Снимка: iStock
Не само автомобилите ще преминат през енергиен преход през следващите години. Паркингите, където се зареждат електромобилите, са все по-голям фокус на строителните усилия, свързани с изменението на климата и намаляването на въглеродните емисии.
Закон, одобрен във Франция миналия месец, изисква паркингите с 80 или повече места да бъдат покрити със слънчеви панели през следващите пет години, съобащава CNBC. За най-големите паркоместа, тези с повече от 400 места, са отпуснати три години, за да имат поне половината от площта на паркинга, покрита със слънчева енергия.
Подобни идеи за дизайн на възобновяема енергия се очаква да спечелят повече пазарен дял в САЩ, ако не непременно чрез федерален мандат.
„Ще видите много от нещата, които виждате във Франция и други страни, но вероятно няма непременно да се развият по същия начин, по отношение на федералните действия срещу действията на държавата“, каза Бил Аболт, вицепрезидент и ръководител на енергийния бизнес за инфраструктурната консултантска фирма AECOM.
Тъй като местните и щатските правителства създават мандати за внедряване на възобновяема енергия, а федералното правителство предприема стимулиращ подход за насърчаване на климатичните технологии чрез мерки като Закона за намаляване на инфлацията, големите корпорации поемат свои собствени ангажименти към слънчевата енергия.
Target, Home Depot, Walmart и възобновяема енергия
Тази пролет Target обнови един от своите магазини в Калифорния със слънчеви панели за коли. Home Depot полага усилия всичките й магазини да използват само възобновяема енергия до 2030 г., докато Walmart се надява да постигне това до 2040 г. Тези усилия няма да дойдат само чрез производство на възобновяема енергия на място – закупуването на възобновяема енергия от проекти с комунален мащаб е сред стратегическите възможности за постигане на тези цели – но инвестирането в слънчева енергия за местоположения на магазините ще стане по-разпространено.
„Има много значими компании, които са се активизирали и са поели ангажименти към възобновяемата енергия и подобни неща с местните власти и институции. Така че няма съмнение, че това ниво на инвестиции ускори развитието на технологиите, внедряването на по-рентабилни соларни системи“, каза Аболт.
Разходите за инсталиране на слънчева енергия са спаднали с повече от 60% през последното десетилетие, според Асоциацията на индустрията за слънчева енергия.
„Няма съмнение, че кривата на разходите за слънчева енергия става все по-добра и по-добра през цялото време и ще продължи да го прави. Частният бизнес направи много и в резултат на това вероятно ще се случат още повече частни инвестиции“, каза Аболт.
Световната търговска компания за недвижими имоти CBRE си партнира с компанията за възобновяема енергия Altus Power, за да работи с клиенти, включително много компании от Fortune 500 по соларни проекти.
„Темите, които са най-важни за тези корпорации в момента, са декарбонизацията, енергийната ефективност и енергийната устойчивост“, казва Ларс Норел, съосновател и главен изпълнителен директор на Altus Power. „Отговор номер 1 е изграждането на чиста енергия“, каза той.
Норел заяви, че вече е възможно за фирми от всякакъв мащаб да обмислят проекти за възобновяема енергия.
„Нещо, което Walmart, IKEA или Amazon правят, по-малките семейни фирми идват при нас и казват: „Трябва ли и ние да направим същото? Може ли покривът ни да поддържа слънчева енергия?“. Отговорът в почти всички тези случаи е абсолютно да“, каза той.
Обществените очаквания и натискът от бордовете са ключови фактори, поради които големите корпорации са склонни да действат по-бързо от по-малките компании, когато става въпрос за възобновяема енергия. „В много случаи по-малките компании нямат точно такава аудитория, която да очаква от тях да действат, но много от тях действат от личен интерес или защото биха искали да спестят пари“, каза Норел.
Слънчева енергия и търговски недвижими имоти
Соларните навеси за автомобили и слънчевите панели на покрива са основните соларни проекти, които се възприемат в света на търговските недвижими имоти.
„Установихме, че почти няма дебат относно мъдростта на поставянето на слънчева енергия на паркинг“, каза Норел. „Вярваме, че соларните покриви и соларните навеси ще бъдат по-лесни за повечето общности не само да разгледат, но и да приемат като начин за производство на чиста енергия“.
През последните години все по-голям брой соларни проекти са построени върху търговски паркинги, а държавните правителства създадоха стимули специално за соларни навеси, включително целта за 2018 г. за възобновяема слънчева енергия на Масачузетс и програмата за безвъзмездни средства за соларни навеси на администрацията на Мериленд, която осигурява финансиране за стимулиране на използването на соларни навеси и гаражи за паркиране, с включени зарядни устройства за електромобили на място. Тя е осигурила до 250 000 долара за проект за соларни навеси, създавайки стимул за търговските предприятия да инвестират в проектите.
„Увеличаването на цените на електроенергията и по-голямата държавна подкрепа, както във Франция, където те го упълномощиха, смятаме, че ще означава, че повече паркинги ще имат навеси“, каза Норел.
Търговските центрове за продажба на дребно и логистичните сгради са основни цели за слънчевата енергия. Търговските центрове за продажба на дребно, като магазините за хранителни стоки, консумират по-високи нива на енергия и често разполагат с големи паркинги. Логистичните сгради, като складове, разполагат с големи покриви, които са оптимални места за внедряване на слънчева енергия на покрива.
Altus Power прогнозира, че повечето сгради ще имат слънчева система през следващото десетилетие.
С нарастващото производство и потребление на електромобили – Международната агенция по енергетика съобщи, че продажбите на електрически автомобили в САЩ са удвоили пазарния си дял до 4.5% през 2021 г., достигайки 630 000 продадени електромобила – търговските предприятия, захранвани със слънчева енергия, стават по-изгодни за потребителите, изискващи зарядни устройства за електромобили на паркинги.
Същото ще важи и за складовете и дистрибуторските центрове.
„След като започнем да се справяме добре с електрически задвижвани микробуси и камиони, всички тези камиони идват в тези логистични сгради и това е отлично място за поставяне на зарядни устройства за автопарка, така че когато камионът е зает... ние също така се възползваме от възможността да заредим електрическата му батерия“, каза Норел. „Можем да го заредим с чисто електричество, защото произвеждаме слънчева енергия на покрива, която след това отива в камиона“.
Още по темата:
Enel: Енергийните пазари са изправени пред „една или две години на изключителна нестабилност“
Renault ще използва вода от дълбочина 4000 м., за да доставя топлина на стар завод
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.12% |
USDJPY | 156.61 | ▲0.05% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.01% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 453.20 | ▲0.08% |
S&P 500 | 6 028.72 | ▲0.14% |
Nasdaq 100 | 21 706.30 | ▲0.23% |
DAX 30 | 20 090.30 | ▲0.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 762.80 | ▲0.68% |
Ethereum | 3 324.78 | ▲1.42% |
Ripple | 2.21 | ▲0.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.84 | ▲0.37% |
Петрол - брент | 72.88 | ▲0.39% |
Злато | 2 626.32 | ▲0.10% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 537.62 | ▲0.87% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |