Снимка: iStock
За предприемачите в Азия бъдещето изглежда по-светло от всякога.
Повече, отколкото другаде по света, Азия „прескочи други форми на свързаност“, за да стане така нареченият „мобилен първенец“, каза Хесус Мартин, главен стратег на Microsoft Asia пред CNBC Make It.
„И тъй като Азия зае първото място в мобилните технологии, мобилните устройства се превърнаха в платформата зад иновациите и новите бизнес модели“. Мобилният първенец се отнася до стратегията за разработване на продукти и интерфейси за смартфони и таблети.
Това е и причината стартъп сцената в Азия да набира скорост.
„Получихме най-големия дял [...] инвестиции, които влизат в региона“, каза Мартин Саид, позовавайки се на доклад на CB Insight, в който Азия води дела на глобалните сделки с 36% през четвъртото тримесечие на 2021 г.
„Перспективите не можеха да бъдат по-добри“.
Мартин каза, че в Китай, Индия и Южна Корея „еднорози“ се създават „всяка седмица“. Той имаше предвид стартъп компании на стойност поне 1 милиард долара.
„В Индия SaaS има потенциала да се превърне в следващия бизнес от 1 трилион долара“, добави той, позовавайки се на софтуера като услуга (SaaS), която позволява на потребителите да имат достъп до софтуер чрез интернет, вместо да ги инсталират в платформа за изчисления в облак.
Кои са някои от най-горещите тенденции на азиатската стартъп сцена тази година, разкрива CNBC Make It.
Според Microsoft супер-приложенията „наистина процъфтяват“ и са „най-новият център за иновации“ в Азия. Супер-приложенията е универсален портал, който позволява на потребителя достъп до множество услуги от едно приложение.
Освен да извикате такси или да поръчате храна, можете дори да запазите медицински прегледи, да вземете заеми или да плащате с мобилен портфейл, каза Мартин.
Той изтъкна примера с Grab — супер-приложение, предлагащо услуги за доставка на храна, транспорт и финансови услуги.
„Те променят начина ни на живот, като улесняват шофирането навсякъде или поръчването на храна и са пионери в това, че целият начин на живот на клиента се предава онлайн“, каза той.
Други популярни супер-приложения в региона включват WeChat (Китай), Paytm (Индия), GoTo (Индонезия), Zalo (Виетнам) и Kakao (Южна Корея).
„Това е причината, поради която наблюдаваме реална промяна: повече хора в Азия имат достъп до продукти, услуги, заетост, взаимодействие чрез социални медии и други“, каза Мартин.
Когато става въпрос за игри, Азия води групата.
Според изследователската фирма Niko Partners, азиатските геймъри ще имат приходи от над 41 милиарда долара до 2025 г., като Индонезия, Тайланд и Виетнам ще бъдат най-бързо развиващите се пазари в Югоизточна Азия.
В световен мащаб по-голямата част от приходите се генерират в Китай – родното място на игрални гиганти като NetEase и Tencent.
Microsoft Asia заяви, че по-специално облачните игри са огромна област на растеж в региона, особено на пазари като Южна Корея, Китай и Япония. Привлекателността се крие в способността на потребителите да „играят на всяко устройство навсякъде и по всяко време“.
„Игралната индустрия в Азия остава глобален двигател, пренасяйки игри на множество устройства. Тъй като броят на видеоигрите в световен мащаб се доближава до три милиарда, повече от половината от тях са в Азиатско-тихоокеанския регион“, каза Мартин.
Мартин приписва това на нарастващото използване на смартфони от потребителите в региона.
Пет от 10-те най-големи държави с най-голям брой потребители на смартфони са разположени в Азия, като Китай и Индия са водещи, според анализаторската компания Newzoo.
Тъй като повече хора останаха вкъщи по време на пандемията, продажбите на електронната търговия нараснаха значително в световен мащаб. Тази година тенденцията ще продължи да се ускорява в Югоизточна Азия, според Microsoft Asia.
Според доклад на Facebook и Bain & Company за 2021 година, около 70 милиона души – от Индонезия, Малайзия, Филипините, Сингапур, Тайланд и Виетнам – са направили покупки онлайн от началото на пандемия.
„Електронната търговия в региона е водеща в социалния маркетинг и обслужването на клиентите“, каза Мартин, като посочи сингапурската Shopee и индийската Reliance Jio като примери.
„Те са изградили екосистема на дребно с клиент в центъра, предоставяйки най-добрия избор, широк диапазон от цени, цифрови плащания и логистика, които позволяват бърза доставка“.
Мартин добави, че в Китай електронната търговия също е създала „цяла платежна и финтех екосистема“, която е безпроблемна и позволява на потребителите да правят повече с натискането на един бутон.
Докато стартъп компаниите в Азия са постигнали голям успех в родните си страни, тяхното въздействие може да бъде широкообхватно.
„Стартъпите променят начина, по който живеем тук в Азия. Но тъй като добрите идеи винаги се разпространяват, тяхното въздействие ще се усети по целия свят“, каза Мартин.
Още по темата:
Тази луксозна хижа разполага с електрически автомобили, чиста енергия и нулеви отпадъци
36-годишна NFT художничка: Имах 10 долара в банковата си сметка и живеех от заплата до заплата
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.42% |
USDJPY | 156.32 | ▲0.58% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.41% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.59% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.49% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 883.30 | ▼0.59% |
S&P 500 | 5 975.12 | ▼0.75% |
Nasdaq 100 | 21 000.80 | ▼0.78% |
DAX 30 | 19 280.20 | ▲1.16% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 87 973.10 | ▼2.87% |
Ethereum | 3 112.28 | ▼2.53% |
Ripple | 0.79 | ▲14.88% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.48 | ▲0.88% |
Петрол - брент | 72.49 | ▲0.69% |
Злато | 2 566.58 | ▼0.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.12 | ▼1.92% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.28 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 132.11 | ▲0.42% |
UK Long Gilt Future | 93.78 | ▲0.62% |