Снимка: iStock
Независимо дали става въпрос за италиански чанти Prada от телешка кожа или класически карирани британски тренчкоти Burberry, южнокорейците харчат най-много за лични луксозни стоки на глава от населението, съобщава Morgan Stanley, цитирана от CNBC.
Инвестиционната банка изчислява, че общите разходи на Южна Корея за лични луксозни стоки са нараснали с 24% през 2022 г. до 16.8 милиарда долара, или около 325 долара на глава от населението. Това е много повече от 55 и 280 долара на глава от населението, похарчени съответно от китайски и американски граждани, според оценките на Morgan Stanley.
Луксозните марки също подчертават силните продажби в Корея.
Moncler заяви, че приходите й в Южна Корея са „повече от два пъти“ през второто тримесечие в сравнение с преди пандемията. Собственикът на Cartier Richemont Group заяви, че Корея е сред регионите, в които продажбите са нараснали с двуцифрени стойности през 2022 г. в сравнение както с преди година, така и преди две години.
Докато Prada заяви, че блокировките в Китай са допринесли за 7% спад през 2022 г., модната къща добави, че спадът е „смекчен от силното представяне в Корея и Югоизточна Азия“.
Маркери за финансов успех
Анализаторите на Morgan Stanley обясняват, че търсенето на луксозни стоки сред южнокорейските купувачи се дължи както на увеличаването на покупателната способност, така и на желанието да се демонстрира външно социално положение.
„Външният вид и финансовият успех могат да резонират повече с потребителите в Южна Корея, отколкото в повечето други страни“, пишат анализаторите в доклада.
Показването на богатство също е по-социално приемливо в корейското общество. Проучване на McKinsey установи, че само 22% от корейците смятат, че показването на луксозни стоки е признак на лош вкус, в сравнение с 45% от японците и 38% от китайците.
Търсенето на луксозни стоки също беше подкрепено от увеличаването на богатството на домакинствата. Данните на Централната банка на Корея показват, че нетното богатство на домакинствата в страната е нараснало с 11% през 2021 г. Около 76% от богатството на домакинствата в Корея е в недвижими имоти, цените на които са се увеличили значително от 2020 г. насам.
Инвестиционната банка също така отбеляза, че луксозните къщи са използвали корейски модни икони, за да стимулират допълнително търсенето.
„Почти всички големи корейски знаменитости са посланици на марката на водещите луксозни къщи", се отбелязва в доклада, като Fendi и актьора И Мин Хо или Chanel и рапъра G-Dragon.
Tiffany & Co. направи певицата на Blackpink Розé лицето на своята колекция HardWear, която беше много добре приета и удвои продажбите на линията.
Въпреки това Bain & Company предупреди да не се използват показатели на глава от населението за потреблението на луксозни стоки.
„Луксът по дефиниция не е продукт на масовия пазар“, каза партньорът на Bain & Co Уейуей Шин пред CNBC.
„Бих предложил да се разпределят пропорционално общите разходи за лукс според броя на населението, което е от средната класа и нагоре, което би било по-смислена мярка за отразяване на отношението и потреблението към лукса“, каза Шин, добавяйки, че това ще намали разликата.
Неизползваният потенциал на Китай
Все пак, Morgan Stanley заяви, че процъфтяващият корейски пазар на луксозни стоки е „добър предварителен преглед“ на това, което китайският пазар на луксозни стоки може да стане, който според нея остава „недостатъчно развит“. Анализаторите твърдят, че двете страни споделят сходства в отношението си към луксозните предмети като маркери за статус.
В момента южнокорейските годишни разходи на глава от населението за луксозни стоки остават повече от шест пъти по-високи от тези на китайските потребители.
В световен мащаб McKinsey прогнозира, че луксозният пазар ще нарасне между 5% и 10% през 2023 г., стимулиран от търсенето от САЩ и Китай.
„Очакваме растежът да се възобнови, след като Китай се възстанови от настоящите ковидни вълни, което трябва да се случи до първото тримесечие“, каза Шин.
Още по темата:
Aramco: Неочакваните данъци не са полезни и могат да задушат декарбонизацията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.12% |
USDJPY | 154.40 | ▲0.17% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.17% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 695.40 | ▲0.22% |
S&P 500 | 6 016.62 | ▲0.13% |
Nasdaq 100 | 20 968.30 | ▲0.15% |
DAX 30 | 19 467.00 | ▲0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 595.90 | ▲0.56% |
Ethereum | 3 470.93 | ▲3.13% |
Ripple | 1.51 | ▲5.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.60 | ▼0.97% |
Петрол - брент | 74.07 | ▼0.64% |
Злато | 2 675.04 | ▼1.65% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 537.38 | ▼1.29% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.00 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 134.70 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 94.80 | ▲0.31% |