Снимка: iStock
Chevrolet Bolt модел 2023 г. ще бъде най-евтиният електромобил, който можете да закупите в Америка – с едно предупреждение.
По-рано тази седмица General Motors (GM) разкри цените за версията на Bolt EV за 2023 г. Базовите модели 1LT и по-добре оборудваните 2LT сега са на цена съответно на 26 595 и 29 795 долара, което според GM е намаление на цената с 5 900 долара на модел в сравнение с миналата година.
По-големият Bolt EUV получава още по-голямо намаление на цената, поне номинално казано, от 6300 долара.
За обикновения Bolt EV тази цена представлява огромно намаление на цената с 18.5% от преди година, в момент, когато всичко от компоненти до разходите за труд се покачва значително в тази страна.
GM казва, че дори и при голямото намаление на цената, никакви функции не са премахнати или подрязани в сравнение с миналогодишния модел.
„Нищо не е премахнато“, каза специалистът по продуктите на GM Шад Балч пред Detroit Free Press. „Това отразява нашето продължаващо желание да се уверим, че Bolt EV/EUV е конкурентоспособен на пазара. Както казахме, достъпността винаги е била приоритет за тези превозни средства“.
Ценообразуване и данъчни кредити
Въпреки че цените за 2023 г. все още не са обявени, Nissan Leaf от 2022 г., който беше най-евтиният електромобил, предлаган в САЩ, започва от 27 400 долара. Ако не включите федералния данъчен кредит от 7500 долара (за който Nissan все още отговаря на условията, но GM не), 2023 Bolt EV ще е най-евтиния автомобил в Америка.
Така че технически Bolt EV е най-евтиният електромобил в Америка, когато бъде пуснат в продажба през 2023 г., без да включва федералния данъчен кредит (което сваля Nissan Leaf до изключително ниските 19 900 долара). Лошата новина за Nissan (7201.T) е, че кумулативните общи продажби на Leaf в САЩ са около 175 000 единици, а когато прагът от 200 000 бъде достигнат, федералният данъчен кредит се намалява наполовина.
Също така от страната на минуса за Nissan Leaf е, че има само 149 мили пробег (по EPA), докато най-евтиният Bolt EV има 259 мили, изчислени от GM. Купувачът трябва да премине към Nissan Leaf S Plus, за да получи пробег от 226 мили (по EPA), но този модел започва от 32 400 долара.
Големият момент тук е, че GM прави всичко възможно, за да предостави достъпна, масова опция за EV с приличен електрически обхват на купувачите от средната класа, които искат да преминат към електрически возила. Това е част от пазара с недостиг на опции, като единственият му конкурент е Nissan Leaf S Plus, въпреки че Fisker (FSR) обещава, че неговият SUV Ocean EV ще започне под 40 000 долара, когато пристигне някъде следващата година.
Ако страната трябва да постигне целта на Белия дом 50% от продажбите на превозни средства да бъдат изцяло електрически до 2030 г., купувачите в САЩ ще се нуждаят от много повече по-евтини опции за електромобили.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.28% |
USDJPY | 153.97 | ▼0.28% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 841.00 | ▲0.27% |
S&P 500 | 6 008.38 | ▲0.26% |
Nasdaq 100 | 20 909.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 339.90 | ▼0.48% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 572.20 | ▲1.64% |
Ethereum | 3 424.29 | ▲0.40% |
Ripple | 1.43 | ▲1.39% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.04 | ▲0.60% |
Петрол - брент | 72.54 | ▼0.01% |
Злато | 2 623.24 | ▲0.50% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.03% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |