Снимка: Air New Zealand
Икономичните полети на практика гарантират схванат врат, дете, което рита облегалката на седалката ви и конкуренция със съседа ви кой да вземе подлакътниците на средната седалка.
Една авиокомпания иска да излекува тези пътуващи заболявания: Air New Zealand наскоро обяви първите в света „капсули“ за самолети от икономична класа, които ще дебютират през 2024 г. Концепцията, наречена „Skynest“, е в научноизследователска и развойна дейност в продължение на пет години и вероятно ще включва два реда от три подредени двуетажни легла за общо шест спални капсули с пълна дължина. Леглата ще бъдат инсталирани на Boeing 787-9 Dreamliner и ще съществуват в допълнение към редовните места за сядане, съобщава CNBC Make It.
Спалните капсули може да се окажат необходими: тази есен Air New Zealand ще приеме първия си непрекъснат полет от Окланд до Международното летище „Джон К.Кенеди“ в Ню Йорк. Приблизително 17-часовият полет ще бъде един от най-дългите редовни пътнически полети в света и евентуалното внедряване на Skynest може да бъде идеалното решение.
Но капсулите – които ще включват охлаждащи възглавници и вентилационни отвори – вероятно няма да са евтини. Цените все още не са обявени, но авиокомпанията казва, че четири часа достъп до капсула за спане ще струва допълнителна такса в допълнение към икономичния ви билет.
„Авиокомпанията направи доста проучвания относно циклите на съня“, заяви говорител на авиокомпанията пред CNN Travel миналата седмица. „Типичният цикъл на сън е около 90 минути, така че четиричасовата сесия дава възможност на клиентите да се отпуснат, да заспят и да се събудят“.
Спалното бельо ще бъде сменено, а капсулите ще бъдат почиствани за 30 минути между всяка сесия, според авиокомпанията.
Когато Air New Zealand първоначално обяви концепцията през 2020 г., транспортният анализатор Сет Каплан заяви пред CNBC, че е скептичен, че пътниците в икономичната класа ще се редят на опашка, за да ги изпробват. Хората, които плащат най-ниската възможна ставка за билет, вероятно не се интересуват от добавки за билети, особено когато капсулите ще заемат голяма част от вече ограниченото пространство на всеки самолет, каза той.
„Авиационният бизнес е бизнес с недвижими имоти“, каза Каплан. „Air New Zealand ще трябва да се запита дали тези легла ще донесат повече пари от икономичните или премиум седалките в същото пространство“.
Това не е първият опит на Нова Зеландия да помогне на пътниците в икономичната класа да спят по-добре. Пътниците вече могат да надстроят своите седалки до „SkyCouch“ или до седалки с подложки за крака, които се повдигат, за да създадат пространство като легло. Този продукт също е лицензиран от China Airlines и бразилския превозвач Azul.
Надпреварата за поставяне на истински легла в икономична класа изглежда има по-малко участници. През 2018 г. Airbus заяви, че работи с фирмата за космически дизайн Zodiac, за да постави двуетажни легла в товарните трюмове на самолетите, но в момента на сайта на Airbus не се споменава за концепцията след първоначалното обявяване.
Airbus не отговори веднага на искането на CNBC Make It за коментар.
Още по темата:
Тази малка Хималайска еко-нация най-накрая се отваря отново за туристи
С изключение на едно ключово правило, Тайланд премахва почти всички ограничения за пътуване
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.20% |
USDJPY | 155.35 | ▼0.73% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.21% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.19% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 717.00 | ▼0.33% |
S&P 500 | 5 941.38 | ▼0.44% |
Nasdaq 100 | 20 794.10 | ▼0.75% |
DAX 30 | 19 278.00 | ▼0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 89 762.50 | ▲2.84% |
Ethereum | 3 089.35 | ▲0.98% |
Ripple | 0.89 | ▲15.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.90 | ▼0.77% |
Петрол - брент | 71.92 | ▼0.68% |
Злато | 2 571.84 | ▲0.21% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.62 | ▲0.12% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.20 | ▼0.07% |
Germany Bund 10 Year | 132.15 | ▲0.04% |
UK Long Gilt Future | 93.72 | ▼0.07% |