Снимка: iStock
Във вторник Ferrari разкри новия си Purosangue, първият в историята на 75-годишния производител на спортни автомобили с четири врати.
Purosangue изглежда като джип, подобен на други луксозни спортни джипове от марки като Porsche и Maserati. Но въпреки размера, формата и по-високата си позиция, компанията настоява, че Purosangue – което означава „чистокръвен“ на италиански –е спортен автомобил, проектиран от самото начало като истинско Ferrari, пише CNBC.
Purosangue може да няма традиционна форма на Ferrari, но ще звучи като Ferrari. Новият модел се задвижва от 6.5-литров V-12 двигател с мощност 715 конски сили, който е монтиран зад предната ос, а не над нея, както при повечето SUV и кросоувъри.
Ferrari каза, че местоположението на двигателя – и на трансмисията на Purosangue, монтирана отзад – разпределя теглото на автомобила почти равномерно между четирите колела, подобрявайки управлението му.
Главният изпълнителен директор на Ferrari Бенедето Виня, който беше провел тест драйв на строго секретната нова кола още в началото на годината, каза, че Purosangue е „удивителен“.
„Карах го няколко пъти по хълмовете на Маранело“, каза Виня пред анализатори и репортери по време на разговор за печалбите на компанията. „И мога да гарантирам, че изживяването при шофиране е наистина удивително“.
Докато Ferrari е най-известна със своите двуместни спортни автомобили, компанията изгражда четириместни от началото на 1960-те години и модели със задвижване на всички колела, откакто купето е представено през 2011 година. Но дори Ferrari признава, че Purosangue позиционира легендарната марка на нова територия.
Автомобилът ще започне от 390 000 евро в Италия, което го прави вторият най-скъп модел на компанията след хибридния спортен автомобил от 440 000 евро SF90.
Доставките ще започнат през второто тримесечие на 2023 г. в Европа, през третото тримесечие в САЩ и до края на следващата година на други световни пазари.
Въпреки високата си начална цена, Purosangue вероятно ще бъде популярен автомобил сред богатите клиенти на Ferrari.
Заедно с SUV-а, Ferrari също се готви да премине към електрически автомобили. Производителят на автомобили заяви, че се стреми да стане въглеродно неутрален до 2030 г. и разработва редица хибридни и електрически модели. Първият изцяло електрически автомобил на компанията се очаква да бъде пуснат през 2025 година.
Ferrari пусна хибридния SF90 Stradale V-8, който се продаваше за 520 000 долара през 2019 г., а наскоро представи плъгин модела 296 GTB V-6. Междувременно компанията рекламира новия си суперавтомобил V-12, Daytona SP3 на стойност 2.25 милиона долара, за своите по-традиционни клиенти.
Двата джипа на съперника, Cayenne и Macan, заедно представляват около 55% от производството на Porsche през 2021 г. Но Ferrari няма да позволи на Purosangue да стане толкова популярен: компанията планира да ограничи производството на джипа до не повече от 20% от общата си годишна продукция или само около 3000 бройки годишно.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.15% |
USDJPY | 156.38 | ▼0.07% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.12% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 807.20 | ▼0.12% |
S&P 500 | 5 961.12 | ▼0.11% |
Nasdaq 100 | 20 919.00 | ▼0.16% |
DAX 30 | 19 278.40 | ▼0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 88 227.90 | ▲1.08% |
Ethereum | 3 073.52 | ▲0.46% |
Ripple | 0.82 | ▲5.58% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.06 | ▼0.53% |
Петрол - брент | 72.08 | ▼0.43% |
Злато | 2 568.68 | ▲0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.62 | ▲0.12% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.28 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 132.11 | ▲0.42% |
UK Long Gilt Future | 93.78 | ▲0.62% |