Снимка: iStock
Извън офисите на компанията служителите често се наслаждават на пищни партита и течащ алкохол
Представете си, че се събуждате рано сутрин с йога в хълмовете на Пиемонт. Уроци по стрелба с лък с изглед към разпрострелия се насреща замък. Лимузини, петзвездни хотели и кухня със звезда „Мишлен“. Но това не е празник. Това е тиймбилдинг на компанията.
Докато излизаме от пандемичните блокади и ограничения, много компании поддържат напълно дистанционен модел. В някои случаи личните взаимодействия са станали нещо от миналото. Дистанционната работа създава по-добър баланс между професионалния и личния живот за мнозина. Но за компаниите може да е предизвикателство да установят силна фирмена култура.
Някои търсят далечни дестинации, луксозни хотели и прецизно проектирани изживявания, за да изградят доверие между служителите и в крайна сметка да ги задържат в компанията.
Euronews Travel разговаря с експерти, за да научи повече за тенденцията и защо е важна.
Какво е „офсайт“?
Това са дни за тиймбилдинг, които са предназначени за всякакви дейност – от сплотяване на служителите до брейнсторминг за отстраняване на неизправности, които карат работниците да напускат.
Въпреки че може да си помислите за тиймбилдинг на някоя компания, докато служители, натъпкани в задушна конферентна зала, правят упражнения за доверие, те изглеждат много различни през 2022 г. Сега, и особено когато излизаме от пандемията, компаниите размиват границата между работа и почивка, за да запазите силна фирмената култура.
Как изглежда тиймбилдинг почивката през 2022 г.?
Има съобщения за това, че Uber е водилa служителите си на концерт на Бионсе в Лас Вегас, летен лагер на WeWork, както и разкошните „глемпинг“ пътувания на Glossier.
New York Post съобщи, че собственичката на компания за набиране на персонал в Чикаго „използва парите, които нейната компания е спестила от наем на офиси през 2020 г. и 2021 г., за да похарчи 80 000 долара (82 500 евро) за своите служители за тридневно пътуване през уикенда до Кабо Сан Лукас , Мексико, през февруари“.
След като работата за деня е свършена, алкохолът тече.
„Това все още е един от най-старите трикове, ако искате да накарате хората да се сближат“, казва Йоханес Хойос, собственик на базираната в Пиемонт Workation Village, пред Euronews Travel. „Дайте им малко алкохол и тогава всичко ще се случи“.
Арон Соломон, ръководител на стратегията в Esquire Digital, също отбеляза, че нощните вечери в Берлин и Париж, клубовете и пищните вечери са нещо обичайно за големите фирми.
„Повярвайте ми, когато отиват н атези офсайтове, те отсядат в най-добрите хотели, хранят се в най-добрите ресторанти – поне в големите компании, големите адвокатски и счетоводни фирми“, разкрива Соломон.
„Говорим за много скъпи ястия. Говорим за лимузини за летищни трансфери, нощувки от 500 до 700 долара (515 – 720 евро)“.
Кои дестинации са най-популярни за фирмени офсайтове?
Соломон казва, че американските компании гледат към Европа повече от всякога и очаква това да продължи и през следващата година. Той обяснява, че това е реакция на пандемичните локдауни.
„На хората им е липсвала Европа… На много от тези ръководители или хора, които могат да заминат извън предприятието, които може да са пътували редовно до Европа, им липсва“, казва той. „Така че идеята една компания да направи тиймбилндинг убива два заека с един изстрел“.
Там, където има празнина на пазара, ще се появят нови компании, за да я запълнят. Европа вижда множество нови фирми, които проектират и организират пътувания за изграждане на екип на компанията. Отново, не става дума за конферентна зала или бизнес обяд.
Соломон прогнозира, че компаниите ще търсят „нещо екзотично“ за своите офсайтове през 2023 г.
През 2021 г. Хойос трансформира слабо населено италианско село в кампус за фирмени пътувания. Workation Village е домакин на многодневни офсайтове за големи имена като Google и Spotify, като побира до 200 души. Хойос го описва като провинциален бутиков хотел, който се среща с модерно пространство за съвместна работа, с уединени места за йога и с пространство за приключения.
Според Хойос престоят в красива природна обстановка е благоприятен за творческо и продуктивно мислене.
„Нашите мозъци са супер свързани да се връщат отново към определени модели на мислене“, обяснява той. „Когато сме в нашата типична среда – градове, летища, заседателни зали, офис пространства, ресторанти, хотели – [те] са склонни да задействат тези модели, към които сме приспособени“.
Почивката от нормалния живот нарушава тези модели, казва той.
Какъв е смисълът от дните на отсъствие от компанията?
Въпреки че отделните компании могат да планират дни с конкретни цели, има една тема, която изглежда вечно присъстваща: изграждането на доверие. Това е особено необходимо сред служителите, работещи дистанционно.
Повечето от клиентите на Workation Village са технологични компании. „Целта на тези екипи е да се опознаят, защото те обикновено не работят заедно в едно и също пространство“, казва Хойос. „Това е един от ключовите въпроси. Как изграждате доверие?“.
Хойос казва, че намирането в такава близост в нова среда може да създаде връзки между служителите по начин, който може да не е възможен виртуално.
„Кажете, че за първи път в живота си участвате в йога и правите тези неудобни движения и се чувствате малко неудобно“, теоретизира той. „Но тогава чувстваш, че всичко е наред и това създава доверие“.
Бляскавите фирмени пътувания също създават много материал за социалните медии.
„Имаме местни фотографи и видеооператори и помагаме (на служителите) да използват контент около техния опит тук, за да разкажат историята за своята компания, техния екип, фирмена култура и т.н.“, казва Хойос.
Тъй като предприятията продължават да се адаптират към хибридните системи – и служителите стават по-селективни по отношение на компаниите, за които работят – възможностите на офсайтовете могат да бъдат мощен инструмент на модерното работно място.
Още по темата:
Първата италианска общност на дигитални номади вече е факт
Андалусия премахва данъка върху богатството, за да привлече богати експати
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.14% |
USDJPY | 154.25 | ▲0.08% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.26% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.40% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.39% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 756.80 | ▲0.36% |
S&P 500 | 6 002.66 | ▼0.11% |
Nasdaq 100 | 20 874.40 | ▼0.31% |
DAX 30 | 19 440.50 | ▲0.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 666.70 | ▼2.44% |
Ethereum | 3 468.41 | ▲3.05% |
Ripple | 1.48 | ▲3.30% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.92 | ▼3.32% |
Петрол - брент | 72.48 | ▼2.79% |
Злато | 2 617.28 | ▼3.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.75 | ▼2.30% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.42 | ▲0.33% |
Germany Bund 10 Year | 135.08 | ▲0.39% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |