Снимка: Canva
Много пътници се опитват да спестят пари, като търсят в интернет по-евтини хотелски цени.
Но ново проучване предполага, че може да не си струва времето — поне на някои места.
Сайтът за сравнение на туристическите застраховки InsureMyTrip сравни тарифите за 950 хотела в 19 глобални града на три популярни уебсайта за резервации, както и на сайта на всеки хотел.
Според резултатите, публикувани миналата седмица, Hotels.com имаше най-добрите цени като цяло – но не съвсем, съобащава CNBC Travel.
Hotels.com има най-добри цени в 620 случая, което е малко по-високо от Expedia, която има най-ниските цени в 579 случая.
Резервацията директно в хотел е по-скъпа, но само с около 6 долара повече средно, според проучването.
„Има противоречиви мнения относно цените на хотелите и хората... вярват, че резервацията чрез онлайн платформи за пътуване е осигурила по-добра цена от уебсайта на хотела“, каза Шалаб Арора, директор маркетинг в индийския Four Seasons Hotel Bengaluru. „Това обаче не е така в Four Seasons, където паритетът на лихвите се приема много сериозно“.
Той каза, че уебсайтът на хотела има изскачаща функция, която сравнява цените, предлагани от хотела, с тези на други платформи за резервации.
И накрая, уебсайтът Booking.com е имал най-ниските цени в 72 случая – или около 7% от времето – според проучването.
„Не само [Booking.com] рядко беше най-достъпният, но беше и най-скъпият вариант през повечето време“, според публикуваните резултати.
Управляващият директор на компанията за Азиатско-тихоокеанския регион Лора Холдсуърт отговори на проучването по имейл, заявявайки, че компанията има за цел „винаги да бъде прозрачна с нашите клиенти“ и че „нашите партньори за имоти са свободни да определят свои собствени цени в Booking.com“.
Тя добави ,че „нашето обещание за съответствие на цените означава също, че ако клиент трябва някога да намери по-ниска цена на друг уебсайт, Booking.com ще възстанови разликата“.
Различни марки за резервации, една и съща компания майка
В доклада се посочва, че средните цени на хотелите в Hotels.com и Expedia са същите в седем от 19 града, като общите средни стойности варират само с 27 цента.
„Expedia и Hotels.com често имат една и съща цена, особено при международните хотели“, казва Сара Уебър, директор маркетинг за InsureMyTrip.
И двете марки са собственост на Expedia Group, която управлява и други уебсайтове за резервации на пътувания, включително Travelocity, Hotwire, Orbitz и CheapTickets.
„Хотелите, които работят с Expedia Group, разпространяват цените си сред всички наши марки“, казва Анна Браун, мениджър връзки с обществеността на компанията. „Цената е сходна за различните марки, но има различни оферти [...] одобрени от нашите партньори в хотела, понякога създават разлики в цените“.
Браун каза, че цените могат да варират и чрез ценообразуване само за приложения на марките, докато „горещите цени“ маскират имената на хотелите преди покупка в замяна на дълбоки отстъпки за резервации в последната минута.
Booking.com е част от Booking Holdings, която управлява Priceline, Agoda и Kayak. Booking Holdings има най-високи приходи сред всички онлайн туристически агенции от 2019 до 2021 г., според изследователската компания Statista.
Цени на хотели по град
В доклада се посочват значителни разлики в процентите в някои градове. Например, пътниците могат да спестят до 88 долара на нощ в Хонолулу, ако намерят най-ниската цена.
В Ню Йорк докладът установява, че средните цени на хотелите варират от 293 долара на година. Hotels.com от 367 долара на Booking.com.
Проучването също така установи:
Но колебанията на скоростта са по-слабо изразени извън Съединените щати.
Публикуваните цени варират средно под 10 долара на вечер в Хонг Конг, Банкок, Макао, Куала Лумпур и Истанбул, според проучването.
Проучването на InsureMyTrip представлява моментна снимка във времето, като изследването анализира цените за двойна стая за двама души, резервирани за нощта на 27 август 2022 г., обяви компанията.
Всички търсения са извършени в един и същи ден, за да се избегнат колебания в цените, тъй като „цените могат да се променят бързо и без предупреждение“, каза Уебър.
Проучването обаче не взема предвид дали ставките са възстановими или включват данъци, каза Уебър.
„За да запазим проучването възможно най-просто, взехме цената, видяна на сайтовете, като крайна цена“, каза тя. „Така че определено е нещо, което трябва да се има предвид, тъй като не всички хотели или сайтове за резервации включват едни и същи екстри в крайната цена“.
Други фактори, като изискванията за предплащане и включването на закуска, също могат да повлияят на цените, което допълнително усложнява процеса на сравняване на цените на хотелите — както за изследователите, така и за пътниците.
Още по темата:
Как авиокомпаниите летят срещу вятъра, за да ухажват луксозни пътници?
Кои европейски страни разчитат най-много и най-малко на туризма?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.02% |
USDJPY | 154.33 | ▼1.39% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.48% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.24% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.19% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 574.80 | ▼0.65% |
S&P 500 | 5 897.88 | ▼1.17% |
Nasdaq 100 | 20 507.10 | ▼2.12% |
DAX 30 | 19 304.00 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 342.50 | ▲4.65% |
Ethereum | 3 092.61 | ▲1.08% |
Ripple | 0.87 | ▲13.04% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.96 | ▼2.12% |
Петрол - брент | 71.12 | ▼1.77% |
Злато | 2 562.38 | ▼0.17% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.62 | ▲1.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.42 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 132.28 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 93.92 | ▲0.15% |