Снимка: Pixabay
След месеци на продажби и намаления от търговците на дребно, които се опитват да разтоварят излишните стоки, няма да е лесно да накарат купувачите да кликнат върху изгодни сделки през този празничен сезон.
Търговците на дребно вече изпитваха затруднение в разчистването на продукти, след като пресметнаха погрешно какво биха искали купувачите, след като излязат от пандемията, съобщава CNBC. Растящата инфлация също така притиска потребителите, принуждавайки компаниите да понижават цените още повече, за да накарат първите да харчат. И за да се конкурират за празничните разходи, търговците на дребно предлагат оферти все по-рано и по-рано.
Всички тези фактори се очаква да намалят търсенето на големите празнични разпродажби — дори онлайн, където потребителите пазаруват повече през последните години.
„Формата на празничния сезон ще изглежда различно тази година, като по-ранното намаление през октомври ще доведе до увеличаване на разходите, което би се случило около Кибер седмицата“, каза Патрик Браун, вицепрезидент на маркетинга за растеж и проникването в Adobe, който използва данни за транзакции от търговци на дребно да правите годишни прогнози за онлайн празничните продажби.
Тази година онлайн продажбите на Черния петък се очаква да нараснат само с 1% спрямо предходната година, докато приходите от Кибер понеделник се очаква да нараснат с 5.1%. Като цяло онлайн разходите през празничния сезон се очаква да нараснат с 2.5%, което е най-малкият ръст от 2015 г. насам. Adobe дори предупреди за потенциален спад, като прогнозира диапазон на продажбите да бъде между спад от 2% и ръст от 5%.
Черен петък
Миналогодишният празничен сезон също започна по-рано. Но това е така, защото купувачите се надпреварваха да осигурят подаръци, тъй като затрудненията във веригата за доставки доведоха до недостиг на широк спектър от продукти.
Сега търговците на дребно са тези, които предлагат сделки рано, или за да се отърват от инвентара, или да се конкурират за бизнес. Продължаващото дисконтиране означава, че разходите могат да бъдат разпределени повече през този празничен сезон.
„Това е първата година, откакто електронната търговия се появи сама по себе си, където нещата са малко по-непредсказуеми“, каза Тейлър Шрайнър, старши директор на Adobe Digital Insights.
Amazon ще проведе втория си Prime Day тази годината във вторник, което е първият път, когато онлайн гигантът на дребно е имал два от дните с отстъпки за една година. Големите търговци на дребно като Target и Walmart също започват рано.
Онлайн събитието на Walmart, Rollbacks & More, се провежда от понеделник до четвъртък с намаления на електроника, играчки, облекло и др. Deal Days на Target се проведоха миналата седмица и търговецът на дребно разтяга своята гаранция за съответствие на цените от началото на това събитие до Бъдни вечер.
Ранните сделки могат да означават, че хората вече са заредени с подаръци и декорации до момента, в който сезонът на празничното пазаруване традиционно започва след Деня на благодарността. Само 20% от потребителите пазаруват на Черния петък, според счетоводна фирма PricewaterhouseCoopers. Това е спад от 36% през 2019 и 2020 г.; въпросът не беше зададен миналата година.
И в почивка от последните години, повече магазини могат да останат затворени в Деня на благодарността тази година. Walmart и Target обявиха, че магазините им ще бъдат затворени за празника.
По-малки стоки
Инфлацията, която удря рафтовете на супермаркетите, не е толкова силна онлайн, според Adobe. Това до голяма степен се дължи на факта, че продажбите на горива и хранителни стоки, при които се наблюдават някои от най-големите увеличения на цените, обикновено се купуват лично.
Инфлацията се отразява на навиците за онлайн пазаруване. По време на първия Prime Day на Amazon през юли потребителите избраха повече неща от първа необходимост, като капсули за съдомиялна машина и памперси, и далеч от скъпоценни артикули като мултикукъри и роботи прахосмукачки.
Намаляването на разходите вероятно ще се пренесе и в празниците. Проучване на KPMG установи, че 85% от празничните пазаруващи са загрижени за инфлацията и че 34% ще изберат по-евтини категории подаръци.
„Потребителите ще търсят промоции през този празничен сезон и търговците на дребно трябва да се стремят да отговорят, като предоставят желани подаръци за бюджетно осъзнатия потребител“, каза Мат Крамър, ръководител на потребителския сектор и търговията на дребно в KPMG.
Очаква се търговците на дребно да се опитат да привлекат покупки на подаръци този сезон с големи отстъпки, особено в технологиите и играчките, където прогнозите са цените да се понижат с над 20%. Но дори и тези отстъпки да примамят купувачите, намаляването на цените ще ограничи печалбите на компаниите.
Още по темата:
6-те навика, които са направили милионери, за да станат ултра богати
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.18% |
USDJPY | 154.21 | ▲0.05% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.23% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.43% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.38% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 795.00 | ▲0.44% |
S&P 500 | 6 004.66 | ▼0.08% |
Nasdaq 100 | 20 871.50 | ▼0.32% |
DAX 30 | 19 447.40 | ▲0.24% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 076.10 | ▼3.04% |
Ethereum | 3 447.25 | ▲2.42% |
Ripple | 1.46 | ▲1.76% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.92 | ▼3.32% |
Петрол - брент | 72.48 | ▼2.79% |
Злато | 2 620.18 | ▼3.67% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.38 | ▼2.39% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.50 | ▲0.40% |
Germany Bund 10 Year | 135.13 | ▲0.43% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |