Снимка: iStock
От стартирането си през ноември от базираната в Сан Франциско OpenAI, ChatGPT превзе света като буря. Разговорният чатбот може да кодира, да пише есета и дори да функционира като търсачка, наред с други задачи.
Но това не е някаква футуристична визия за това какво ще прави ChatGPT. Светът на бизнеса вече се включи, когато става дума за AI като цяло и по-специално за ChatGPT.
„Той може да създаде всичко, което досега сме смятали за уникално за човешкия интелект или креативност, независимо дали взаимодейства с нас под формата на чатбот, независимо дали генерира ново съдържание, изображения, видео“, коментира Нина Шик, анализатор, цитиран от Yahoo Finance.
Ето Някои практически въздействия от реалния свят— по индустрия:
Здравеопазване
Още преди пускането на ChatGPT, здравната индустрия вече използва чатботове за насрочване на срещи и оценка на симптомите. Очаква се появата на усъвършенствания нов бот на OpenAI да ускори тази тенденция, каза Yair Lewis, MD, PHD, старши вицепрезидент на Medical в Navina.
„Генеративните модели имат потенциала да изпълняват широк набор от задачи в здравеопазването“, каза той пред Yahoo Finance. „Те могат да революционизират начина, по който пациентите и клиницистите взаимодействат и имат достъп до информация; те могат да предоставят актуална медицинска информация; подпомагат вземането на клинични решения; и помагат в медицинската документация“
Той добави: „Освен това тези модели могат да се използват в биомедицински изследвания като рационален дизайн на молекули, експериментиране in-silico и геномен анализ.“
Например Doximity, платформа за здравеопазване, според съобщенията пусна бета версия на инструмент ChatGPT, който помага на лекарите с административни задачи като например изготвяне на писма за обжалване до застрахователите. Междувременно ChatGPT може да заеме и други роли, които в миналото са изпълнявани от лекари, като диагностициране на леки заболявания като настинка или грип. (Допълнително: чатботът наскоро премина изпита за медицинско лицензиране в САЩ.)
Има едно голямо „но“, според Луис: „Решаващият момент е, че за да бъдат клинично полезни, „медицински устройства“, така да се каже – тези модели трябва да бъдат оптимизирани за тези специфични задачи и да преминат през обширни тестове и валидиране", каза той.
Клиницистите също трябва да бъдат особено загрижени за киберсигурността, каза Дерик Мичълсън, полеви CISO в Check Point Technologies. „Тъй като имейлът е един от най-големите вектори за атака, заслужава да се отбележи, че е много лесно да се използва ChatGPT за създаване на реалистични фишинг имейли“, каза той.
Недвижим имот
В областта на недвижимите имоти брокерите са станали може би най-известните и непосредствени професионални потребители на ChatGPT досега. Способността на бота да пише сравнително убедителни обяви за жилища е широко разпространена.
За вицепрезидент брокера на State Street Realty Франк Трелес, който е базиран в Маями, Флорида, ползите от ChatGPT не са чисто теоретични. Той редовно използва бота за домакинска работа като изчисляване на ипотечни плащания, анализиране на инвестиционни сделки и изготвяне на споразумения. Трелес каза, че технологията може да позволи на брокерите и агентите на недвижими имоти да повишат фокуса си върху клиентите – а не върху рутинната работа при сделки с недвижими имоти.
„Все още го тествам. И всеки път, когато го правя, продължавам да се изненадвам. Удивително е“, каза той. В индустрии, които зависят от личния контакт с клиентите, Трелес добави: „Виждам, че ChatGPT не ни замества, а просто ни прави по-добри.“
Връзки с обществеността и маркетинг
ChatGPT е особено подходящ за задачи, които включват много копирайтинг. Дара Каплан, президент и партньор във Wunderlich Kaplan Communications, каза, че нейната фирма е започнала да използва AI, за да ускори работата по прессъобщения, истории на марки и биографии на клиенти.
„Използваме AI технология, за да ни помогне да ускорим процеса на писане“, каза Каплан. „Имаме персонализирана и собствена форма, която позволява на нашите клиенти да въведат цялата необходима информация за тях и техния бизнес, за да започнат.“
Клиентите го харесват, добави Каплан.
„Клиентите определено са развълнувани, получихме стотици входящи заявки в деня на стартирането. Имат ли въпроси? Разбира се. Но затова написахме ЧЗВ за това как точно ще работи“, каза тя. „За да бъде ясно, ние сме подпомагани от AI, за да направим процеса на създаване на съдържание по-бърз и по-достъпен за малкия бизнес и предприемачите.“
Wunderlich не е сам. Taboola, компания за уеб реклама, наскоро обяви, че ще експериментира с AI и работи върху интегрирането на ChatGPT в своите платформи, за да помогне за генерирането на реклами.
„Ние вярваме, че AI технологиите ще революционизират начина, по който рекламодателите създават и оптимизират своите реклами, за да стимулират ефективността, предоставяйки им допълнителни инструменти, от които се нуждаят, за да успеят в забързания свят на онлайн рекламата“, каза Адам Синголда, главен изпълнителен директор и основател на Taboola в изявление.
Обслужване на клиенти
Обслужването на клиенти, по своето естество, включва много повтарящ се текст, който често е формулиран. Forbes наскоро съобщи, че Meta, Canva и Shopify използват технологията на ChatGPT, за да отговарят на въпроси на клиенти. Изходът също така съобщи, че Ada, базирана в Торонто компания, която автоматизира 4,5 милиарда взаимодействия с обслужване на клиенти, си партнира с ChatGPT за по-нататъшно подобряване на технологията.
„Влизаме изцяло в използването на големи езикови модели, за да дадем възможност на марките да предоставят клиентско изживяване, което е далеч по-контекстуално и интелигентно“, каза главният изпълнителен директор и съосновател на Ada Майк Мърчисън в изявление.
Медия
И тогава, разбира се, има медии. CNET, сайт за технологична журналистика, наскоро беше подложен на критики за използването на изкуствен интелект за генериране на статии. Изданието е използвало AI, за да пише произведения в продължение на месеци с минимална прозрачност, както съобщава The Verge. Междувременно Нийл Фогел, главен изпълнителен директор на Dotdash Meredith, съперник на компанията майка на CNET Red Ventures, каза пред Axios, че неговият сайт никога няма да генерира статии, написани от машини.
Все пак той призна: „Всъщност смятаме, че това е невероятна възможност за нас“, добави той, отбелязвайки, че компанията вече е започнала да включва AI в много от работните си процеси, като извличане на изображения.
BuzzFeed също (BZFD) обяви през януари в бележка до своя персонал, че ще работи с OpenAI за персонализиране на съдържанието и подобряване на своите тестове, според The Wall Street Journal. На 14 февруари BuzzFeed стартира своя формат за викторини, базиран на AI, наречен Infinity Quizzes.
„ChatGPT се превърна в лицето на генеративния AI“, каза директорът на Thomvest Ventures Ашиш Какран пред Yahoo Finance. „Всъщност вярваме, че това му е помогнало да премине от лаборатория към обществено въображение, където всеки може да си играе с него... Смятаме, че това ще има дългосрочно въздействие. Това ще засегне основно всяка функция във всеки вертикал и това как работим ще бъде засегнато."
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 993.00 | ▼1.01% |
Ethereum | 3 422.33 | ▲2.74% |
Ripple | 1.49 | ▲1.28% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |