Снимка: iStock
Китайските стартиращи фирми за електрически автомобили Nio, Xpeng и Li Auto доставиха повече автомобили през март, отколкото през февруари, въпреки че се сблъскаха с редица предизвикателства през последните няколко седмици, пише CNBC.
Китайските производители на електрически автомобили се борят с нарастването на случаите на Covid в Китай, което заплашва да наруши производството и доставките, докато разходите за суровини продължават да се увеличават. Това принуди няколко автомобилни компании в Китай, от Tesla до Xpeng и Li Auto, да повишат цените на своите автомобили.
Xpeng
От трите Xpeng достави най-много електрически автомобили през март. Автомобилният производител със седалище в Гуанджоу заяви, че е доставил 15 414 автомобила през март, което е с 148% повече спрямо февруари. За първото тримесечие Xpeng достави 34 561 автомобила, което е увеличение от 159% на годишна база.
Флагманският седан P7 на Xpeng надхвърли 9 000 доставки, месечен рекорд.
„Компанията приписва стабилните си резултати при доставка през първото тримесечие на нарастващата осведоменост за марката и по-високото търсене на своите продукти Smart EV, както и на ускорената доставка на големите си изоставени поръчки от 2021 г. и новите поръчки, получени през 2022 г., след като завърши модернизирането на технологиите за завода си в Гуанджоу през февруари “, каза говорител на Xpeng пред CNBC.
Li Auto
Китайската стартираща компания за електрически превозни средства Li Auto съобщи за възстановяване на доставките на своите автомобили през февруари, но каза, че производството е било засегнато поради възобновяването на случаите на Covid в Китай.
Li Auto доставиха 11 034 от своя спортен автомобил (SUV) Li ONE през март, което е с 31% повече спрямо февруари. За първото тримесечие Li Auto заяви, че е доставила 31 716 превозни средства, което е увеличение от 152,1% на годишна база.
Въпреки това, компанията заяви, че производството е било засегнато „от недостига на определени авточасти в резултат на възобновяващите се случаи на COVID-19 напоследък в района на делтата на Яндзъ“, който включва района, където е фабриката на Li Auto.
Миналия месец Li Auto заяви, че ще увеличи цената на своя автомобил Li ONE от 338 000 китайски юана (53 147 долара) на 349 800 юана, в сила от 1 април.
Li Auto се подготвя да пусне следващия си автомобил, L9 SUV, на 16 април, тъй като конкуренцията на пазара на електрически превозни средства в Китай продължава да се нажежава.
Nio
Nio заяви, че е доставила 9 985 превозни средства през март, което е с 62,8% повече спрямо февруари. Компанията е доставила 25 768 автомобила през първото тримесечие на 2022 г., което е увеличение от 28,5% на годишна база. Това беше тримесечен рекорд за доставка за производителя на електрически превозни средства.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 682.20 | ▼0.10% |
Ethereum | 3 375.01 | ▼0.67% |
Ripple | 1.43 | ▼2.25% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |