Снимка: Pixabay
Trailfinders и Flight Center UK отбелязаха скок на нови клиенти след пандемията
По опустошените главни улици в Обединеното кралство туристически агенти се надигат като феникси от пламъците.
За да проучи защо тези някога забравени институти сега процъфтяват в популярност, кореспондент на Euronews Travel провери чисто новия офис на Trailfinders в Кент, Обединеното кралство.
Някога основен център за търговия на дребно, центърът на град Тунбридж Уелс сега е осеян с дъсчени магазини. Още преди пандемията големите марки евакуираха мола, тъй като купувачите все повече влизаха онлайн.
И така, как тогава един физически туристически агент – изглежда остарял в ерата на онлайн резервациите – сега отваря офис?
Euronews говори с маркетинговия директор Ники Дейвис, за да разбере.
Туристическите агенти виждат рекордни резервации след пандемията
Вместо да натисне спирачките по време на пандемията от Ковид-19, Trailfinders натисна газта.
През 2020 г. бяха отворени нови офиси в Уинчестър и Солихъл, последвани от Йорк и Челтнъм през 2021 г. До септември ще отвори още един в Саутхемптън, с което броят на техните офиси в Обединеното кралство ще достигне 44.
Този хазарт изглежда се изплати.
„Имахме рекордна година през 2019 г. и в момента я надминаваме“, казва Ники.
„По принцип се върна към значително по-високо търсене от времето преди пандемията“.
Сега те набират 100 нови консултанти, за да се справят с търсенето.
След години на блокиране и отменени планове, хората имат желание да пътуват отново. Но сложните ограничения на Ковид-19, хаосът на летището, причинен от недостиг на персонал и стачки, и общата несигурност сринаха доверието на потребителите.
„Виждаме много хора, които не са резервирали чрез туроператори“, обяснява Ники.
„Те искат защитната мрежа – имаха изгаряния на пръстите си преди, защото много хора не получиха възстановяване на средства по време на пандемията… докато ние възстановихме средствата в рамките на 24 часа“.
Въпреки че туристическите агенти пострадаха заедно с останалата част от туристическата индустрия по време на пандемията, хаотичните последици работиха в тяхна полза.
„Мисля, че репутацията ни се подобри поради пандемията и следователно бизнесът е абсолютно луд в момента – и краят му не се вижда“, добавя Ники.
Бумът на туристическите агенции не е уникален за Trailfinders
Flight Center UK също приветства огромен брой нови клиенти след първоначалния хаос на пандемията, според генералния мениджър Лиз Матюс.
„Мисля, че има много нервност и истински апетит да имаш човек, на когото хората могат да поверят всичките си важни планове за пътуване“, казва тя.
За разлика от Trailfinders, Flight Center драстично намали броя на офисите си. Преди пандемията компанията планираше да намали мрежата си с 50 до 60 процента. Само 20 процента от офисите обаче са отворили отново.
Вместо това компанията се фокусира върху домашни работници, които могат да отговарят на обаждания, без да са обвързани с определено място.
Наличието на специален туристически агент за бързо набиране се оказа безценно за клиентите, които резервират ваканции, когато туристическата индустрия не беше напълно готова да се възстанови.
Туристическите агенти действат като буфер между потребителите и доставчиците
Докато авиокомпаниите се борят да се справят с огромното количество въпроси и оплаквания след множество стачки и отменени полети, туристическите агенти могат да филтрират и разпространяват информация до своите клиенти.
Наличието на личен консултант, подкрепен от съществуващи взаимоотношения с авиокомпании и летища, „наистина показва стойността, когато нещата се объркат“, казва Лиз.
„Искаме да улесним клиентите просто да се наслаждават на пътуването, вместо да се стресират от него“.
Това е добра новина и за авиокомпаниите и летищата, тъй като дава възможност за глътка въздух на техните пренатоварени екипи за обслужване на клиенти.
„Авиокомпаниите виждат дори по-голяма стойност в нас, отколкото преди пандемията, защото физически нямат капацитета да се справят с броя на клиентите, когато има такова ниво на прекъсване“, обяснява Лиз.
Почиващите ценят ли услугата пред цената през 2022 г.?
Преди пандемията онлайн пътническите агенции бяха най-добрият избор за пътешествениците с ограничен бюджет. Но, както казва Лиз, „те се борят да осигурят тази офлайн поддръжка, когато нещата станат трудни.“
Изправена пред конкуренцията от евтини онлайн сделки, Flight Center вече се беше отказала от политиката си за съответствие на цените преди пет години. Оттогава те се фокусират върху подпомагането на клиентите да се ориентират в сложни маршрути за пътуване.
