Снимка: iStock
General Motors може и да преминава към изцяло електрическо бъдеще, но автопаркът й се нарежда сред най-неефективните и най-замърсяващите в американската автомобилна индустрия, според доклад, публикуван в понеделник от Американската агенция за опазване на околната среда (EPA), съобщава CNBC.
Средната прогнозна икономия на гориво в реалния свят на автомобилния производител от Детройт и неговите въглеродни емисии се нареждат на второ място в индустрията за моделна година 2021, според EPA. Единственият голям автомобилен производител, който се класира по-зле от General Motors, е Stellantis, бившият Fiat Chrysler.
И двамата производители на автомобили намалиха икономията на гориво и увеличиха емисиите на С02 от 2016 г. насам, според Агенцията за опазване на околната среда, както и Hyundai Motor, Mazda и Volkswagen.
Ford Motor, която се класира малко над GM, леко се подобри през петгодишния период, но остана под средните за индустрията.
Докладът идва в момент, когато администрацията на Байдън настоява за прехода на САЩ от автомобили, задвижвани с газ, към електрически превозни средства. Белият дом си е поставил за цел електромобилите да съставляват половината от всички продажби на нови автомобили до 2030 г. Най-вече GM заяви, че планира да предлага изключително потребителски електромобили до 2035 г.
„Днешният доклад демонстрира значителния напредък, който сме постигнали, за да гарантираме чист въздух за всички, тъй като автомобилните производители продължават да внедряват и използват по-съвременни технологии за намаляване на замърсяването“, заяви администраторът на Агенцията Майкъл Регън.
Средната икономия на гориво за 2021 г. е на най-високото си ниво от 25.4 мили на галон (10.8 км/л), непроменено от предходната година. Агенцията за опазване на околната среда прогнозира, че средната ефективност през 2022 г. ще се повиши до 26.4 мили на галон. Емисиите на въглероден диоксид от новите превозни средства са намалели до рекордно ниско ниво от 347 грама на миля, или близо километър и половина, се казва в доклада.
Транспортният сектор представлява около една трета от емисиите на парникови газове, които затоплят климата всяка година. Всички видове превозни средства са с рекордно ниски емисии на СО2; въпреки това, пазарът се измества от автомобилите и се насочва към джипове и пикапи, които компенсират някои от ползите.
Stellantis цитира нарастващото търсене сред потребителите на джипове и пикапи в отговор на по-ниските си рейтинги, заявявайки, че те „не отразяват нашия настоящ или бъдещ продуктов план“.
„Автомобилните компании твърдят, че вървят напред с електрически превозни средства, но докладът на Агенцията за опазване на околната среда показва, че те са по-скоро като вагон, който твърди, че е двигателят“, каза Дан Бекер, директор на кампанията за безопасен климатичен транспорт на Центъра за биологично разнообразие.
Автомобилните производители отговарят на по-строгите изисквания за емисии, като използват регулаторни кредити, които са спечелили от предишни години или са купили от конкуренти.
На върха на класацията е Tesla, която предлага изцяло електрически автомобил без никакви СО2 емисии. Средната икономия на гориво на нейните автомобили, която се измерва в мили на галон бензинов еквивалент беше 123.9 мили (52.5 км/л).
Хибридните превозни средства помагат за подобряване на средните стойности за 2021 г. Автомобилите представляват 9% от цялото производство през миналата година, което е нов връх, дължащ се най-вече на растежа на хибридите в типовете джипове и пикапи, се казва в доклада. Само 4% от превозните средства през 2021 г. са електрически, хибридни или превозни средства с горивни клетки, въпреки че проектите на Агенцията за опазване на околната среда, които ще нараснат до 8% през 2022 г.
Toyota Motor, която популяризира хибридния сегмент с модела си Prius, е критикувана от някои политици и природозащитници, че не се придвижва по-бързо към електромобилите.
Toyota, която се класира по-добре от средните за индустрията по икономия на гориво и СО2 емисии, твърди, че хибридите са по-добър избор за някои потребители в обозримо бъдеще. Компанията твърди, че може да произведе осем 40-милни плъгин хибрида за всяко 320-милно електрическо превозно средство с батерии и да спести до осем пъти въглеродните емисии в атмосферата.
Още по темата:
Как ще се движат пазарите в Югоизточна Азия през 2023 година?
Ето кой милиардер притежава най-много земя в САЩ (не е Бил Гейтс)
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.03% |
USDJPY | 154.29 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.23% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.08% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.29% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 685.40 | ▲0.20% |
S&P 500 | 6 015.80 | ▲0.12% |
Nasdaq 100 | 20 956.60 | ▲0.10% |
DAX 30 | 19 419.00 | ▲0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 958.50 | ▼0.10% |
Ethereum | 3 483.77 | ▲3.51% |
Ripple | 1.47 | ▲2.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.12 | ▼0.27% |
Петрол - брент | 74.54 | ▼0.03% |
Злато | 2 680.90 | ▼1.44% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.75 | ▼1.38% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.94 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 134.73 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 94.76 | ▲0.28% |