Снимка: iStock
Уолстрийт се готви за още едно тежко тримесечие за компанията майка на Facebook – Meta.
Признаците за по-широко забавяне в цялостния сектор на дигиталната реклама – и продължаващите последици от натиска на Apple (тикер: AAPL) за ограничаване на проследяването на активността на потребителите на iPhone в приложения и уебсайтове – не предвещават нищо добро за гиганта на социалните медии.
Анализаторите от RBC Capital и Oppenheimer в сряда намалиха прогнозите за отчета за печалбите на Meta (FB) за първото тримесечие, който трябва да бъде изнесен след приключването на 27 април.
Анализаторът на RBC Брад Ериксън намали целевата си цена за Meta до 240 долара от 245 долара, но запази рейтинга Outperform на акциите. Той се опасява, че резултатите отново ще разочароват улицата. Акциите на Meta в сряда поскъпнаха с 0.3% до 214.89 долара.
Резултатите на компанията за четвъртото тримесечие, отчетени в началото на февруари, предизвикаха огромна разпродажба на акциите на Meta. Насоките за първото тримесечие бяха доста под оценките на Street и компанията предупреди, че промените в политиката на Apple ще отнемат 10 милиарда долара от приходите през 2022 г. Оттогава акциите са загубили една трета от стойността си.
Ериксън намали прогнозите след кръг от проверки на каналите с рекламни агенции, обслужващи малкия и средния бизнес, увеличи неговата убеденост, че Meta ще отчете „още едно трудно тримесечие“, пише той.
Анализаторът не открива видимо подобрение в насочването на рекламите или ефективността на компанията.
„Решенията за дигитални рекламни разходи остават в движение, като много малки и средни предприятия обмислят за първи път нови канали далеч от Facebook“, пише той. „Бихме очаквали известно връщане в даден момент, като се има предвид размера на аудиторията на Facebook и относително мащабирано предимство на конверсията ... но виждаме, че този разказ е малко вероятно да се материализира в краткосрочен план“.
Анализаторът на RBC казва, че някои рекламодатели са намалили разходите си във Facebook и са прехвърлили долари към Google, TikTok, LinkedIn и онлайн инфлуенсъри. Той също така отбелязва пречките за онлайн рекламата от по-предпазливото харчене в Европа, поради нервността от нахлуването на Русия в Украйна. Ериксън остава бичи в дългосрочен план по отношение на акциите на Meta, но намира обрат в настроенията на рекламодателите за малко вероятен скоро.
Анализаторът на Опенхаймер Джейсън Хелфщайн също поддържа рейтинга си Outperform за акциите на Meta, но намали целевата си цена от между 305 и 375 долара до 305 долара. След като присъства на скорошна конференция за закупуване на цифрови медии, той заключава, че насочването на реклами във Facebook и Instagram не се е подобрило и че някои рекламодатели са прехвърлили долари към търсене и други рекламни платформи, пише той.
Хелфщайн очаква краткосрочните резултати да бъдат заглушени от комбинация от ситуацията Русия-Украйна, по-слабата европейска икономика и продължаващите насрещни ветрове от ситуацията с рекламата на Apple.
Meta вече не приема реклами от руски рекламодатели – 1.5% от приходите от реклами за 2021 г. – докато една четвърт от общите приходи от реклами идват от Европа, отбелязва той. Хелфщайн намали прогнозите си за приходите за Meta с 9% както за 2022 г., така и за 2023 г.
Анализаторът на MKM Partners Рохит Кулкарни, в широк преглед на предстоящия сезон на печалбите за интернет акции, предупреждава, че цялата група продължава да бъде засегната от широк спектър от макро проблеми – включително Русия, инфлацията, нарастващи лихвени проценти и продължаващата пандемия. По-специално той се тревожи, че войната ще доведе до трайни последици върху икономиката в Европа.
„Докато интернет акциите се повишиха с 15% след спад на пазара в средата на март, ние вярваме, че един продължителен конфликт в Украйна може да се прехвърли в перспективите за Q2 за Европа“, предупреждава той. „При такъв сценарий смятаме, че краткосрочната перспектива за компаниите с висока експозиция към Европа и европейските потребители е по-вероятно да бъде изложена на риск“.
Друго притеснение, което анализаторът подчертава, е потенциалното въздействие на по-високите лихвени проценти върху рекламните разходи от компании в чувствителни към лихвените проценти сегменти като автомобили и недвижими имоти. Неговият съвет: Придържайте се към акции с ниска европейска експозиция, минимално разчитане на глобалната верига за доставки, исторически високи бруто маржове и ниско въздействие от по-високите лихвени проценти. По-специално, той посочва компанията за споделяне на пътувания Lyft (LYFT) и социалните медии Snap (SNAP) като подходящи за това описание, заедно с базираните в САЩ рекламни технологични компании като Pubmatic (PUBM) и Integral Ad Science (IAS).
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.61% |
USDJPY | 153.87 | ▼0.34% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.34% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.30% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 822.00 | ▲0.23% |
S&P 500 | 6 008.00 | ▲0.26% |
Nasdaq 100 | 20 894.10 | ▲0.31% |
DAX 30 | 19 345.00 | ▼0.46% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 938.60 | ▼0.12% |
Ethereum | 3 340.93 | ▼2.05% |
Ripple | 1.35 | ▼4.23% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.60 | ▲1.41% |
Петрол - брент | 73.12 | ▲0.79% |
Злато | 2 628.93 | ▲0.71% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.38 | ▲0.63% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.32 | ▼0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.08 | ▼0.09% |
UK Long Gilt Future | 94.79 | ▼0.21% |