Снимка: iStock
Сумата, изразходвана за финансиране на образованието, не съответства на мнението, че образованието е важно, каза Приядаршани Джоши, изследовател в екипа на ЮНЕСКО за глобално наблюдение на образованието.
Никой не би спорил, че образованието не е важно, „но парите изглежда не се събират“, каза Джоши пред Squawk Box Asia на CNBC миналия петък, докато говори за доклада за глобално наблюдение на образованието, публикуван от агенцията на ООН през април.
„Образованието е един от най-рентабилните начини за обучение или овластяване на жените, за овластяване на техните общности“, каза Джоши, който предупреди за „полови последствията“ от липсата на образование, особено в развиващите се страни.
Сумата, изразходвана за финансиране на образованието, не съответства на мнението, че образованието е важно, каза Приядаршани Джоши, изследовател в екипа на ЮНЕСКО за глобално наблюдение на образованието.
Около 4,7 трилиона долара се харчат за образование в световен мащаб годишно, като само 0,5% от това се изразходват в страни с ниски доходи, според изданието на GEM Report за 2019 г.
Джоши каза, че докладът на GEM показва как годишната липса на финансиране, необходима за основното образование, може да бъде „съпоставена с около три дни военни разходи“.
Образованието е един от най-рентабилните начини за обучение или овластяване на жените, за овластяване на техните общности.
За да постигнат всеобщо завършване на средно образование до 2030 г., страните с нисък и по-нисък среден доход ще трябва да увеличат сумата, която харчат всяка година от 149 милиарда долара през 2012 г. на 340 милиарда долара през 2030 г., според приложението на GEM Report, Scoping Напредък в образованието.
„Последствия, свързани с пола“
„Образованието е един от най-рентабилните начини за обучение или овластяване на жените, за овластяване на техните общности“, каза Джоши, който подчерта, че жените в нации с ниски доходи са непропорционално засегнати от неадекватното финансиране на образованието.
Това се потвърди по време на пандемията Covid-19, тъй като момчетата и момичетата в развиващите се страни не са изправени пред същото ниво на неуспехи, когато училищата бяха затворени, добави тя.
Момичетата са изправени пред „последствия, свързани с пола“, като липса на достъп до електронни устройства, ограничено използване на времето и рискове за ранна бременност, каза тя.
Въпреки че разликата между половете в записването и посещаемостта на училище намалява през последните две десетилетия, неграмотността сред жените от развиващите се страни все още е проблем.
Докато родителите в страни като Бангладеш, Йордания и Пакистан не са склонни да предоставят на момичетата достъп до смартфони, „момчетата имаха малко по-добър достъп... което може би е помогнало за тяхната приемственост в обучението“.
Тя каза, че има нужда от „много основни неща“ в образованието за момичета, като по-добри учебници, обучение, съобразено с пола и моделиране на лидерски роли, които струват „няколко милиона и няколко милиарда, които вероятно биха могли да добавят трилиони към световната икономика ”
Учителите също поеха тежестта от затварянето на училища, тъй като много от тях бяха принудени да напуснат работата си или получиха намалени заплати.
„Преподавателката е много феминизирана професия. Така че в много страни учителите наистина пострадаха“, каза Джоши, който обясни как страните с висок частен пазарен дял в образованието — като Индия — са забелязали големи смущения, тъй като учителите „загубват работата си или получават по-малко заплащане“.
Неграмотност
Разликата между половете в записването и посещаемостта на училище се е намалила през последните две десетилетия, но неграмотността сред жените в развиващите се страни все още е проблем.
Приблизително 771 милиона възрастни не са имали основни умения за грамотност през 2020 г., като жените представляват 63% от всички неграмотни възрастни, се казва в доклада.
Разликата между половете в грамотността на възрастните е най-голяма в Централна и Южна Азия и Африка на юг от Сахара.
„Бавният напредък в повишаването на нивото на грамотност означава, че в абсолютно изражение броят на неграмотните почти не се е променил“, каза ЮНЕСКО.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.33% |
USDJPY | 153.87 | ▼0.34% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.14% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.19% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 859.80 | ▲0.31% |
S&P 500 | 6 011.62 | ▲0.32% |
Nasdaq 100 | 20 921.60 | ▲0.44% |
DAX 30 | 19 353.30 | ▼0.41% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 807.40 | ▲1.90% |
Ethereum | 3 439.58 | ▲0.85% |
Ripple | 1.44 | ▲2.26% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.10 | ▲0.68% |
Петрол - брент | 72.58 | ▲0.06% |
Злато | 2 622.36 | ▲0.47% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.03% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |