Снимка: iStock
Meta Platforms пуска своето видео предложение за кратки формати, Reels, в повече от 150 страни в голям залог на отговора си на TikTok. Засега инвеститорите не изглеждат развълнувани.
Компанията обяви глобалната експанзия на Facebook Reels, както и функции за редактиране и шепа нови начини за хората да печелят пари от съдържанието си във вторник, но акциите на Meta (тикер: FB) спаднаха с 2% до 202.08 долара, докато Nasdaq Composite падна с 1.2%.
Reels е функция, а не официално приложение като TikTok. Въпреки че беше пуснат като функция в Instagram, Meta сега пуска версия на Reals в приложението Facebook. Потребителите могат да публикуват кръстосано Reels във Facebook и Instagram.
Привличането на хора, които сега публикуват популярни видеоклипове в TikTok към Reels, би помогнало за успеха. В съобщението на Meta във вторник се отбелязва, че отговарящите на условията създатели на съдържание могат да печелят бонуси до 35 000 долара на месец въз основа на това колко хора гледат тяхното съдържание.
Facebook Reels също ще позволи на създателите в САЩ, Канада и Мексико да наслагват реклами върху своите видеоклипове. Опциите включват полупрозрачни банери в долната част на макарата и стикери, които се намират навсякъде, където потребителят иска на екрана. Компанията възнамерява да разшири тестовете на тези функции в други страни.
Акциите на Meta се понижиха по-рано този месец, след като отчетът за печалбите за четвъртото тримесечие и прогнозите за първото тримесечие подчертаха трудностите на компанията на много фронтове.
Инвеститорите не са се присъединили напълно към амбициите на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да направи Facebook, сега Meta Platforms, компания за метавселена. А миналогодишните промени в iOS на Apple, които принудиха приложенията да получат изрично съгласие за проследяване на реклами, притиснаха рекламния бизнес на Meta. Резултатите също намекнаха за слабост в усилията на Facebook и Instagram да се конкурират с TikTok.
Акциите са паднали с 40% през 2022 г.
Подчертавайки загрижеността на Meta относно TikTok е, че приложението е споменато директно шест пъти – включително веднъж от анализатор и пет пъти от ръководители – по време на разговора за печалбите на Meta, според препис, предоставен от Sentieo. Това е повече от две споменавания по време на разговора за третото тримесечие през октомври.
TikTok се превърна в международен феномен и е изключително популярен сред тийнейджърите. Reels, отговорът на Мета, е част от по-широко усилие на фирмата за по-добро обслужване на младите възрастни. Главният изпълнителен директор Марк Закърбърг описа фокуса върху тази демографска група като „северната звезда“ на фирмата в разговор за печалбата през октомври.
Остава да видим дали Meta може да последва тази звезда и дали пускането на Reels печели потребителите. Засега TikTok е приложението победител.
Още по темата:
JPM: Изграждането на изцяло защитен портфейл от акции не винаги е правилният ход
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.52% |
USDJPY | 153.62 | ▼0.50% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.33% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.17% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 652.30 | ▼0.16% |
S&P 500 | 6 024.66 | ▲0.53% |
Nasdaq 100 | 21 019.20 | ▲0.91% |
DAX 30 | 19 395.00 | ▼0.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 375.70 | ▲0.36% |
Ethereum | 3 355.38 | ▼1.63% |
Ripple | 1.38 | ▼2.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.78 | ▲1.68% |
Петрол - брент | 73.24 | ▲0.96% |
Злато | 2 623.50 | ▲0.51% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.12 | ▲0.96% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.30 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 135.08 | ▼0.08% |
UK Long Gilt Future | 94.84 | ▼0.15% |