Snapdragon Ride.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.24% |
USDJPY | 153.62 | ▼0.50% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.08% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.19% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 673.00 | ▼0.12% |
S&P 500 | 6 026.58 | ▲0.57% |
Nasdaq 100 | 20 956.40 | ▲0.61% |
DAX 30 | 19 350.70 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 297.20 | ▲1.35% |
Ethereum | 3 325.94 | ▼2.49% |
Ripple | 1.38 | ▼2.07% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.44 | ▲1.17% |
Петрол - брент | 72.94 | ▲0.54% |
Злато | 2 627.54 | ▲0.66% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.00 | ▲0.59% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.22 | ▼0.13% |
Germany Bund 10 Year | 135.18 | ▼0.01% |
UK Long Gilt Future | 94.92 | ▼0.06% |