Снимка: Pixabay
Подразделението Moet Hennessy на LVMH обяви в сряда, че е придобило калифорнийския винопроизводител Joseph Phelps Vineyards, докато френският гигант за луксозни стоки продължава да разширява портфолиото си от напитки.
Сделката доставя на Moet един от най-известните производители на вино в Калифорния, известен със своите червени трапезни вина и премиум инсигния етикет, и задълбочава присъствието си в САЩ, най-големия си пазар. Условията на сделката не бяха оповестени, съобщава CNBC.
Председателят и главен изпълнителен директор на Moet Hennessy Филип Шаус заяви, че компанията търси по целия свят по-големи винопроизводители, които имат същата отдаденост към качеството, изработката и предприемачеството като LVMH. Phelps, основана през 1973 г. от пионерския винопроизводител Джоузеф Фелпс, произвежда около 750 000 бутилки годишно и има правилната комбинация от мащаб, марка, продуктови предложения и качество, които да добавите към портфолиото на Moet Hennessy, каза Шаус.
„Това е емблематично име и емблематична винарна“, допълни той. „За нас е важно да придобием семеен бизнес с наследство и родова памет. Много е важно да запазим това наследство“.
Phelps се е превърнала в основна част от частните винарски изби и стекове. Insignia, бленд в стил Бордо, обикновено се продава за поне 250 долара за бутилка, в зависимост от реколтата.
Сделката идва в момент, когато Moet Hennessy – чиито десетки марки включват Dom Perignon, Moet & Chandon, Hennessy, Cloudy Bay и Belvedere – продължава да се радва на скока на висококачествено шампанско, вино и спиртни напитки въпреки страховете от рецесия и инфлация.
Шаус каза, че Moet Hennessy има за цел да сервира „всички различни моменти на консумация“ – от аперитиви, шампанско и изискани вина за хранене до барове, клубове и коктейли. Марката Cloudy Bay на компанията обхваща бели вина, а нейната линия Whispering Angel предлага розе, но Шаус каза: „Липсваше ни силно червено вино“.
Moet Hennessy отчете приходи от 1.64 милиарда евро за първото тримесечие, което е с 8% повече спрямо 2021 г. Шаус заяви, че търсенето в Европа е „в пламъци“ благодарение отчасти на завръщането на европейския туризъм.
„Виждаме огромно търсене в Европа“, каза той, „особено в курортните градове и нощния живот“.
В САЩ, заяви Шаус, че компанията е видяла лек спад в търсенето в сегментите с по-ниски цени. Но потребителите от висок клас, които търсят висококачествени продукти, продължават да купуват засега. „Лятото ще бъде силно, хората пътуват и консумират“, каза той. „След лятото можем да видим различна ситуация. Трудно е да се предскаже инфлацията и цените“.
Докато Moet Hennessy беше ограничена от проблеми във веригата за доставки през първото тримесечие, Шаус каза, че компанията е в състояние да „навакса“ много от тези проблеми.
„Смятаме, че това тримесечие ще бъде много силно“, продължи той.
Недостигът на шампанско от висок клас обаче едва ли ще приключи скоро, каза Шаус.
Dom Perignon, Krug и други скъпи марки са все по-трудни за намиране в някои търговци на дребно и ресторанти, тъй като предлагането остава ограничено. Dom Perignon, например, остарява в продължение на 10 години, преди да бъде продадено на обществеността, което затруднява гъвкавото предлагане, за да отговори на нарастващото търсене, поясни Шаус.
„Всяка бутилка, която ще продам през следващите 10 години, вече е в мазето“, каза той. „А Dom Perignon използва само най-високото ниво на грозде, така че просто имаме повече търсене, отколкото природата може да осигури“.
Шаус също така подчерта Armand de Brignac, марката шампанско, съсобствена на Джей Зи, чиито златни бутилки са се превърнали в осветителни тела на лъскави партита и клубове. Марката, каза той, бързо наваксва в нощните клубове в Япония и Френската Ривиера и „очевидно надмина очакванията ни“.
„При Armand de Brignac също има ограничено предлагане“, добави той.
Още по темата:
Туристите се стичат обратно към Югоизточна Азия
Хранителни компании използват този стартъп, за да проследят и докажат колко са зелени
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.08% |
USDJPY | 153.95 | ▼0.29% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.08% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 793.20 | ▲0.16% |
S&P 500 | 6 001.62 | ▲0.15% |
Nasdaq 100 | 20 866.30 | ▲0.18% |
DAX 30 | 19 330.00 | ▼0.53% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 716.10 | ▲1.80% |
Ethereum | 3 451.69 | ▲1.20% |
Ripple | 1.45 | ▲2.58% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.02 | ▲0.55% |
Петрол - брент | 72.52 | ▼0.06% |
Злато | 2 626.56 | ▲0.62% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.38 | ▼0.31% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.42 | ▲0.07% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |