Снимка: Pixabay
Докато по-голямата част от туристическата индустрия се бореше да стъпи отново на крака, яхтената индустрия имаше различен проблем по време на пандемията: да обслужва всички, които искат да наемат яхта.
Подобно на нарастването на пътуванията с частни самолети по време на пандемията, търсенето на чартърни плавания с яхти остава „изключително силно“, каза Кром Литълджон, главен търговски директор на брокерската компания за яхти Northrop & Johnson за CNBC Travel. Той каза, че очаква интересът да остане такъв „в обозримо бъдеще“.
Но това не са същите хора, които винаги са пътували по море, каза той.
„Голям процент от нашия бизнес са хора, плуващи с кораб за първи път“, каза Литълджон. „Те вече са ходили на ски ваканции [...] и искат да опитат нещо различно“.
Дестинации с увеличение на резервациите за летни яхти
Източник: Northrop & Johnson
Инсайдери споделят със CNBC седемте често срещани грешки на тези, които са нови в индустрията.
Грешка № 1: твърди куфари
Има няколко причини да оставим куфарите с твърда повърхност у дома, каза Литълджон.
По същия начин, по който драскат стените на хотелските стаи, твърдите куфари могат да нарушат фините облицовки на яхтите, каза той.
„Нещата отскачат и твърдите неща могат да повредят повърхностите“, каза Литълджон.
Друг е въпросът за съхранение на куфари, които не се падат. „Можете да си представите колко багаж биха могли да донесат десет души или 12 души на криуз, ако носеха твърд багаж“, каза той. „Необходима е допълнителна стая, за да се съхранява“.
„Колкото по-мека е чантата за багаж, толкова по-добре е за съхранение и придвижване около яхтата“, каза той.
Грешка № 2: високи токчета
Обувките с меки подметки са по-подходящи от високите токчета, каза Литълджон, но „ще ви помолим да не носите обувките на борда“.
Пътуващите са свободни да опаковат високи токчета за екскурзии по суша, каза той, но дори и в южната част на Франция – където нощният живот често е голяма част от плаването – калдъръмените пътища могат да направят удобните обувки по-добър вариант, каза той.
Но правилата за обувките могат да зависят от собственика на яхтата, каза инфлуенсърът Денис Сука, който е известен като The Yacht Mogul в онлайн пространството.
Ако гостите не са сигурни за политиката за обувки на яхтата, те могат да имат едно на ум при качване на борда, каза Сука. Потърсете „чифт обувки на входа“, каза той. Това означава, че обувките не са позволени на яхтата.
Що се отнася до това какво да опаковате, Сука препоръчва „да се придържате към по-леки“ дрехи, които имат „лятно настроение“, наричайки тази част от правилата „почти фиксирани“.
Грешка № 3: пречите на пътеката
Пътниците трябва да се качат един по един на пасерел – пътеката, която се използва за качване и слизане от яхта, каза Марсела де Керн, бизнес консултант на яхтената компания Onboard Monaco.
„Тя е доста крехка“, каза Де Керн. „Ако се качите на борда по едно и също време, та може да се счупи“, каза тя, добавяйки, че това може да създаде „огромни“ проблеми в пристанищата като Гърция и Хърватия, където е особено трудно да се стигне от яхта до пристанище.
„Този, който напуска яхтата, е с предимство, така че ако се качвате на борда и някой друг слиза, трябва да го изчакате и да го оставите да слезе пръв“, каза де Керн.
Знаменитости като Кардашиян нямат „яхтен етикет“, каза тя, цитирайки неотдавнашно видео, на което те слизат близо една до друга, качени на високи токчета, от яхта в Портофино.
Грешка № 4: не планирате допълнителни разходи
Новите участници в индустрията не трябва да харчат целия си бюджет за „круиза“.
„Защото след това имате останалата част от разходите ви“, каза Литълджон. „С данъците върху ДДС, напитките и храните, доставките и горивата ще добавите още от 75% до 100% към цената на това пътуване“.
Седмичните курсове с Northrop & Johnson варират от 32 000 долара до 490 000 долара, плюс допълнителни разходи, според представител на компанията.
„Има плавания, които се случват във всички ценови диапазони“, каза той. Той съветва да работите с брокер, който е запознат с размера на яхтата и местоположението, което пътниците искат да резервират.
Без брокер пътниците, които са нови в индустрията, „може да плащат повече за яхта, вместо да имат по-добра за същата цена“, каза Сука.
Брокерите могат да намерят клиенти и с правилните екипажи, допълни Сука. Това е важно, защото пътниците и членовете на екипажа могат да прекарват времето си заедно в продължение на дни, ако не и седмици, в даден момент, обясни той.
„Не е евтино да наемете яхта, така че [клиентите] трябва да получат най-доброто от нея“, каза той.
Грешка № 5: не се разбирате с екипажа
Запознаването с капитана и екипажа е най-добрият начин да получите първокласно обслужване, каза Сука.
Когато „яхтата е закотвена, тогава екипажът определено ще ви даде най-добрите съвети какво да правите и къде да отидете“, включително “ресторанти, кафета или други атракции, защото познават района много добре“.
Ако всичко върви добре, пътниците могат отново да наемат същата яхта, така че това е още една причина да се установят добри отношения с екипажа в началото, каза той.
Де Керн от Onboard Monaco посъветва пътниците да поздравят екипажа в началото на пътуването.
„Попитайте ги как се казват, стиснете си ръцете и покажете малко уважение към капитана на борда“, каза тя.
Грешка № 6: планирате твърде много дейности
Не претоварвайте дните с дейности, каза Литълджон.
За сухопътни екскурзии той съветва да планирате не повече от два часа вътрешно пътуване на чартърна седмица.
„Повечето хора вероятно прекарват половината от деня на борда на яхтата, занимават се с водни спортове [...] и се наслаждават на самата яхта“, каза той. След това другата половина от деня може да отиде на екскурзия, разгледайте наоколо. Може да слезете и да изследвате [...] земите и островите“.
След това се връщате на яхтата за „прекрасна вечер на борда“, каза той.
Грешка № 7: изчаквате да резервирате
Литълджон препоръчва резервация „възможно най-рано“. Той каза, че търсенето трябва да започне някъде от шест месеца до една година преди пътуването.
Northrop & Johnson вече прави резервации за Коледа на 2023 г., каза той. Ранното резервиране не е необичайно за по-големите, по-скъпи лодки, обясни той, но след пандемията „виждаме го и в средния диапазон“.
Но все още има някои резервации на яхти в последната минута, които са на разположение за това лято, каза той.
Още по темата:
Най-добре пазените тайни острови в Европа, за да избегнете постпандемичните тълпи
Всичко, което винаги сте искали да знаете за яхтингa, но сте се страхували да попитате
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.04 | ▲0.41% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 053.00 | ▼0.21% |
S&P 500 | 6 007.38 | ▼0.21% |
Nasdaq 100 | 21 114.20 | ▼0.25% |
DAX 30 | 19 008.00 | ▼0.27% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 89 916.00 | ▼0.72% |
Ethereum | 3 224.00 | ▲0.98% |
Ripple | 0.70 | ▲0.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.92 | ▲0.06% |
Петрол - брент | 71.96 | ▼0.06% |
Злато | 2 561.56 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 541.38 | ▼0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.22 | ▼0.14% |
Germany Bund 10 Year | 131.56 | ▼0.16% |
UK Long Gilt Future | 93.22 | ▼0.12% |