„Да, може да платите малко повече, но предлаганата услуга, която върви с това, е много по-добра от тази, която бихте могли да получите, като резервирате онлайн“, обяснява Лиз.
Досега тази стратегия носи дивиденти.
Тъй като летовниците изливат спестяванията си от блокадата в отдавна мечтани приключения, изглежда, че са готови да отделят малко повече за спокойствие.
В своя доклад за глобалните тенденции в пътуванията за 2022 г. Amex установи, че 86 процента от участниците в Австралия, Канада, Мексико, Япония, Индия, Обединеното кралство и САЩ планират да похарчат повече или същото за пътуване тази година в сравнение с типичната година преди пандемия.
А в собствения доклад на Flight Centre за тенденциите в пътуванията за 2022 г. 54 процента от британците заявяват, че биха избрали да резервират чрез туристически агент, а не самостоятелно.
Ники също отбелязва, че клиентите харчат повече с Trailfinders и си вземат по-дълги ваканции след пандемията.
Кои пътувания са най-популярни след пандемията?
Когато страните започнаха да излизат от червения списък на Обединеното кралство, Trailfinders забеляза вълна от резервации в последната минута за навсякъде, където беше отворено.
„Хората просто отчаяно искаха да се измъкнат“, казва Ники.
Сега техните най-популярни дестинации преди пандемията отново са търсени, като САЩ, Австралия, Тайланд, Южна Африка и Канада оглавяват списъка.
Междувременно Центърът за полети отбеляза бум на пътувания с най-малки количества.
„Една група, която забележимо се върна със страстно „отмъщение“, са... възрастните двойки, чиито деца са напуснали дома“, казва Лиз.
След като са работили към пенсия и са пропуснали две години пътуване, хората на 60-те и 70-те години наваксват пропуснатото време, като резервират едно пътуване след друго, добавя тя. А туристическите агенти, по-специално, се поддават на сложни, високобюджетни маршрути.
„Ако резервирате... това пътуване на живота си, ще похарчите повече пари за почивка, отколкото някога сте харчили досега“, казва Лиз. „Има нещо успокояващо... в това наистина да седнеш пред човек, да го погледнеш в очите и да говориш за това толкова важно пътуване“.
Пазарът на „VFR“ – посещения на приятели и роднини – също нараства.
„Хората пропуснаха да посетят приятели и семейство в продължение на две години – това е толкова силен двигател“, казва Лиз.
„И – потенциално противоречиво – родителите освобождават децата си от училище, за да могат да се възползват от по-ниските сезонни цени“, добавя тя.
„Определено има тенденция на родители, готови да се изправят пред гнева на училищата, за да получат по-добра сделка“.
Туристическите агенции по главните улици тук ли са, за да останат?
Въпреки задаващата се криза на разходите за живот, британците все още искат да харчат за пътувания. Това лято проучване на специалиста по туристически застраховки Just Travel Cover установи, че резервирането на ваканция в чужбина все още е приоритет за 76 процента от участниците – дори при нарастващите битови сметки.
И въпреки че, признава Лиз, туристическите агенции може да са били разглеждани като „малко стара школа“ в миналото, те са в добра позиция да устоят и на тази криза.
„Виждаме хора да се обръщат към нас както за съвет кога е най-доброто време за пътуване, така и кога могат да получат по-добра стойност за парите си“, казва Лиз.
Тя вярва, че високите им нива на задържане на клиенти ще продължат, докато летовниците изграждат взаимоотношения и доверие със своите консултанти, разчитайки на техния опит, за да се справят с продължаващите несигурности.
Още по темата:
Андалусия премахва данъка върху богатството, за да привлече богати експати
Пътуване без летене: парти влакът на Турция е за преживяването, а не за дестинацията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.26% |
USDJPY | 154.06 | ▼0.06% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.17% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.55% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.32% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 785.80 | ▲0.42% |
S&P 500 | 5 998.88 | ▼0.17% |
Nasdaq 100 | 20 840.50 | ▼0.47% |
DAX 30 | 19 436.50 | ▲0.18% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 875.20 | ▼3.25% |
Ethereum | 3 468.02 | ▲3.04% |
Ripple | 1.47 | ▲2.57% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.88 | ▼3.39% |
Петрол - брент | 72.42 | ▼2.88% |
Злато | 2 625.50 | ▼3.48% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.14 | ▼1.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.52 | ▲0.43% |
Germany Bund 10 Year | 135.18 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |