Снимка: iStock
Докато САЩ продължават да се борят с икономическата несигурност и инфлацията, търсенето на луксозни стоки остава силно. Но това може би започва да се променя, поне за част от луксозния пазар.
Според Полин Браун, бивш председател на LVMH за Северна Америка, има два типа потребители на лукс и те реагират по различен начин с нарастването на инфлацията.
„Има много заможните и амбициозните потребители“, каза Браун пред Yahoo Finance Live. Тя добави, че скорошните печалби "показват, че поне по отношение на луксозните стоки има известно износване. Но има и сегмент от купувачи, който е напълно имунизиран срещу вида сили, за които говорим."
Браун обясни, че търговци на дребно като Ralph Lauren (RL) и Capri Holdings (CPRI), които притежават Versace и Michael Kors, са по-зависими от амбициозните потребители, докато LVMH (LVMUY) и собственикът на Gucci Kering (KER.PA) разчитат на „ядрото „заможен потребител““.
Ralph Lauren и Capri надминаха очакванията на Wall Street през второто тримесечие, въпреки че европейските модни къщи се държаха още по-добре, каза Браун. LVMH и Kering отчетоха ръст на приходите от над 20% през първата половина на годината въпреки макроикономическия натиск.
Тъй като целият сектор на търговията на дребно беше изправен пред поредица от неуспехи през последните месеци, Браун заяви, че луксозните конгломерати остават стабилни, защото богатите потребители плащат пълната цена и купуват в големи количества.
„Това е чудесно за крайния резултат на тези компании“, каза Браун. Потребителите „просто не търсят отстъпки по начина, по който са го правили в миналото, номер едно, защото има много поводи. Има и пътувания, и сватби, и други тържества. И това е голям импулс за хората да влязат в магазините."
Настоящата среда бележи значителна промяна от „много промоционалната среда“, пред която бе изправен луксозният сектор в разгара на пандемията.
И тъй като секторът продължава да се възстановява, сравненията от година на година също изглеждат по-благоприятни.
„Бих казала, че като цяло, с изключение, може би, на това, което се случва с китайския потребител, който се забави поради причини, които надхвърлят и отвъд COVID и след COVID, че потребителят в САЩ, който постоянно показва най-бързия растеж, все още е в доста здравословен режим на възстановяване от преди година и дори от преди две години“, каза Браун.
И докато заможният купувач продължава да пазарува Louis Vuitton и Chanel на пълна цена, амбициозните потребители търсят другаде съвременни марки, като например пазара за препродажба и онлайн пазари като Poshmark.
„Те могат да купят това, което наричаме ценови точки от среден клас или мост“, каза Браун. „А за тях това им дава достъп до тези по-добри марки на цени, които все още могат да си позволят.“
Още по темата:
3 луксозни акции, които да купите, за да поглезите портфейла си през 2022 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.14% |
USDJPY | 154.20 | ▲0.04% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.22% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.42% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 830.00 | ▲0.52% |
S&P 500 | 6 007.88 | ▼0.02% |
Nasdaq 100 | 20 884.70 | ▼0.26% |
DAX 30 | 19 433.00 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 863.40 | ▼4.28% |
Ethereum | 3 428.60 | ▲1.87% |
Ripple | 1.42 | ▼0.76% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.10 | ▼3.09% |
Петрол - брент | 72.60 | ▼2.62% |
Злато | 2 625.72 | ▼3.47% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.14 | ▼1.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.50 | ▲0.40% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |