Снимка: iStock
Зараждащото се, но бавно, повторно отваряне на Китай може да натежи върху изключително важния автомобилен сектор в страната.
South China Morning Post (SCMP) съобщава, че обостряне на случаите на COVID-19 ще удари китайската EV индустрия, което ще доведе до загуба на 600 000 продажби през първото тримесечие на следващата година.
Позовавайки се на данни от частично държавната China International Capital Corporation (CICC), докладът установява, че нарастването на случаите ще доведе до прекъсване на производството и намалено търсене.
Всичко това идва, когато Китай излиза от стратегията си за нулева борба с COVID и навлиза в новата година. Докладът на CICC предполага, че през първото тримесечие на следващата година производството на EV индустрията ще достигне общо 1,5 милиона доставки, което би било 40% спад от Q4, където се очаква индустрията да достави 2,1 милиона превозни средства.
„И страната на предлагането, и търсенето в индустрията ще бъдат засегнати от пандемията“, пишат анализаторите на CICC според SCMP. „Броят на посещенията на купувачите в техните шоуруми също ще се окаже по-нисък (в сравнение с предходните месеци).“
Китайският автомобилен сектор, който е отговорен за 1 от всеки 6 работни места в китайската работна сила, вече усеща някои ефекти от нарастващите случаи на Covid, тъй като страната разхлабва ограниченията.
Съобщава се, че Giga Shanghai на Tesla удължи коледната си ваканция през деня, като докладите предполагат, че работниците в Tesla и нейните доставчици се разболяват сред неотдавнашния скок на случаите на Covid.
Не всичко обаче е загубено за китайския автомобилен сектор за 2023 г. Докладът на CICC установява, че до второто тримесечие базираните в Китай автомобилни производители ще се възползват от излизането на правителството от политиката за нулев COVID. CICC каза, че производители на автомобили като BYD, Tesla, Nio и Li Auto са осигурили големи бъдещи поръчки и продажбите могат да се възстановят веднага щом пандемията отслабне.
Докато възстановяването през второто тримесечие е добре дошла новина за автомобилната индустрия, не всички анализатори смятат така. Може да отнеме втората половина на следващата година, за да видим дали Китай преживява икономическо възстановяване.
„Първите две тримесечия на следващата година също ще бъдат критични, защото ще ни помогнат да разберем точно колко време трябва на китайската икономика, за да се възстанови напълно“, казва анализатор от China Beige Book в интервю за Yahoo Finance.
„В момента сме в доста дълбока дупка, особено когато погледнете пазара на имоти“ казва още експертът. „Според всичко китайската икономика е много, много слаба; това не е история за възстановяване за една нощ.“
Още по темата:
3-те най-добри акции за електрически превозни средства, които да купите сега
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.03% |
USDJPY | 154.42 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.17% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.06% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.25% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 706.80 | ▲0.24% |
S&P 500 | 6 017.62 | ▲0.15% |
Nasdaq 100 | 20 969.00 | ▲0.16% |
DAX 30 | 19 404.50 | ▲0.02% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 548.60 | ▲0.51% |
Ethereum | 3 497.68 | ▲3.92% |
Ripple | 1.49 | ▲4.09% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.04 | ▼0.36% |
Петрол - брент | 74.46 | ▼0.13% |
Злато | 2 683.96 | ▼1.33% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.62 | ▼1.43% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.94 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 134.70 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 94.68 | ▲0.18% |