Снимка: iStock
BMW iX5 Hydrogen използва горивни клетки, произведени от Toyota, и има максимална скорост над 112 мили в час. Колата съхранява водород в два резервоара, може да се напълни за три до четири минути и има пробег от 313 мили.
Председателят на BMW Оливър Зипс описва водорода като „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
BMW Group в понеделник стартира пилотна флотилия от водородни превозни средства, като главният изпълнителен директор на германския автомобилен гигант посочи водорода като „липсващото парче в мозайката, когато става дума за мобилност без емисии“.
BMW iX5 Hydrogen, който използва горивни клетки, произведени от Toyota и има максимална скорост над 112 мили в час, се сглобява в съоръжение в Мюнхен.
Автомобилът съхранява водород в два резервоара и може да се напълни за три до четири минути. BMW казва, че има пробег от 313 мили в Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure или WLTP цикъл.
Той ще влезе в експлоатация през 2023 г., въпреки че мащабът на внедряването е малък, с флот от „под 100 превозни средства“, които ще бъдат „използвани в международен план за демонстрационни и пробни цели за различни целеви групи“.
В изявление председателят на BMW Оливър Зипс каза, че водородът е „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
Той продължи да описва водорода като „един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяема енергия“.
„Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим и трансформацията на сектора на мобилността“, добави Зипс.
„Водородът е липсващото парче в мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии.“
„Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб.“
Описван от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразни приложения и може да се използва в сектори като индустрията и транспорта.
BMW е една от няколкото автомобилни фирми, които продължават да изследват потенциала на водорода. Други включват Toyota и Hyundai, докато по-малки фирми като Riversimple също работят върху автомобили, задвижвани с водород.
Водородът може да има своите поддръжници, но някои високопоставени фигури от автомобилната индустрия не са толкова сигурни.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск написа в Туитър, че „горивни клетки = глупак продава“, добавяйки през юли същата година: „водородните глупаци продават няма смисъл“.
През май 2022 г. Мъск повтори своя скептицизъм относно ролята на водорода в планираното преминаване към по-устойчиво бъдеще, описвайки го като „най-глупавото нещо, което мога да си представя за съхранение на енергия“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.15 | ▲0.57% |
USDJPY | 140.79 | ▼0.58% |
GBPUSD | 1.34 | ▲0.48% |
USDCHF | 0.81 | ▼0.46% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.17% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 39 009.30 | ▼0.40% |
S&P 500 | 5 269.75 | ▼0.44% |
Nasdaq 100 | 18 225.10 | ▼0.49% |
DAX 30 | 21 366.40 | ▲0.42% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 87 408.80 | ▲2.64% |
Ethereum | 1 639.85 | ▲3.32% |
Ripple | 2.11 | ▲1.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.98 | ▼0.24% |
Петрол - брент | 65.96 | ▼0.71% |
Злато | 3 383.82 | ▲1.07% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.88 | ▼0.26% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.10 | ▼0.03% |
Germany Bund 10 Year | 131.48 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 92.40 | ▲0.43% |