Снимка: iStock
Германският гигант за спортно облекло Adidas отчете оперативна загуба за четвъртото тримесечие от 724 милиона евро и нетна загуба от продължаващи операции от 482 милиона евро.
Adidas прекрати изключително доходоносното си партньорство с рапъра и моден дизайнер Ye - известен преди като Kanye West, лицето на Yeezy - през октомври, след като той направи поредица от антисемитски коментари.
"Цифрите говорят сами за себе си. В момента не се представяме така, както би трябвало", каза изпълнителният директор на Adidas Бьорн Гулден в прессъобщение.
Adidas в сряда отчете голяма загуба за четвъртото тримесечие и намали дивидента си след скъпото прекратяване на партньорството си с марката Yeezy на Kanye West през октомври.
Германският гигант за спортно облекло отчете оперативна загуба за четвъртото тримесечие от 724 милиона евро (763 милиона долара) и нетна загуба от продължаващи операции от 482 милиона евро. Компанията ще препоръча дивидент от 70 евроцента на акция на годишното си общо събрание на 11 май, което е спад от 3,30 евро на акция през 2021 г.
Неутралните по отношение на валутата приходи са намалели с 1% през четвъртото тримесечие в резултат на прекратяването на партньорството на компанията с Yeezy и ще намалеят с висок едноцифрен процент през 2023 г., каза компанията.
Adidas прогнозира оперативна загуба за цялата година от 700 милиона евро през 2023 г., отбелязвайки първата си годишна загуба от 31 години. Оценката включва хит от 500 милиона евро в потенциално отписване на инвентара на Yeezy и 200 милиона евро в „еднократни разходи“.
Adidas прекрати изключително доходоносното си партньорство с рапъра и моден дизайнер Ye - известен преди като Kanye West, лицето на Yeezy - през октомври, след като той направи поредица от антисемитски коментари. По-рано компанията беше отбелязала сериозен удар върху приходите, ако не успее да прехвърли огромния си оставащ запас от непродадени обувки Yeezy.
Компанията каза, че основната оперативна печалба ще бъде „около нивото на рентабилност“, отразявайки загубата от 1,2 милиарда евро в потенциални продажби от непродадени акции на Yeezy.
Новият изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гулден, който пое поста от Каспер Рьорстед в началото на годината, каза в изявление в сряда, че 2023 г. ще бъде „година на преход“, тъй като компанията се стреми да намали запасите и да намали отстъпките, за да се върне към рентабилност през 2024 г.
„Adidas разполага с всички съставки, за да бъде успешен, но ние трябва да върнем фокуса си върху нашето ядро: продукт, потребители, търговски партньори и спортисти“, каза Гулдън.
„Мотивираните хора и силната култура на Adidas са най-важните фактори за изграждането отново на уникален бизнес модел на Adidas. Бизнес модел, създаден да се фокусира върху обслужването на нашите потребители както чрез търговия на едро, така и чрез DTC, който балансира глобалната посока с местните нужди, който е бърз и гъвкав и, разбира се, винаги инвестира в спорта и културата, за да продължи да изгражда доверие и топлина на марката.
През цялата 2022 г. неутралните по отношение на валутата приходи са се увеличили с 1% и са нараснали на всички пазари с изключение Китай, като двуцифрено увеличение се наблюдава в Северна Америка и Латинска Америка. Оперативната печалба възлиза на 669 милиона евро, докато нетният доход от продължаващи операции е 254 милиона евро.
„Отписването на запаси и еднократните разходи, свързани с прекратяването на партньорството му с Yeezy през октомври, струваха скъпо на Adidas, което доведе до оперативна загуба през четвъртото тримесечие и спад в продажбите. На всичкото отгоре продажбите в Китай паднаха рязко миналата година на фона на строгите мерки за блокиране на Пекин“, отбеляза Виктория Сколар, ръководител на инвестициите в Interactive Investor.
„Освен това Adidas се справя с увеличените разходи по веригата за доставки след пандемията и макроикономическия фон, който отслаби потребителя и предизвика големи отстъпки за привличане на клиенти.“
Акциите на Adidas паднаха с 1,7% по време на сутрешната търговия в Европа, но остават нагоре с над 11% на годишна база.
Още по темата:
Известни потребителски марки, които заслужават място в портфейла ви
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 778.60 | ▼0.22% |
Ethereum | 3 465.28 | ▲4.03% |
Ripple | 1.59 | ▲8.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |