Снимка: iStock
Amazon (AMZN) залага много на театралното изживяване. Технологичният гигант планира да инвестира 1 милиард долара за продуциране на 12 до 15 филма годишно изключително за кината, според нов доклад на Bloomberg. Тези разходи биха били приблизително равни на големите филмови студия като Paramount Pictures (PARA), отбелязва Bloomberg.
Докладът изпрати акциите на театрални гиганти като AMC (AMC) и Cinemark (CNK) нагоре в сряда, като спечелиха съответно 4,4% и 12,5%. Amazon не отговори веднага на искането на Yahoo Finance за коментар.
По-рано тази година Amazon приключи сделката си за 8,5 милиарда долара за придобиване на MGM.
„Много ще се свежда до това какъв вид съдържание произвежда Amazon, колко дълги ще бъдат техните прозорци и колко силно може да зависи от IP в сравнение с оригиналния материал, но това все още е изключително добра новина за собствениците на театри и Холивуд“, каза Шон Робинс, гл. анализатор в Box Office Pro, пред Yahoo Finance, обяснявайки, че повече стриймъри, които се ангажират с театралния прозорец, ще помогнат за запълването на празнините в календара за кината.
„Сега, когато стриймингът започна да узрява, махалото със сигурност се връща към баланса, тъй като тези дистрибутори виждат вида успех, който оставят на масата с подхода all-in към стрийминга“, каза Робинс. „Театралите остават много доходоносен бизнес модел и новините на Amazon подчертават това още веднъж.“
Ако бъде потвърдена, инвестицията на Amazon ще представлява най-големият ангажимент към кината от интернет компания и може „лесно да повиши приходите от кината с 15% до 20%, като се има предвид, че Universal и Warner имат приблизително сходни бюджети“, пише анализаторът на Bloomberg Intelligence Гита Рангатан в нова бележка.
„Дебатът приключи“
Стрийминг компаниите бавно започнаха да прегръщат театралния прозорец, като високопоставени холивудски ръководители твърдят, че боксофисът се е превърнал в основна спирка за филми, които искат да реализират печалба.
„Дебатът приключи“, каза преди това главният изпълнителен директор на IMAX (IMAX) Ричард Гелфонд пред Yahoo Finance Live. „Аргументът, че можете да пропуснете театрален прозорец и да го компенсирате със стрийминг, просто не е верен. Театралният прозорец е по-важен от всякога за получаване на приходи от стрийминг.“
Гелфонд се позова на дълбоки загуби директно към потребителите от компании като Disney (DIS), които отчетоха разочароващи печалби по-рано този месец на фона на неблагоприятни макроикономически условия и високи разходи за съдържание.
Гелфонд твърди, че „фактите са безспорни“, когато става въпрос за ползите от пускането на филм първо в киносалона, цитирайки „Top Gun: Maverick“ като отличен пример. Летният блокбъстър пожъна рекорден успех в боксофиса, след като Paramount отложи пускането му пет пъти поради пандемията.
Воденото от Том Круз продължение спечели почти 1,5 милиарда долара в световен мащаб и в крайна сметка се превърна в дигитално издание номер едно за всички времена в OTT стрийминг платформи. Във вторник, седем месеца след първото пристигане в кината, Paramount обяви, че продължението ще дебютира официално на Paramount+ от 22 декември.
„Top Gun: Maverick“ подчертава важността на театралния прозорец, казва изпълнителният директор на IMAX, тъй като Amazon се ангажира да инвестира 1 милиард долара годишно във филми за кината.
Netflix се колебае
Но един стриймър е до голяма степен устойчив на боксофиса – Netflix (NFLX).
„Ние се занимаваме със забавление на нашите членове с филми на Netflix в Netflix, така че там съсредоточаваме цялата си енергия и по-голямата част от разходите си“, каза съизпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос след резултатите от приходите на компанията за третото тримесечие.
Но дори Netflix ще пусне своето дългоочаквано продължение „Knives Out 2“ в избрани кина на AMC, Regal и Cinemark за една седмица през уикенда на Деня на благодарността – въпреки че платформата твърди, че няма да отчете приходите си от боксофиса.
Робинс предположи, че може да има неофициални доклади, които се появяват след дебюта, като се очаква, че филмът може да произведе между 6 и 8 милиона долара продажби на билети на вътрешния пазар през 3-дневния уикенд, с потенциал да достигне над 10 милиона долара.
„Нивото на успех тук наистина може да превърне това в преломен момент за връзката между Netflix и всички стриймъри и изложители, тъй като това е може би е най-значимото „стрийминг заглавие“, което се показва изключително в кината.“
„Ако нещо ще премести иглата, то ще започне тук с този филм“, каза Робинс. „Очаквам това да се получи наистина, наистина добре.“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.34% |
USDJPY | 153.88 | ▼0.17% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.55% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.28% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 897.20 | ▲0.67% |
S&P 500 | 6 021.92 | ▲0.22% |
Nasdaq 100 | 20 935.10 | ▼0.02% |
DAX 30 | 19 459.60 | ▲0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 109.60 | ▼1.99% |
Ethereum | 3 453.96 | ▲2.62% |
Ripple | 1.42 | ▼1.16% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.48 | ▼2.57% |
Петрол - брент | 72.85 | ▼2.29% |
Злато | 2 637.48 | ▼3.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.12 | ▼1.89% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.14 | ▲0.45% |
UK Long Gilt Future | 95.28 | ▲0.81% |