Снимка: Getty Images
Френският автомобилен производител Citroen публикува подробности за нов концептуален електрически автомобил миналия четвъртък, като изпълнителният директор на компанията заяви пред CNBC, че електрификацията на индивидуалния транспорт представлява важна част от устойчивото бъдеще.
В документ, очертаващ концепцията, наречена Oli, Citroen каза, че има целево тегло от приблизително 1000 килограма, или един метричен тон, и пробег от близо цели 400 километра.
Citroen заяви, че максималната скорост на Oli е ограничена до почти 110 километра в час. Марката, която е собственост на Stellantis, заяви, че „20% до 80% зареждане“ ще отнеме 23 минути.
Автомобилният производител добави, че частите на превозните средства могат да бъдат „повторно използвани или рециклирани докато го притежавате“. Според документа, предоставящ подробности за Oli, той има „плосък капак, покрив и панели за повдигане на дъното“, които са „направени от повторно циклиран картон от пчелна пита“.
Компанията иска да подчертае по-малкия мащаб на автомобила. „Вместо да бъде 2500-килограмов „дворец на колела“, пълен с екрани и джаджи, Oli доказва, че може да се постигне повече с по-малко“, се казва в доклада.
Citroen също каза, че ограничението на скоростта на Oli до максимум 110 км/час е направено, за да се „увеличи максимално ефективността“.
Говорейки пред CNBC в четвъртък, изпълнителният директор Винсънт Коби подчерта значението на електрическата мобилност, очертавайки визия за това как вижда развитието на сектора.
„Очевидно е и мисля, че всички можем да се съгласим с това, стремежът към електрификация на индивидуалния транспорт е много важен елемент от устойчивото бъдеще“, каза Коби пред CNBC.
„Дори не говоря за регулация, говоря най-вече за обществени очаквания“, добави той. „Как ще стигнем до там е много важен въпрос“.
Коби продължи да подчертава значението на разширяването на достъпа до електромобили. „Едно нещо е, че през последните 10 години наблюдаваме увеличение на производителността на електрическите превозни средства“, каза той. „Говоря за автономия, сила, скорост и като следствие, тегло и цена“.
„Това за нас е притеснение, защото, честно казано, ако бъдещето на една електрическа кола е 2.5 тона тегло и 70 000 евро или повече цена, тогава това не е за всеки“.
Тъй като европейските икономики са изправени пред енергийна криза и покачващи се цени през следващите месеци, в някои страни има опасения, че нарастващите разходи за зареждане на електромобил ще демотивират потреблението сред потребителите.
Според данни, публикувани миналата седмица, шофьорите на електрически автомобили в Обединеното кралство са видели, че разходите за използване на обществено, „бързо“ зарядно устройство на тарифа „pay-as-you-go“ (предплатена услуга) са се повишили с 42% от май.
Говорейки пред CNBC по-рано през септември, ръководителят на стратегията за акции в Saxo Bank каза, че „разходното предимство на електрическите превозни средства спрямо бензиновата кола бързо намалява“ в Европа.
„Наистина се чудя до каква степен това ще започне да влияе на продажбите на електромобили“, каза Питър Гърни.
Коби от Citroen засегна тези теми по време на интервюто си за CNBC. „В момента има загриженост за цените на енергията – с право“, каза той. „Искам да подчертая, че тези опасения могат да бъдат само краткосрочни или средносрочни“.
„Очевидно ще се насочим към преход по отношение на източника на енергия, като се съсредоточим върху електрификацията“, добави той. „Ще бъдат разработени по-устойчиви енергийни източници, каза той, „и можем да се надяваме, че това ще поддържа цената и източника на енергия в достъпни граници“.
„Така че настоящата краткосрочна криза оказва влияние върху поръчките, както виждаме днес за електрически автомобили, но това е, бих казал [...] може би преувеличена реакция“.
„По принцип можем да очакваме, че в рамките на определен период от време енергийните разходи ще станат по-под контрол. И във всеки случай, не мисля, че това ще промени прехода към електрификация“.
Още по темата:
МАЕ: Продажбите на електромобили ще достигнат най-високото си ниво през 2022 г.
Vestas пуска „най-високата в света наземна кула за вятърни турбини“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.03% |
USDJPY | 157.37 | ▲0.17% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.04% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 636.50 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 103.38 | ▲0.10% |
Nasdaq 100 | 22 094.10 | ▲0.16% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 202.60 | ▼1.17% |
Ethereum | 3 434.63 | ▼1.71% |
Ripple | 2.25 | ▼1.87% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.22 | ▲0.01% |
Петрол - брент | 73.26 | ▲0.05% |
Злато | 2 627.55 | ▲0.36% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |